• Malahm

BIM Maj, 2016

Hej!
    Hoppar in här efter att mensen kom härom dagen. Snart dags att sexa loss!
    Har lite oregelbunden mens så vet inte riktigt när min bim blir, men jag känner tydligt av min äl.

• Malahm
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Vi har bestämt namn (men har 2 "back-up" på både kill- och tjejnamn ifall Frymire skulle kännas rätt senare), bestämt vagn. Vi har varit gravida 3 gånger tidigare, missfall de gångerna. Men har hunnit handla lite småsaker inför bebis ankomst. Dom sakerna står i en fin låda i vårt källarförråd.

Vi bor i lägenhet, och sparar pengar till ett hus. Har som mål att bo i villa inom 5 år. Vi bor också i Stockholm och vill inte flytta för långt ifrån familj, vänner och arbete så gäller att spara ihop mer pengar än om vi skulle kunna tänka oss att flytta lite längre ifrån.
  • Malahm
    Malahm skrev 2016-05-01 20:16:56 följande:
    Vi har bestämt namn (men har 2 "back-up" på både kill- och tjejnamn ifall Frymire skulle kännas rätt senare), bestämt vagn. Vi har varit gravida 3 gånger tidigare, missfall de gångerna. Men har hunnit handla lite småsaker inför bebis ankomst. Dom sakerna står i en fin låda i vårt källarförråd.

Vi bor i lägenhet, och sparar pengar till ett hus. Har som mål att bo i villa inom 5 år. Vi bor också i Stockholm och vill inte flytta för långt ifrån familj, vänner och arbete så gäller att spara ihop mer pengar än om vi skulle kunna tänka oss att flytta lite längre ifrån.
    Blev lite stavfel.. Frymire vet jag inte var det kom ifrån. Det skulle stå "ifall första inte skulle kännas rätt senare".

Vi är gifta.
    Min man är muslim med rötter från Palestina (men född i Sverige), jag är icketroende svensk.

Våra diskussioner kring namn har tagit upp mesta tiden, men på dessa tidigare tre graviditeter har vi hunnit samsas kring något som känns bra för oss båda två.
    Därtill kommer diskussioner om kulturella och religiösa meningsskiljaktigheter.
Svar på tråden BIM Maj, 2016