Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

BIM Maj, 2016

Hoppar in här med! Har bim den 5 och har två barn här hemma. Fick konsaterat MA i månadsskiftet jan/feb och blev skrapad i slutet av mars så skulle det ta sig är det första försöket.

Har massa symtom. Brösten ömmar och är tunga, livmodern känns tung och mensverk. Är förbannad också, utan anledning(eller små anledningar) och har hormonhuvudvärk. Har tagit test... Borde inte ha gjort det, är ju bara äl+7/8 men det är ett svagt sträck på den där pinnen. Gah, blir man ju bara mer förvirrad.

• SkogsstjärnN

Vad tror ni om dethär tjejer? Igår och idag. Äl +7 och +8 (eller +8 och +9). Hoppas det syns på bild, syns irl.

• SkogsstjärnN

Åh jag blir knäpp på riktigt. Från att ha kännt mig säker på att det tagit sig till hopplöshet över att inte ha fått ett tydligt sträck nu vid äl+10. Får svaga sträck på testlagret men jag tycker de sitter på fel plats sä det är säkert inbillning..

• SkogsstjärnN
    j1990 skrev 2016-05-02 06:11:36 följande:
    Men det är väl inte så vanligt att få plus 10 dagar efter äl bara?
    Kanske inte, men jämför med mina två tidigare graviditeter då jag fått plus innan äl+10. Då känns det hopplöst:P
  • SkogsstjärnN
    annamfamilj skrev 2016-05-02 08:29:26 följande:
    Ok. När i cykeln har du plussat?
    Jag skulle säga att båda vad äl +9 men kunde ha varit äl+7 istället. Osannorlikt hur som hellst^^
  • SkogsstjärnN

Såhär såg det ut i morse. Tidigare plus har alltid blivit tydligare då testet torkat men nu tycker jag att det jag ser försvinner då det torkat (testlagrets test). Igår blev CB rätt så tydligt efter det torkat så vette tusan. Känns ändå att det inte är plus.

• SkogsstjärnN
    Fizzybubble skrev 2016-05-03 12:25:27 följande:

Nu är jag inne på dag 5 med lotionflytningar.. brukar aldrig ha de så här många dagar... någon mer som har de så?

Jag med. Typiskt gravid-flytningar för mig. Tortyr att inte veta om det är det eller inte:P
  • SkogsstjärnN

Bestämde mig igår för att ta ett sista test idag. Bara inse faktum, det blev inget denhär månaden. Tänkte att det var lika bra, jag snittas ca tre veckor för BF och då blir det juldagarna så det finns ju roligare födelsedagar. Tog en sticka från testlagret. Tro fan det är ett tydligare sträck så tar ett cb plua också. Vafan. Vet inte om jag tror att det är spöksträck eller kommer bli ett missfall.

• SkogsstjärnN
    annamfamilj skrev 2016-05-04 21:35:49 följande:

Någon som testat och först fått svagt streck som sen försvunnit när testet torkat?

Jag får så på testlagret numera, aldrig fått det förr. Men med tanke på att det aldrig ökar så är det osannorikt att det är något för mig iaf.
  • SkogsstjärnN

Då har dagen D passerat utan mens i sikte. Lite osäker på nät min förra mens började (var första efter skrapning och hade blött fram tills dess) så det kan vara BIM +3 idag till och med. Fortfarande oklara tecken från kroppen och svaga svaga sträck på testen. Ingen pms, molvärk och det sträcker och drar i ljumskarna. Brösten är tunga och vårtgårdarna upplever vi som mörkare. Mår lite illa och har värmevallningar. Och halsbränna. Jase. Hoppas på mens nu så jag kan lämna det bakom mig, skulle det bli pluss efter dethär skulle jag aldrig tro att det skulle gå vägen.

• SkogsstjärnN
    Cersei skrev 2016-05-05 21:10:06 följande:
    Åh, håller tummarna för dig. Väntar själv på första mensen efter skrapning som kommer dyka upp om jag har otur.. Försökte ni direkt efter skrapningen eller valde ni att vänta en mens? Kroppen blir ju gravid när den är redo så om du är gravid nu så är det goda chanser att det går vägen
    Vi tänkte inte vänta tills efter första mensen men jag blödde i fyra veckor så vi missade ju den ägglossningen.
  • SkogsstjärnN

Då har det kommkt bloooood. Får se om det kommer igång mer som en vanlig mens för nu är det bara lite. Så det blev inget januaribarn (decemberbarn för oss). Hoppas det tar sig nästa månad, i så fall blir det två år precis mellan minsta och nästa. Är lite stressad över det, hade velat ha mycket mindre mellan och tanken på att det kan ta ett tag till ger mig planerings-panik.

Läxan är att man kan få svaga sträck som inte betyder något. På kankse 10testlagret och 2 cb plus har det varit något. Kanske ett ägg som aldrig fäst ordentligt eller helt enkelt spöksträck. Har testat mycket men aldrig fått det tidigare. Nästa gång ska jag inte testa så tidigt.

Lycka till ni övriga. Ni som inte plussar, vi syns i nästa tråd:D. Nu ska jag köpa lite rose och fira solen.

• SkogsstjärnN
    carooanna skrev 2016-05-06 19:46:01 följande:

Attans! Lycka till nästa månad. Jag vill också gärna ha nästa innan dottern fyller två. Men känns som om att jag kom på det lite sent :P första försöket verkar inte ha tagit sig (negativt test, men fortfarande ingen mens) 2 försök kvar då. Men bara inse att det här medvetet planera barn är svårt... Det tar ju den tid det tar. För oss tog det sex eller sju försök med första. För er?

För oss tog sig första barnet på andra försöket, sen blev vi gravida på första försöket i november men det blev missfall (hade varit perfekt med ett augustibarn) och dethär var det första förösket efter missfallet. Tar sig nästa blir det precis två år mellan BF då jag komiskt nog ligger på samma datum i perioden. Aja, vi får se. Kanske tar fler försök och då måste vi planera om vårat liv, jag tänkte vara hemma tills nästa föds men jag vet inte hur länge lillan är nöjd med att vara hemmabarn:P.
Svar på tråden BIM Maj, 2016