• bohan85

BIM Maj, 2016

Hoppar in här i tråden!
    Har gjort vårt första försök med barn nr 2. Maximal fertilitet på clearblue igår lördag och haft sex både i fredags och igår. Första barnet blev till på första försöket men vore lite för bra för att vara sant om det blir så även nu.
    BIM 7 maj!

• bohan85
    ungmamma16 skrev 2016-04-26 13:10:16 följande:

Men alltså.. Kan ni hjälpa mig? Har massa appar på telefonen för o hålla koll, och enligt kalender och nästan alla appar så har jag ÄL idag (första dagen i mensen va 12 april) men enligt P-tracker så har jag ÄL 3 maj.. Har testat redan från dag 8 från mensen men fått svaga plus på ÄL. Och idag ingenting, däremot ett konstigt + på gravtest som jag tror de är något fel på. Ska man vänta några timmar med o ta test o testa sig varje dag & ändå ligga på ?

Ägglossning 3:e maj låter väldigt långt bort och felaktigt om inte din cykel är väldigt lång?. Jag hade också mensstart 12:e april och, enligt app och stämde med utslag på ägglossningstest, hade jag ägglossning i helgen som var, 23:e eller 24:E april. Jag har en cykel på ca 26-27 dagar.  
    Att grav.test visat plus vet jag inte varför, kanske är du gravid?
  • bohan85
    Zvjezda skrev 2016-04-27 09:14:52 följande:

Hur har ni fått till sexandet denna gång?

Jag är så kluven. Vi hade sex i lördags och sedan åkte mannen iväg. Först igår kom han hem och i samma veva igår, tisdag, fick jag utslag på ÄL testet. Så igår kväll hade vi sex.

Men det verkar vara en del som tycker att det är för sent att ha sex när ÄL testet ger utslag för att man ska ha sexat innan ägglossning.

Så nu känns det lite som att det kanske var för sent men jag kan hoppas ändå :)

Jag har testat med Clearblue ä-test som identifierar fyra dagar. När jag blev gravid med sonen så började jag testa lite senare än vad som rekommenderades och fick max utslag direkt. Hade då sex den dagen och ytterligare 2 dagar. Den gången var jag lite snål och testade inte så tidigt som rekommenderades så därför trodde jag inte att hög fertlitet visades eftersom jag började testa sent. Så där räckte det iaf att ha sex från den dag vi fick maximal fertilitet för att få resultat ;)

Denna gång har jag testat från cd 7 som de rekommenderar enligt min cykel och testet visade aldrig hög fertilitet utan gick från låg fertilitet ena dagen till maximal fertilitet andra dagen. Rena "turen" så hade vi sex en dag den visade låg fertlitet för dagen efter kom ju maximal fertilitet direkt (alltså inte visat de dagar då fertliteten ökar som testet lovar) och sedan hade vi sex även dagen då den visade maximal fertilitet. Spermierna överlever ju något dygn så hoppas vi har träffat. LH-stegringen sker väl ca 1 dygn innan ägglossning. Så om det tagit sig återstår att se. Skulle ju gärna ha sex lite oftare och då inte helt behöva förlita sig på testen men med en 1-åring som håller igång både dag och ibland natt så kan det bli lite mindre av den varan... ;)
    Har BIM 7 maj. Hoppas det tagit sig för oss båda!
  • bohan85
    Zvjezda skrev 2016-04-27 12:33:53 följande:
    Åh tack för ditt svar! Det känns skönt att få ventilera tankarna med någon annan.

Då har denna metod funkat för er alltså :) Då håller jag tummarna att det blir så även i mitt fall, och givetvis att du också plussar! Vore fantastiskt.

Man blir alldeles matt av allt detta, haha. Igår hade jag mycket molande värk men även idag har jag lite molande värk i magen så gud vet vad som händer där inne. Kanske har ägget släppt eller inte än. 

Är SÅ längtande efter ett plus att det är otroligt.
    Har också lite molvärk då och då men kan ju lika gärna vara något annat då det är så tidigt än. Innan jag plussade med sonen (och då plussade jag ändå tidigt, 4-5 dagar innan bim) så hade jag molvärk och ömma bröst så man analyserar ju och hoppas på minsta symtom nu.
    Ska bli spännande att höra hur det går för dig!
  • bohan85
    Sötsöt skrev 2016-04-28 08:37:51 följande:

Åå de vart rätt, tog ett digitalt nu på morgonen blev ju posetivt :D

Vd 8 januarie om min kalender stämmer nu då

Grattis!!! Måste bara fråga, i trådstarten står att du har BIM 8 maj, har du plussat så här tidigt?
  • bohan85
    Kmora skrev 2016-04-28 15:05:20 följande:
    Om du ska lämna din kille eller inte kan bara du bestämma. Jag tror egentligen inte att något vi skriver här kommer att påverka dig i slutändan.

Angående spermier och sånt så låter din barnmorska lite gammaldags. Det kommer nya spermier hela tiden, finns till och med studier som visar på att nya spermier är vitalare och har större chans till befruktning än gamla. Sen om det är bra med varje dag vet jag inte.

Tar upp till 24h för ägget att vandra i äggledaren innan det kan befruktas. Det kan befruktas i ca 24h efter att det vandrat klart. Spermier kan ta upp till 24h att nå platsen där ägget är (så ägg och spermier tar typ samma lång tid att nå platsen där de ska mötas :) ). Spermier kan överleva 2-5 dagar i livmodern. Så det låter ju som att de vanliga råden med sex tre dagar innan ägglossning, under ägglossning och dagen efter verkar bra :)

Finns ett annat råd som är två-tre dagar i veckan oavsett tid i cykeln, då har man stor chans att pricka in en oregelbunden ägglossning. För mig och min man fungerade det bättre med att försöka gissa när ägglossning är och följa metoden jag skrev först :)

Hoppas det reder ut sig med dig och din sambo. Är inte skoj när relationer knakar.
    Fast ägget kan väl bli befruktad så snart det släppt och fångats in i äggledaren? Spermierna simmar ju upp i äggledaren. Ägget lever ju bara ca 24 timmar så att första vandra 24 timmar och sedan vara befruktningsdugligt i ytterligare 24 timmar stämmer inte.
  • bohan85

Haft molvärk och ilningar sista dagarna, dock inte alls säkert att det beror på graviditet men man hoppas ju. BIM -7 dag. Med sonen plussade jag på BIM -4 el -5 så tänkte tjuvtesta om någon dag!

• bohan85
    annamfamilj skrev 2016-05-01 20:24:40 följande:
    Uppdatera sen!

Jag köper nytt o testar imorn
    Lovar att uppdatera!
  • bohan85

Plussade igår BIM -4 väldigt svagt, idag lite starkare. Hoppas att det fortsätter stiga. Egentliga BIM på lördag.
    I måndags kväll hade jag otroligt ont på en punkt i vad som kändes som livmodern, undrar om jag kan ha känt av att ägget fäste.

Andra barnet, första försöket. Använde Clearblue digitalt ä-test precis som med första barnet. Är just nu i lite av en chock, trodde vi hade tur förra gången att jag blev gravid så snabbt och känns så osannolikt att ha samma tur igen. Men än ska man ju inte ropa hej, kan ju hända mycket på vägen..

• bohan85

Idag på BIM var plusset starkt, har senaste 4 dagarna haft positiva test på testlagrets men tycker inte att de ökat så mycket i styrka. Har egentligen inga känningar vilket känns lite oroligt då jag med sonen mådde mycket illa redan på BIM samt var öm i brösten. Men tiden får väl utvisa.

• bohan85
    mamalolo skrev 2016-05-07 08:31:36 följande:
    Ett starkt plus känns ändå lovande! Vill du dela bild?
    marengen90 skrev 2016-05-07 08:04:56 följande:

Har bim 12 maj men har en lite oregelbunden cykel. Har molvärk nästintill varje dag och en känsla som säger att jag är gravid men neg test än så länge. Hoppas så att det jag känner är rätt :)

Känner samma emellanåt, men vissa dagar känns det lika sjölvklart att det inte tagit sig. Tiden går så sjukt långsamt! :-/
    Här är bilden!

• bohan85
    marengen90 skrev 2016-05-07 09:30:30 följande:
    Starkare går nog inte att få :D Stort grattis!!
    Nej det kanske det inte gör. Tack :)
  • bohan85
    Fizzybubble skrev 2016-05-09 06:13:11 följande:

Här är bilden på mitt svaga test jag prata om, syns ännu mer i verkligheten :) tog ett clearblu nyss! Jag är gravid helt klart!!! :D

Woho, grattis!!! Då ses vi i BF-januari gruppen?!
  • bohan85
    Zvjezda skrev 2016-05-09 09:51:15 följande:

Idag är det ÄL+12 och jag har inte haft några symptom egentligen. Mina bröst är mycket mindre ömma än andra månader, men lite ömma när man trycker på dem. I övrigt hade jag rätt mycket flytningar första dagarna efter ägglossning men sedan var det torrt eller lite lotion om man verkligen kollade. Sedan kom flytningarna tillbaka men bara lotionflytningar typ. Men inte mycket.
    Har varit gasig ett par dagar men inte det senaste dygnet.

Tidigare månader har jag också testat tidigt och verkligen vridit och vänt på testen och sett svaga plus.. men denna gång kom det ett riktigt starkt plus 3 dagar tidigt!

Grattis!!!!
Svar på tråden BIM Maj, 2016