Inlägg från: TantMedKratta |Visa alla inlägg
  • TantMedKratta

BIM Maj, 2016

Hej! Hoppar in här med BIM 27 maj. Är på försök tre nu. Första gången någonsin jag håller koll på mensens startdatum och blev förvånad när jag inser att den är på dagen regelbunden, 28 dagars cykel. Jag som alltid tyckt den kommit lite när som. Börjar även misstänka att jag inte alls har ägglossning när jag "borde", hade mens som tog slut för 3 dagar sedan och känns som jag har ägglossning nu. Har alltid kännt av det tidigare men inte tänkt på när det inträffat. Kan man ha ägglossning tre dagar efter mens? Skulle kunna förklara varför det inte tog sig de två försöken innan. Inte börjat med sex före dag 7-8 ungefär efter mens.

• TantMedKratta

Har ni andra här stenkoll på ägglossningen?

Vi är inne på försök tre och jag har en app som beräknar ägglossning men har hittills inte kännt av ägglossningen. Brukar känna av det annars men aldrig hållt koll på när eller hur ofta det inträffat. Den här månaden är första gången under en tremånaders period som jag känner att jag har ägglossning. Datum stämmer även med beräkning av min app. Är det ett dåligt tecken tro att jag inte verkar ha regelbunden ägglossning? Någon annan som inte verkar ha ägglossning varje månad?

• TantMedKratta
    eid skrev 2016-05-14 07:11:37 följande:

Jag hade också en app som "beräknade" ägglossning när jag och min sambo började försöka med första barnet (snart 1 år sedan). Det jag har uppfattat är att den typen av app räknar en specifik längd för datum på ÄL och ex. luteralfas. På en 28 dagars cykel- 14 dagar till ÄL och 14 dagars luteralfas.

När vi hade försökt på det några månader utan framgång började jag tempa för att få koll och lära känna min kropp lite bättre. Nu kan jag jättetydligt se exakt när ÄL har varit och man får ju även ett humm om när det brukar ske med hjälp av statistik. Än så länge har det tyvärr inte tagit sig, men jag har lärt mig att förstå kroppen bättre! :) Långt det blev, hoppas du känner att du fick lite hjälp! 

Blir det inte något denna månad ska jag nog testa att tempa jag med. Har inte gjort det ännu för jag varit lite orolig att "ta död" på spontanitet runt sex. Min man är redan lite less på vårt liggande som det är. Förut hade vi för lite sex och nu är det to much. Lustigt det där... He he
  • TantMedKratta
    bläckfisken skrev 2016-05-16 10:56:46 följande:

Hej alla! En till med bim 27:e. Nu börjar den låånga väntan...

BIM 27:e jag med :)
  • TantMedKratta
    bläckfisken skrev 2016-05-16 13:36:03 följande:

Spännande! Har du några barn sen innan?

Vi har tre barn, 14, 12 & 7 år. Så det blir en liten sladdis ifall det tar sig :)
  • TantMedKratta
    eg90 skrev 2016-05-19 19:20:00 följande:

Nu kom mensen... 2 dagar före bim.

Hej då maj tråden.

Vad tråkigt :(
  • TantMedKratta

BIM på fredag, inga känningar eller symptom alls. Men vid första månadens försök hade jag alla symptom man kunde ha, men inte var jag gravid. Så nog finns chansen att vara gravid utan symptom :)

Har beställt hem tester som kom idag och hade planerat att hålla mig tills fredag men tror nog jag kommer testa iaf imorrn bitti..,

• TantMedKratta

Vad

Nykär15 skrev 2016-05-25 07:57:13 följande:

Vecka 4+0 idag och skitnervös när jag tog digitala inatt, hade sovit 4 h bara, men var tvungen att kissa, skulle annars bli bara 3 h till när jag skulle upp. Döm om min förvåning när det redan visade GRAVID 2-3!

Vad skönt! :) Då kan du slappna av lite mer nu och njuta. När har du BF?
  • TantMedKratta
    Seabeach skrev 2016-05-25 10:49:11 följande:

Kunde varit mig du skrev om. Förra månaden hade jag Alla symptom och jag va 100 på att jag va gravid.

Denna månaden känner jag ingenting, jag har inga tecken ens på mens vilken alltid brukar komma en vecka innan men ömma bröst och svullen mage.

Såg att du plussat, stoooort grattis!

Tack! :)

Håller tummarna för dig och ni andra som väntar.
Svar på tråden BIM Maj, 2016