• Loppalisa

BIM Maj, 2016

Jag hoppar också in här :)

Precis fått första mensen efter uttag av P-stav så är väldigt osäker på min cykel så kan nog inte sätt en BIM dag än. Jag har precis börjat tempa och tänkte komplettera med ÄL-test. Kan tänka mig att det blir BIM runt 9-10/5. Åker utomlands med svärisarna den 17 maj så ska försöka att inte testa innan efter som jag är kass på att hålla hemligheter :P

• Loppalisa

Känner mig vilsen. Har testa med testlagrets ÄL stickor sedan torsdags förra veckan och dem visar nada picolada, ingen stegring eller ens ett svagt sträck. Borde ha ÄL i morgon eller i eventuellt någon dag senare och just nu känns det inte särkilt troligt. Jag hade som en liten liten spotting i fredags som jag inte förstår vad det kan vara. Har noll koll på flytningar så där har jag inte mycket att hämta men tempen ligger relativt stabilt så jag bör ju inte ha missat ÄL? Tänker att cykeln kanske är längre än förväntat eftersom det är första riktiga cykeln efter att ha tagit ut P-staven. Jag känner redan nu att det här kommer göra mig knäpp :P

• Loppalisa
    Loncelot skrev 2016-04-25 19:38:45 följande:
    Förstår din frustration, jag är i samma sits dock har jag haft äl varje månad nu i 4månader men nu är jag på dag 20 o fortfarande ingenting visst gått från låg till hög men det lugnar ju inte mig direkt....denna oroa o frustration tar död på mig...orkar inte ens vara trevlig längre...none eggzilla eller något sånt...
    Frustration var ordet! Haha förlåt att jag skrattar men none eggzilla måste vara det mest klockrena jag läst. Det är precis vad jag är just nu! Jag är hormonell och skitsur som om jag hade värsta PMSen. Jag inser ju att jag inte känner min kropp särskilt väl. Har aldrig haft några känningar vid ÄL och får inga fysiska förvarningar vid mens. PMSen brukar dock komma som ett brev på posten någon dag innan. Kanske har min kropp hoppat ÄL och bara kör på mens direkt? Fast jag bara är på cykeldag 15?
  • Loppalisa
    Rosenblad skrev 2016-04-24 13:42:22 följande:

Ser fram emot att se en massa + här i tråden!! :) Känns inte som det finns en bättre start än med en bebis 2017! Var igår i en bebis affär som hade ALLT, har liksom redan inköpslistan och vilka märken i huvudet. Allting är bestämt men det ligger på is tills vi vet att nu kommer det en bebis om 9 månader. Har köpt lite kläder och fina bokstäver i trä som ska sitta på något fint ställe sen (redan bestämt namn). Det ska bli så kul att få köpa allt sen, blir helt energisk av tanken! :) helt insnöad haha. Någon som känner igen sig?

Åh jag känner igen mig tokmycket. Är en extremplanerare när det gäller allt. Jag har dock lyckats hålla mig från att köpa något än. Men vi har redan kollat ut vilken vagn vi ska ha och en massa annat skoj. Inser ju att det bara är att börja spara om man ska kunna köpa allt man vill ha :P va roligt att ni redan bestämt namn. Vi med! Nu vill man ju inget hellre än att plussa!
  • Loppalisa
    Rosenblad skrev 2016-04-25 22:27:32 följande:
    Va kul, Vilken vagn har ni valt? Ja det kommer ju bli en del dyra inköp med vagn och sånna stora saker men man har ju nio månader på sig och kommer nog vilja köpa mer till barnet än till mig själv :) nä nu väntar man bara känns det som, denna eviga väntan..blir galen. Men känns bra att nu är det Januari barnet tidigast kommer födas i, början på året och sen är det våren.. Gillar tanken att barnet föds tidigt på året. Hade inte tackat nej till en december bebis men väljer hellre Januari faktiskt!
    Vagnen blir helt klart den stora kostnaden för oss efter som vi bestämt oss för en Cybex Priam med liggdel och Lux-sittdel. Har tänkt att jag var en bugboo-tjej men efter att ha testa Cybexen så kom jag på andra tankar. Med det var bra eftersom sambon inte föll för bugaboon. Ni då?

I övrigt är jag beredd att hålla med. Väntan är olidlig men vi stannade upp lite förra månaden eftersom jag inte är jätteförtjust i tanken på ett decemberbarn. Egentligen spelar det ju ingen roll men gillar tanken på att våren 2017 blir något utöver det vanliga. Peppar peppar ta i trä. Man får ju hålla tummarna i alla fall :)
  • Loppalisa
    Loncelot skrev 2016-04-25 22:12:17 följande:
    Haha, ja men man känner sig explosiv hela tiden, du borde väl få ägglossning snart, bästa är nog ändå o köra var 3:e dags metoden då hinner alla återhämta sig, och oddsen borde ju vara relativt höga, har senaste månaderna känt av min ÄL vilket jag aldrig lagt till märke tidigare.. Min man är väl inte den mest förstående till hur man kan må heller så det gör det något jobbigare, o det är ju alltid mest synd om honom med allt mellan himmel o jord...sen har man ju massa annat i livet som man ska passa upp på o lösa släktens alla problem så känns tungt att få allt på sin plats o bara försöka tänka på sig själv ibland...
    Ja jag hoppas verkligen det! Antar att det bara är att köra på så länge och hoppas på det bästa. 

Angående att tempa så gör jag det på morgonen som rekommenderat. Alltså precis när man vaknat och innan man går upp.. 
  • Loppalisa
    Rosenblad skrev 2016-04-26 10:21:07 följande:
    Läste lite om den nu och den verket definitivt va i samma klass som bugaboo donkey och britax Go next som jag gillar. Men för oss blir det en bugaboo donkey för jag gillar de extra utrymmet och att den kan bli en syskonvagn. Vill ha barn ganska tätt och då kommer vi behöva de, förhoppningsvis blir vi med barn tätt efter iaf ;) Det är planen så får vi se om de håller. Kommit ut en nu färg "grey melange" som jag verkligen vill ha.

Ja jag håller med och sen tänker jag på att barnet kanske får svårare i skolan när den är född så sent på året, väldig skillnad på någon som är född i Januari och någon som är född i December..och så ska de gå i samma klass..känns inte bra att va lite efter i utvecklingen hela tiden men samtidigt kanske inte det blir ett problem men hade velat skona barnet från de ändå :).

Nu behöver vi bara de jäkla plusset också! :) Efter 7 månader här så börjar det bli frustrerande, tänker att hade jag blivit gravid första försöket hade jag haft ett barn om två månader..inget bra tänkande alls haha.
    Ja, den känns liksom lyxig, stabil och många smarta funktioner. Lite högre än bugaboon vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag hade nog också satsat på en bugaboo donkey om vi tänkte ha barn tätt men vi tänker tvärt om så då känns det lite onödigt :) Britaxen verkar helt ok men fick inte samma känsla. Sambon sa tvärt nej också efter att han provat den också. Den nya färgen är verkligen superfin! Vi tänker grått till sittdelen för att slippa blekt sufflett och att smutsen inte ska synas lika tydligt som på en svart.

Det finns ju en del negativa grejer med att fylla år sent på året men som egentligen kanske bara är petitesser  :)

Jag antar att ni inte har några barn sen tidigare? Det är första för oss i alla fall och jag måste säga att tanken känns rätt överväldigande emellan åt. Förstår att det börjar bli lite frustrerande nu efter 7 månader men det gäller att hålla sig positiv även om det inte är så lätt alla gånger. Vi har ju precis satt igång och jag tycker dagarna gå ohyggligt sakta.. 
  • Loppalisa

Stort grattis till alla som plussat! Så roligt att se!

Jag har varit helt frånvarande senaste dagarna på grund av att min mamma kom på besök och hela helgen blev helt uppbokad.

Hade förväntat mig min ägglossning i början på förra veckan men ingenting. Har inte fått ett helt positivt ÄL-test men det stegrade förra veckan och var som starkast på fredagen innan det blev svagare igen. Hade också en rejäl tempdipp i lördags som skulle kunna bero på ÄL. Var på riktigt dåligt humör torsdag och fredag samt att jag fick ett migrän-anfall på fredagen och det känns som att allt det där hänger ihop och att jag borde haft ÄL helgen. Vad tror ni?   I dag har nämligen tempen ökat lite också.

Trots att vi hade besök så lyckades vi få till det i lördags som två fnissiga tonåringar. Jag hoppas det räcker eftersom det var lite dåligt på den fronten och vi bara fick till det på tisdag innan och igår. Nu börjar den värsta väntan antar jag och som det ser ut i mina appar så bör min BIM vara framflyttad till den 13e maj. 

• Loppalisa
    Bäbiiiis skrev 2016-05-03 12:14:36 följande:
    Jag tycker nog det låter som att äl var i söndags eller måndags. Har du en tempkurva du kan lägga upp här?
    Här är både NC och FF. På NC kan man inte ens se tempdippen för att den var så låg. Det hände liksom inget speciellt då heller så jag kan inte komma på något annat som påverkat tempen den dagen.  

• Loppalisa
    Cfmilla skrev 2016-05-03 14:11:33 följande:
    Ff kommer med största sannorlikhet sätta ut äl på söndag om tempen är hög i morgon med! Dvs ca 48h efter att du fick plus på älstickor. ser ju fin fint ut!
    Tack :) Jag håller tummarna. Jag har ju dock fuskat lite eftersom ÄL-stickan inte visade helt positivt på fredagen. Men efter det testet så har dem bara blivit svagare. Här är en bild på fredagens test. 

• Loppalisa
    Bäbiiiis skrev 2016-05-03 15:02:03 följande:
    Kurvan på ff ser ju klockren ut. Du kommer garanterat få ett äl-kors på lö eller sö om någon dag skulle jag tro.
    Ja man kan ju inget annat göra än att hoppas! Glad 
  • Loppalisa
    Cfmilla skrev 2016-05-03 14:11:33 följande:
    Ff kommer med största sannorlikhet sätta ut äl på söndag om tempen är hög i morgon med! Dvs ca 48h efter att du fick plus på älstickor. ser ju fin fint ut!
    Bäbiiiis skrev 2016-05-03 15:02:03 följande:
    Kurvan på ff ser ju klockren ut. Du kommer garanterat få ett äl-kors på lö eller sö om någon dag skulle jag tro.
    Idag ökade tempen lite till och precis som ni som ni skrev så satte både NC och FF ut ägglossningen på söndagen. Herregud vad det känns som att tiden kommer gå sakta nu :P 

• Loppalisa
    Bäbiiiis skrev 2016-05-04 10:40:20 följande:

Dagens gravtest på äl+10:

Det blir starkare och starkare :D

Åh va roligt! Glad
  • Loppalisa
    mamalolo skrev 2016-05-07 07:55:50 följande:

Hur mår ni andra som har BIM kring 9-10 maj?

Trodde jag hade BIM då men ÄL kom senare och nu är har jag BIM mellan 14-16 maj. Men hur som haver så känner jag ingenting än :/ tvivlar på att det tog sig.
  • Loppalisa
    Lovisens skrev 2016-05-07 09:29:58 följande:

Jag har BIM runt 15/5. Någon mer? :)

Jag har också BMI då :) Fick ÄL senare så bör bli mellan 14-15 maj. Jag är på ÄL +6 idag och har inga som helst symptom. Hur känner du?
  • Loppalisa
    Cfmilla skrev 2016-05-07 10:30:45 följande:

Enorm tempdipp idag... Så mens borde komma i morgon. Typiskt

Typiskt! Va tråkigt :(
  • Loppalisa
    Lovisens skrev 2016-05-07 10:22:47 följande:
    Jag är på bara ÄL +3 så jag känner inte heller någonting. Har ni försökt få barn länge?
    Nej vi har precis börjat faktiskt. Plockade ut min P-stav i mars och nu är det första riktiga försöket. Jag har tempar för att hålla lite koll. Ni då?
  • Loppalisa
    Lovisens skrev 2016-05-07 10:53:50 följande:
    Ja, i 4 år :(. Denna månaden är dock första gången jag får positivt på äl-test så det känns lite mer hoppfullt även att jag är inställd på att mensen kommer.
    Då håller jag verkligen tummarna för dig! Men det är ju bra att ÄL-testerna visade positivt :) Kommer du hålla dig till BIM innan du vågar testa? 
  • Loppalisa

Grattis till alla ny plus!

Jag ska enligt FF-appen inte ha mens förrän om en vecka. Men var precis på toa och det blev ljusrosa på pappret :( Har inte haft några symptom alls så är egentligen inte jätteförvånad men ändå. Dessutom verkar jag därmed ha jättekort lutealfas då jag är på ÄL+8. Känner mig nu lite svullen och konstig...

Jaja vi får ta nya tag nästa månad! Att det skulle ha gått på första försöket kändes ändå för bra för att vara sant :)

Svar på tråden BIM Maj, 2016