Inlägg från: Polkagris90 |Visa alla inlägg
  • Polkagris90

BIM Maj, 2016

Så roligt med fler i samma sits!! Jag och min sambo bestämde oss för några veckor sedan att börja försöka bli gravid. Har BIM 8/5 och tiden går såååå sakta! Räknar inte med att lyckas på första försöket men jag kan inte låta bli att hoppas :) har längtat länge efter barn och nu känns det som "rätt" tidpunkt. Grattis till er som plussat och jag håller tummarna för er andra :D

• Polkagris90

Måste bara säga att jag älskar tonen i denhär tråden. Hejar och peppar varandra :) mer sånt! Och just att känna att vi inte är ensamma i situationen gör det (iallafall för mig) så mycket enklare. Själv tycker jag tiden går såååå sakta och går bara och räknar ner till bim. Någon som känner igen sig? ;)

• Polkagris90

Var precis inne och läste i bf januari 2017 och tänkte att vi förhoppningsvis är många som kan hoppa över till den gruppen inom en snar framtid :D håller tummarna för er alla och massa plus! Skönt att det är helg eftersom helgerna går så fort och närmare BIM ;) Här märkte jag att mina bröstet var svullna igår och även idag (var tvungen att få det bekräftat av min sambo och han höll med ;)), ÄL+6 idag. Annars inga symptom.. Letar som en tok efter dom!

Är det fler än jag som drömmer sig bort hur ni ska berätta för familj och vänner? Längtar absolut mest för att berätta för min och min sambos mamma då jag vet att de kommer bli överlyckliga :) kram på er

• Polkagris90
    Rosenblad skrev 2016-04-30 09:40:35 följande:

Följer också den tråden :) Drömmer om att då skriva där att jag är gravid haha..målet liksom :) Mina bröst är också svullna, tunga och sen syns blodådrorna väldigt tydligt. Är glad att dem är det för vad jag minns så har jag tidigare bara fått ont i brösten precis innan mens och idag är det BIM +5 eller +6. Allt annorlunda är bra :)

Ja jag är precis likadan, mina föräldrar kommer att komma till oss precis på BIM som varit planerat länge så hoppas att jag fått ett pluss då och kan berätta, men samtidigt kanske man ska vänta till 12e veckan men jag är så otålig och hade det gått illa så hade jag nog velat berätta det också. Men kommer bara berätta för dem och sen resten senare. Kanske syskon får reda på det då också. Hur har ni tänkt berätta för era nära? Ska alla vara samlade? Hade varit kul att inte bara berätta det rakt ut utan göra något kul men kanske något man kan spara. Gillar inte att visa plus-Stickan då jag tycker det är lite för privat och snuskigt haha.. Hade aldrig kunnat lägga den i papper och ge bort!! Nä usch :) men kommer definitivt spara den för oss själva.

Vad spännande, håller tummarna för dig:D jag känner lite samma sak. Vill gärna berätta för mina föräldrar tidigt och göra nån kul grej av det. Om det inte går vägen så har vi iallafall stöd därifrån :) om det skulle bli ett plus denna månad funderar vi att berätta det på morsdag :)
  • Polkagris90

Så avis på er som känner något, vill också!! Haha. Jag känner ingenting, nada. Har lite svullna bröst men inte ömma eller så.. Så kul att vi äntligen är inne i maj och förhoppningsvis får se lite plus här inne :D eller snarare MASSA plus! Kram på er

• Polkagris90

Så roligt att massa plus börjar trilla in :D grattis till er! Jag är på ÄL+9 idag om jag räknat rätt och BIM-4. Tror jag ska våga mig på att testa på fredag. Är borta hela helgen nämligen och klarar nog inte av att vänta till måndag om mensen inte dykt upp.. Men har däremot inga somhelst symptom. Lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens också (dock värre än jag har nu?)

• Polkagris90

Sovit så otroligt dåligt inatt, vaknade vid 5, blödde näsblod osv. Hade bestämt mig för att ta testet nu på morgonen. Kliver upp, kissar på stickan, går och gör kaffe. Är rätt likgiltig då jag är övertygad om att jag inte är gravid i och med att jag inte haft några symptom (förutom ömma bröst vilket jag brukar ha inför mens). Till mina extremt stora förvåning och LYCKA visade testet gravid <3 Är på BIM -2 idag. Så till alla er som inte känner något, ge inte upp hoppet :) jag hoppas fler plussar nu så vi får följas åt <3 Ni är riktiga kämpar allihop!

Svar på tråden BIM Maj, 2016