• Cersei

BIM Maj, 2016

Hejsan!

Jag sällar mig till gänget här. Har precis börjat jaga ägglossning efter att tyvärr ha fått ett MA som slutade med en skrapning för 10 dagar sedan. Vi kör varannan dag principen och hoppas att min kropp hunnit ställa om sig så att den är redo igen Avvaktar lite med att ange bim datum så länge.

• Cersei

En fråga. Är det någon här som har använder testlagrets ägglossningsstickor? Jag har testat med dem sen dag 9 (efter skrapning) och är nu på dag 15. Det har varit ett svagt, svagt streck på de fyra senaste testerna och sen när jag testade i morse.. Bom! ett klart rött streck som är positivt.  De har alltså gått från svagt till starkt på ett dygn. Fort gick det också, strecket kom upp på runt några minuter bara. Någon som har erfarenhet av detta? Känns ju lite konstigt, jag trodde de stegrade först men det har de alltså inte gjort.

• Cersei

Idag visade ÄL-testet svagare igen så jag antar att ÄL är över för den här gången. Vi har lyckats pricka in det ganska bra den här månaden. Min bim borde vara runt 18 maj. Dags för den eviga  väntan..

• Cersei
    Svelin skrev 2016-05-05 12:22:11 följande:

Grattis till er som plussat och håller tummarna för er som fått mensen att det blir er tur nästa månad.

Jag har testat både med clearblue digitalt och vanliga stavar. Ältest alltså. Är det så att det digitala visar när toppen redan varit och de vanliga visar när den är om man testar vid rätt tillfälle? Någon som vet?

På CB digitala står det att de två mest fertila dagarna är samma dag och dagen efter man får en glad smiley på monitorn. Då borde det ju vara i samband med toppen eller strax innan (beroende på hur tätt i anslutning till toppen man testar) men jag vet inte riktigt
  • Cersei
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-05 21:01:51 följande:

Då har dagen D passerat utan mens i sikte. Lite osäker på nät min förra mens började (var första efter skrapning och hade blött fram tills dess) så det kan vara BIM +3 idag till och med. Fortfarande oklara tecken från kroppen och svaga svaga sträck på testen. Ingen pms, molvärk och det sträcker och drar i ljumskarna. Brösten är tunga och vårtgårdarna upplever vi som mörkare. Mår lite illa och har värmevallningar. Och halsbränna. Jase. Hoppas på mens nu så jag kan lämna det bakom mig, skulle det bli pluss efter dethär skulle jag aldrig tro att det skulle gå vägen.

Åh, håller tummarna för dig. Väntar själv på första mensen efter skrapning som kommer dyka upp om jag har otur.. Försökte ni direkt efter skrapningen eller valde ni att vänta en mens? Kroppen blir ju gravid när den är redo så om du är gravid nu så är det goda chanser att det går vägen
  • Cersei
    Loncelot skrev 2016-05-05 21:00:16 följande:

Så för mig nu när mensen kom så är bim allt mellan 31maj-2juni max...

Vi håller tummarna för att den stannar borta
  • Cersei
    Loncelot skrev 2016-05-05 21:31:51 följande:
    3dagar till sen hoppas vi den är borta i mer än 10månader tack...
    Spännande!
  • Cersei
    Cfmilla skrev 2016-05-06 18:12:58 följande:

Jag och bästa kompisen hade äl exakt samtidigt denna månaden. Hon är gravid, det är inte jag. Testade igår, blankt, så det första jag tog var nog bara spök. Blev så ledsen och bitter att jag gick ut och sprang. Nu ska jag dricka rosé i solen.

Grattis alla plus!

Åh så trist. Vi hoppas på att det är din tur nästa gång. Ha det så gott i solen och njut ordentligt av rosévinet. Det blir förhoppningsvis inte så mycket av den varan i sommar
  • Cersei
    Deni81 skrev 2016-05-08 18:10:00 följande:
    Ja, haha! Jag googlade också Såg att en del hade låg, en del hög, en del öppen, en del halvstängd

Jag är bara på ÄL+5 än så ingen mens förrän den 18/5... Hmm...

Den kanske bara fick för sig att krypa in och gömma sig för en stund och kommer ner snart, haha!!
    Då har vi bim samma dag då 10 långa, långa dagar dit..
  • Cersei

ÄL + 12 idag. BIM 18/5. Kroppen har haft alla möjliga symptom. Har dock inga förväntningar. Känns som om det vore stor tur att plussa månaden (utan mens i mellan) efter ett MA.

• Cersei
    Deni81 skrev 2016-05-15 12:41:28 följande:
    Ska du testa nåt innan BIM? Funderar på att testa imorgon... Då har jag BIM-2. Eller räknar man med 18? Ifall man ska få mens då? Blir det BIM-1 då?
    Hej!

Jag funderar  på att testa tidigare. Känns som att jag blir mer besviken om mensen dyker upp än om jag får negativt på stickan. Dock testade jag inte plus förrän efter bim förra gången så jag vet inte. I morgon räknar jag som ÄL + 13 eller bim - 2
  • Cersei

Här kom mensen igår!
    Ha det så gott, tjejer! Hoppas vi inte ses i junitråden

Svar på tråden BIM Maj, 2016