• carooanna

BIM Maj, 2016

Hej! Läser tråden och här är en till som blir lite knäpp av att vänta ;) Tog ut spiralen och hade nog ägglossning precis då och sex dan där efter. Tre dagar efter hade jag ont i ena äggstocken och fyra dagar efter som ryckningar. Känner mig illamående och öm, men det kan ju lika gärna vara att ägglossningen kändes extra mycket och nu att mensen är på gång.

Vet inte riktigt när BIM är, förra cykeln var 26 dagar men den innan 40 (ammade innan det) har lovat mig själv att vänta med att testa till dag 30, men vi får väl se hur det går med den saken....haha. Är så spännande!! Tänk om vi lyckats på första försöket. Med dottern tog det 7 månader. Lycka till alla!

• carooanna

Gratis till alla pluss! Så härligt <3

BIM idag om jag utgår från förra menscykeln. Mår illa som bara den. Mådde väldigt illa förra graviditeten så känns som ett bra tecken. Men vågar inte hoppas för mycket. Tänkte försöka vänta att testa någon dag och se om mensen dyker upp. Haft olika många dagar i menscykeln sen jag ammade, så litar inte riktigt på att BIM är idag.

• carooanna

Negativt på BIM +1. Besviken, men helt okej, bara första försöket. Men lite svårt har jag att tro på det. Mått så illa och varit känslig för lukter, så som förra graviditeten. Men men mensen dyker säkert upp snart. Ska njuta av lite vin i helgen, snart är man förhoppningsvis gravid och det blir inget på länge.

Grattis till er som plussat!

• carooanna

Ja då! Grattis!

Klubben94 skrev 2016-05-04 09:21:54 följande:

Har BIM idag och tog detta precis, jag är typ i chocktillstånd. Då inbillade jag mig alltså inte alla symptom jag hade den här gången, för visst ser ni också strecket? 

• carooanna

Intressant! Jag plussade på BIM + 5 tror jag det var med dottern. Men då hade jag testat negativt på BIM -4 tänkt "äh det blir inget" och sen inte testat då förrän fem dagar efter beräknad mens. Så kanske kanske är jag sådan som inte kan testa tidigt :) hoppas kan man alltid.

Eili skrev 2016-05-04 12:32:38 följande:

Behöver inte vara kört. Jag fick negativt på bim +4 men var gravid. Då jag gjorde ett test några dagar senare för att mensen aldrig kom :)

• carooanna

Attans! Lycka till nästa månad. Jag vill också gärna ha nästa innan dottern fyller två. Men känns som om att jag kom på det lite sent :P första försöket verkar inte ha tagit sig (negativt test, men fortfarande ingen mens) 2 försök kvar då. Men bara inse att det här medvetet planera barn är svårt... Det tar ju den tid det tar. För oss tog det sex eller sju försök med första. För er?

SkogsstjärnN skrev 2016-05-06 13:21:50 följande:

Då har det kommkt bloooood. Får se om det kommer igång mer som en vanlig mens för nu är det bara lite. Så det blev inget januaribarn (decemberbarn för oss). Hoppas det tar sig nästa månad, i så fall blir det två år precis mellan minsta och nästa. Är lite stressad över det, hade velat ha mycket mindre mellan och tanken på att det kan ta ett tag till ger mig planerings-panik.

Läxan är att man kan få svaga sträck som inte betyder något. På kankse 10testlagret och 2 cb plus har det varit något. Kanske ett ägg som aldrig fäst ordentligt eller helt enkelt spöksträck. Har testat mycket men aldrig fått det tidigare. Nästa gång ska jag inte testa så tidigt.

Lycka till ni övriga. Ni som inte plussar, vi syns i nästa tråd:D. Nu ska jag köpa lite rose och fira solen.

• carooanna

BIM + 4 idag och ingen mens. Men det är räknat på min förra cykel som var 26 dagar bara, lite kort för mig. Negativt test på BIM+1 så jag tog föregivet att det inte skulle bli nått. Ny börjar ju hoppet öka, fast då kommer väl mensen så klart. Spännande i varje fall =)

• carooanna

Tjo ett plus!!!! =) Testade negativt på BIM+1 (men ojämn cykel) idag är det då BIM +7. Tyckte jag också att det inte kändes som vanligt :) även om jag i söndags trodde mensen var på gång för jag hade ett jäkla pms-humör. Kan inte riktig tro det är sant!

• carooanna

Grattis!!!!

Adorii skrev 2016-05-10 18:49:48 följande:

Kunde inte hålla mig, gjorde ett testa tidigt och jag plussade!:)

Svar på tråden BIM Maj, 2016