BIM Maj, 2016
Hej hej! Hoppar in här, försök 15. Har BIM 18/5. ÄL alltså den 4/5. Får hoppas på denna månad för oss alla!! Kämpa på!
Hej hej! Hoppar in här, försök 15. Har BIM 18/5. ÄL alltså den 4/5. Får hoppas på denna månad för oss alla!! Kämpa på!
Jag hoppar in här då fröken röd kom igår. Inget helhjärtat försök förra månaden, men nu så :)
Jag var 21 när jag fick min första och 23 när andra kom. Då vart jag gravid på första försöket med båda.
Hoppas det inte tar så lång tid fast jag är lite äldre nu.
Någon som är 35+ här i tråden?
Grattis till er som plussat! :)
Cd 22 idag och fortfarande inget utslag på äl testen. Känner mig stressad över att det kanske blir en månad helt utan äl. Har ju lite känningar i ryggen och svag molvärk men inget mer än så...känns på något sätt som att jag gör fel med testen eftersom jag aldrig får något utslag, men jag försöker ta dem samma tidpunkt varje dag, eller att det är dåliga tester. Fick en tydlig stegring förra månaden som höll i sig i 2 dagar men aldrig helt positivt. Använder mig av billiga tester från graviditetskollen....någon som har erfarenhet av dem?
Min barnmorska sa, angående ÄL och ligga, att man ska ligga en dag innan ÄL och sen varannan dag efter det, några dagar framåt. Ligga varje dag är INTE bra för då blir spermierna sämre i antal och aktivitet. Killen måste alltså VILA varannan dag. Helst. Så hon tippade på att ligga som mest efteråt, inte innan. Låter ju helt bakvänt för ägget lever ju inte många dygn innan det stöts ut.
Jaja, jag skaffade digitalt test nu, och får alltså anta att när det visar högt så är det dags att pöka.
Dock så hade jag ett samtal med min sambo igår och han tycker att det här stiger mig åt huvudet, vi har nyss haft en kris och gjort slut, det kommer när det kommer, man ska inte må dåligt för då tar det sig inte, han är stressad på jobbet och hinner inte med det här också och ja jag vet varken in eller ut nu. Jag är 35 år, vi har haft det knakigt ja, jag vet, men jag får känslan av att han inte alls vill det här nu. Samtidigt säger han att han skulle bli överlycklig ifall jag blev gravid.
Snälla, ge mig kraft! Ska jag lämna honom och förstöra alla chanser i livet att kunna få bilda familj med honom? Försöka hinna träffa en ny kille som det känns bra med och göra ett barn innan det är försent att skaffa barn? Jag blir GALEN!
Förstår det måste vara jobbigt, men bara du som vet hur du känner sen är det många som skaffar barn i 40årsåldern oxå så än är det ju inte försent, många killar som vill ha barn så hopp finns det ju för alla..Om ja varit du skulle ja hoppa över att prata om allt som hör till att bli gravid och prata med oss här istället, förför honom när det är dags, många killar blir off när deras kvinnor blir stressade o irriterade deprimerade även min man är så, så försöker att diskutera med honom så lite som möjligt om bebisverkstaden, annars blir han bara stressad oxå...
Om du ska lämna din kille eller inte kan bara du bestämma. Jag tror egentligen inte att något vi skriver här kommer att påverka dig i slutändan.
Angående spermier och sånt så låter din barnmorska lite gammaldags. Det kommer nya spermier hela tiden, finns till och med studier som visar på att nya spermier är vitalare och har större chans till befruktning än gamla. Sen om det är bra med varje dag vet jag inte.
Tar upp till 24h för ägget att vandra i äggledaren innan det kan befruktas. Det kan befruktas i ca 24h efter att det vandrat klart. Spermier kan ta upp till 24h att nå platsen där ägget är (så ägg och spermier tar typ samma lång tid att nå platsen där de ska mötas :) ). Spermier kan överleva 2-5 dagar i livmodern. Så det låter ju som att de vanliga råden med sex tre dagar innan ägglossning, under ägglossning och dagen efter verkar bra :)
Finns ett annat råd som är två-tre dagar i veckan oavsett tid i cykeln, då har man stor chans att pricka in en oregelbunden ägglossning. För mig och min man fungerade det bättre med att försöka gissa när ägglossning är och följa metoden jag skrev först :)
Hoppas det reder ut sig med dig och din sambo. Är inte skoj när relationer knakar.
Vi har inte planerat någonting, inte ens diskuterat namn
Vi bor i hus på en lantgård, inte förlovade, två valpar har vi också
Min sambo vill inte gifta sig alls, men kanske om vi får barn ihop och då av praktiska skäl (oromantiskt va?) Han vill hellre "ta det som det kommer" så jag pratar inte så mycket om eventuellt barn med honom. Känns skittråkigt, hade ju peppat mer om man kunde bestämma namn eller planera barnrum eller titta på vagnar.
Men det kommer nog extremt fort ifall vi skulle bli gravida! Vi är lite spontana så, båda två. Kan bli både giftermål och barnrum på några månader, haha!
Och inga utslag på digitalt ÄL-test här. Ni som testar med sådana, tar ni morgonurin eller eftermiddag/kvällsurin? Vad ger bäst utslag tycker ni?
Nu nyligen hade jag massa ÄL-slem men testen visar inte positivt... Hmm, ska man gå mer efter flytning än test?
Äntligen utslag på ÄL-stickan! Första gången jag testat med digitalt och nu funkade det Blir till att ligga nu de närmaste två dygnen