• Videungen

BIM Maj, 2016

Hej! Hoppar in här efter ett misslyckat försök!

Det här blir vårt andra försök hittills med ÄL någon gång vid 26/4 och BIM någonstans från 10/5 till 18/5. Och denna gång ska jag lova mig själv att inte köpa så många graviditetstester. Ska försöka klara mig på mina två som jag har hemma! Jag längtar så himla mycket efter ett barn! Först har vi gått och längtat typ i två år för att jag ska bli färdig med studierna. Och nu väntar vi för att bli gravida... Pust! Går ju inte direkt bara beställa och så kommer en liten! :)

• Videungen
    marengen90 skrev 2016-04-19 09:24:41 följande:

Någon mer som har äl nästa vecka?

Och kan någon vänlig själ hjälpa mig att lägga in min BIM i listan? :)

12/5 marengen90

Har också äl nästa vecka! Ska försöka se på flytningarna när den är. Min BIM är 10/5, men kan också vara 15/5. Har så oregelbunden menstrationscykel. Förra gången var den jättesen. Men det är mer undantag än regel. Håller tummarna för att vi båda pricka rätt <3
  • Videungen

Gash, vi försöker på här borta! Min ÄL är här någon gång i dagarna. Försöker kolla på flytningarna om de blir så där trådiga. Men det har inte hänt ännu. Får man alltid det vid ÄL? Jag har så ibland vet jag, men har inte brytt mig tidigare för att jag inte visste varför man har så liksom. Än så länge har det bara varit vanliga flytningar. 

• Videungen

Idag blev flytningarna mer genomskinliga! Så då är nog ägglossningen på väg eller igång! Så om man utgår från att det är ägglossning så har jag BIM 13/5 eftersom jag tror min lutefas är på 12 dagar!

I morse, innan jag tittat på flytningarna, stramade det till långt nere i magen på höger sida. Vet att jag får så ibland men inte reflekterat över det så värst. Mest varit orolig för infektion eller liknande. Men ni som brukar känna ÄL - hur känns det typ? Tänker att det kanske var det jag kände eftersom flytningarna ändrades i dag också.

• Videungen

Åh, håller tummarna för oss alla! 

En liten fråga. Äter ni vitaminer? Vilka och varför? Jag har en burk med gravid-vitaminer här hemma men har inte börjat med dem. Vet inte om man ska vänta tills man är säker på att man är gravid eller redan när man försöker få barn.

• Videungen
    Tra3dockan skrev 2016-05-02 09:26:07 följande:
    Jag äter folsyra och vitamin kvinna. Folsyra är bra för barnet och dess utveckling av ryggraden, ryggmärken om jag inte minns helt fel.
    Ja, folsyra är väl typ ett måste nästan. I alla fall en rekommendation från slv :) Aja, jag kanske ska börja då! :)
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-02 20:28:59 följande:

Gah...varit så nervös över att mensen ska komma idag. MEN, ingen mens! Däremot molvärk och vattniga/vita flytningar. Brukar jag aldrig ha när jag väntar mens. Brukar bara vars torrt. Behöver såklart inte betyda nåt men kan ändå inte låta bli att glädjas över utebliven mens. Får se hur morgondagen blir....

Åh! Håller tummarna :) Det är så bra med alla ni som har BIM här omkring! Spänningen här skingrar mina tankar till nästa vecka då min BIM är... När har du BIM?
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-02 21:02:39 följande:
    Haha ja jag förstår det:)
    Ja det är det jag inte riktigt vet. Mina två senaste cykler har varit på dag 26, vilket det är idag. Men denna månad är första gången vi testade med ÄL-test och det gav inte utslag förens dag 18! Och jag tror jag hade ÄL dag 19. Vilket ju innebär superkort lutealfas om jag skulle vänta mens idag på dag 26. Antingen har jag en längre cykel denna månad och BIM plötsligt ligger på dag 30, har ingen aning. Nu bara väntar jag...eftersom jag bara är på ÄL+7 idag är det ju för tidigt att testa också. Så jobbigt läge! Haha. Bara å vänta...

Hur är det med dig då, några känningar? Vilken dag är du på?

Åh, låter jobbigt. Inte så lätt med oregelbunden mens-cykel. Själv har jag också oregelbunden, men tror att min lutealfas är på 12 dagar. Och vet jag då ungefär när min ÄL är kan jag ju räkna ut när min BIM är. 

Jag är ganska säker på att min ÄL var i går eller idag. Har sett det på mina flytningarna och en kort smärta i nedre delen av magen i går. Så då är min BIM typ den 13-14/5. Så det är för tidigt för mig att känna något. Hoppas verkligen din cykel var lång denna månaden! Håller tummarna :)

• Videungen
    marengen90 skrev 2016-05-02 21:10:42 följande:
    Har också bim nästa vecka! Kommer inte kunna hålla mig hela helgen om jag känner mig själv rätt haha. Hoppas på att få se några plus snart :D
    Åh! håller tummarna för oss båda då :)
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-02 22:14:34 följande:
    Ah jag förstår! Så spännande ändå, resan mot BIM, mycket roligare jakt än jakten på ÄL :P
    Ja, precis! :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016