• Rosenblad

BIM Maj, 2016

Kommer från April tråden. Var så säker på att det lyckats men nej mensen kom 2 dagar sen och det var ett slag rakt i ansiktet. Slutade läsa här på forumet då jag var så arg och ledsen men hoppar nu in i denna tråden istället och har bestämt mig för att plussa i Maj! (Om de ändå vore så enkelt). Lägger till mig i listan.

BIM-lista :)

1-3/5, miXxi

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5 Rosenblad

6/5, Bebiiiis

8/5, sötsöt

9-10/5, sawyer

17/5, SaraVandelay

• Rosenblad
    mixXi skrev 2016-04-07 20:42:47 följande:

Har två funderingar till er andra

1. Ni som tidigare drack en del alkohol (typ vin/öl till maten på helger) Hur gör ni med alkohol nu? Dricker som ni gjorde förut? Dricker generellt mindre hela tiden? Dricker som vanligt fram till äl och efter äl ingenting? Är lite nyfiken. Jag själv dricker generellt mindre än innan och försöker hålla mig ifrån helt och hållet från äl till mens.

2. Hur gör ni med rese-planering? Jag själv är en sån som alltid vill ha nån resa inplanerad. Men har insett nu att det kanske är dumt att planera in nån resa i vinter t.ex =p Funderar på om man ska ha en vecka öppet för sista-minuten om det skulle fungera. Man kan ju aldrig veta om man kommer va gravid eller ej samt hur man kommer må

1. Varken jag eller min man dricker alkohol så slipper tänka på de, men hade vi gjort det hade vi båda druckit mindre med tanke på att det kan minska chanserna vad jag förstår och hade inte druckit efter äl eftersom jag då hade kunnat va gravid och vill inte påverka fostrets utveckling negativt.

2. Jag är likadan, vi har åkt utomlands varje år flera år tillbaka men detta året blir det inget då vi har mer utgifter. Haft lite funderingar på att åka i höst istället (brukar åka på våren) och isåfall någon sista minuten som är lite billigare men troligen inte för min man fyller 30 och annat som kommer kosta. Blandat med flytt osv så då blir det till att vänta och nästa resa blir förhoppningsvis med en unge istället :) Har drömt tidigare år hur det hade varit med ett barn med på resan, bada på stranden och sånt. Haha kan drömma mig iväg..jag tror inte man ska boka in något för man kanske har en riktig jobbig graviditet, det kan man ju inte veta nu så då kanske man inte är så pepp på resa eller inte kan njuta av den. :)
  • Rosenblad

Vad tiden går sakta.. Äl nästa vecka men kommer försöka ca varannan dag från den 15e och framåt. Jag är såå redo att bli gravid och har satt köp-stopp nu, inga mer kläder till kommande bebis. Men så svårt!! Finns så mycket fint!! Känns som alla går omkring med barnvagnar eller stora gravid magar. Blir arg för jag vill också!! Känns så jobbigt att va så avundsjuk men jag vill ha de där plusset nu i Maj!!

• Rosenblad

Sådär, då var vi igång med barnverkstaden igen! En vecka till BIM men kan ju va före eller efter också, kör inte med äl stickor så har inte sån koll men regelbunden mens. Kommer nu försöka köra sex varje eller varannan dag till en vecka Efter äl. Denna månaden ska de sätta sig! Vill väldigt gärna ha en Januaribebis 2017 :)

• Rosenblad
    Rosenblad skrev 2016-04-14 21:33:55 följande:

Sådär, då var vi igång med barnverkstaden igen! En vecka till BIM men kan ju va före eller efter också, kör inte med äl stickor så har inte sån koll men regelbunden mens. Kommer nu försöka köra sex varje eller varannan dag till en vecka Efter äl. Denna månaden ska de sätta sig! Vill väldigt gärna ha en Januaribebis 2017 :)

*En vecka till äl ska de stå,inte BIM!
  • Rosenblad
    Zvjezda skrev 2016-04-15 08:21:20 följande:

Hoppar in här nu då mensen kom idag!

Fjärde försöket. Känns som en evighet Vilket försök är ni inne på?

Blir 7e försöket denna månad. Men förra månaden låg vi ändå lite lågt till pga jag helst inte ville föda i December. Denna månad har vi börjar redan en vecka innan äl för nu är vi trötta på att vänta :)
  • Rosenblad

Mitt uppe i barn tillverkningen precis som många andra här just nu men har en undran till er.. Hur ofta har ni sex nu när ni försöker få barn? Är nu inne på vårt 7e försök men börjar tänka, har vi haft sex för lite?! Känner stor press både jag och mannen och tyvär visar de sig hos han. Försöker att låtsas som att vi inte alls har sex just hela tiden nu runt äl pga vi försöker få barn men det blir som en teater nästan tyvär. Har haft sex den 14e, 16e och 19e och äl är idag den 21e. Så det blir ju idag med och troligen sen igen den 23e. Väldigt schema lagt och tråkigt. Och då har vi ändå fått till de rätt bra denna månaden. Hur tänker ni kring detta?

• Rosenblad
    sawyer skrev 2016-04-21 14:07:10 följande:

Vi är också inne på 7e försöket.

Kände precis likadant som du, en stor press att man ska pricka in ÄL och att det ska ta sig.

Denna månaden sa vi att vi skulle försöka bli mer avslappnade, och det känns faktiskt som det funkar. Vi har fokuserat på lite andra saker och har oftast sex varannan dag typ, ibland kan det bli varje, om lusten faller på :P har inte tagit ÄL tester för att inte stressa upp mig runt just ÄL, utan nu kör vi på regelbundet istället, någon gång ska det väl ta sig! :) detta har faktiskt hjälpt, vi känner oss mer avslappnade.

Just stressen kan ju påverka det hela negativt, och att det tar längre tid.

Jag har inte använt äl tester alls för min mens är regelbunden och jag har fått för mig att jag ska bli gravid utan dem, känns som jag bara kommer ha problem med att tyda dem och bli galen av att testa hela tiden. Ger det 5 mån, alltså ett år sen vi börja, är jag inte gravid då får jag ta till med andra medel :) men hoppas på denna månad, vill ju va gravid i sommar och va stolt över magen :)
  • Rosenblad
    jny1891 skrev 2016-04-21 17:37:03 följande:

Alltid skönt att ha någon/några att kunna dela en upplevelse med. Toppen att kunna ventilera saker som sambon inte är superintresserad av. Vore så kul om vi alla kunde följas åt så länge som möjligt. Och om vi alla kunde +:a vore ju ett drömscenario! :)

Ja så är det, ibland känns det som att "Alla" blir gravida till höger och vänster, och det känns som man är den ända som inte lyckas bli det. Skönt då att läsa att det går trögt för fler och speciellt läsa om folk som blir gravida efter långa försök. Så man får lite hopp :) och inte minst att kunna prata om detta med någon som faktiskt är intresserad haha, min man lyssnar så duktigt men säger ibland att "de där har du redan sagt"... Men mest "Mhm" eller "mm"... Väldigt intresserad haha. :)
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-04-21 21:30:52 följande:

Ja jag håller med. Tycker också att det här med "tvingat" sex är jobbigt. Som igår, det var verkligen en sån dag. Ingen av oss var speciellt sugen men vi körde ändå eftersom vi vet att ÄL är anyday now. Och det resulterade i press som gjorde att det helt enkelt inte gick och vi fick "ge upp" till slut. Det mår såklart min sambo dåligt över och nu är jag rädd att det blir en ond spiral, samtidigt som jag känner "stressen" över att missa denna månad och behöva vänta till att försöka nästa månad istället. Samtidigt vill jag ju inte visa stressen och tyvärr, "irritationen" hur taskigt det än känns att formulera sig så. Men när jag blir stressad visas det oftast i form av irritation tyvärr. Var så mycket enklare med dottern, idag två år, vi lyckades på andra försöket efter avslutade preventivmedel utan att vi ens försökte pricka äl. den dagen hon blev till hade vi sex flera gånger under samma dag. Det händer ju inte idag men småbarnsliv och tröttheten, känns onekligen som att det kommer ta längre tid denna gång. Äsch, idag är en lite låg dag med tanke på det "misslyckade" försöket igår?tror vi båda känt oss lite nedslagna idag. Blä.

Vi har samma problem här tyvär. Hade äl igår 21e men inte haft sex sen den 19e. Eller ja..vi hade sex 20e och 21a men avbrutet pga han känner press. Idag försökte vi igen imorse, det gick bara inte..Blir också irriterad men försöker säga att han inte behöver känna press, försöka få han på rätt bana men han säger att de går inte, han känner att det avgörande ligger på han och då funkar inget. Sjukt frustrerande då vi kan ha missat denna månad nu pga detta och det lär ju inte bli bättre nästa gång, snarare tvärtom för pressen ökar för man vill verkligen ha de där plusset och väntan är lång mellan gångerna. Nä det blir att försöka efter jobbet idag igen och hoppas det inte är för sent. Har försökt att inte prata barn så han ska glömma att det är äl men har ju babblar sönder om det innan så han vet ju haha.. :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016