Inlägg från: Bettieboop |Visa alla inlägg
  • Bettieboop

BIM Maj, 2016

Jag har bim den 17/5 och hade ägglossning den 2-3/5 enligt ägglossningakalendern(har alltså inte tempat eller testat på sticka).
    Vi hade sex två dagar innan, alltså den 30/4.
    Har haft lite känningar i livmodern som stuckit till, men då jag har ibs-D så kan det lika väl vara gaser som trycker på... Idag känner jag mig väldigt svullen och vaknade kåt, haha, och är det fortfarande, då det känns som det är fullt med "blod" i organen.
    Jag vill så gärna med känns som att risken är liten? Min cykel är på 24-25 dagar och har läst att det kan hända att man inte blir gravid då för att ägget kanske inte fäster?

• Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-13 16:20:43 följande:
    Har också ibs-d! Det är så svårt att skilja på molande från tarmen och molande från livmodern... Har dock vaknat på natten/tidig morgon två gånger denna period och haft sån enorm smärta, gått på toa (inga problem med avföringen ens) och så har det inte riktigt släppt. Det är ovanligt för mig, brukar aldrig vakna och behöva gå på toa på natten... Men känner inget annat... Inte ens öm i brösten, känns som jag inte ska få mens eller är gravid heller för den delen
    Ja, jättesvårt!
    Usch, detta väntade!
  • Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-13 16:20:43 följande:
    Har också ibs-d! Det är så svårt att skilja på molande från tarmen och molande från livmodern... Har dock vaknat på natten/tidig morgon två gånger denna period och haft sån enorm smärta, gått på toa (inga problem med avföringen ens) och så har det inte riktigt släppt. Det är ovanligt för mig, brukar aldrig vakna och behöva gå på toa på natten... Men känner inget annat... Inte ens öm i brösten, känns som jag inte ska få mens eller är gravid heller för den delen
    Jag funderar lite på om när man väl blir gravid, om man verkligen få i sig alla vitaminer- och om dom verkligen får stanna kvar i kroppen när man har ibs -D? Känns inte som det :/ men har läst att imodium/dimor inte ska påverka barnet något.
  • Bettieboop
    Sunnanäng skrev 2016-05-17 14:00:42 följande:

Hållit mig lite bakgrunden i denna tråd men vill bara berätta att jag plussade imorse på BIM -2, hade ÄL 5/5. 1:a försöket, 2:a barnet. Känns så kul och samtidigt overkligt! Jag har inte märkt några symtom förutom att prickarna på vårtgården (Montgomerys körtlar) är större/rödare sen omkring ÄL +5 vilket jag fick i v 4 även i min första graviditet men då hade jag även känsliga bröstvårtor och metallsmak i munnen, och det har jag inte nu. Stort lycka till allihop!

Grattis!
    Har bim idag eller imorgon, och än så länge ingen mens! Men fjärilar i magen har jag!
    De två senaste cyklarna har varit på 24 dagar, de innan 25 dagar, så vi får se! Risken är dock liten då vi bara hade sex 2-3 dagar innan mens
  • Bettieboop
    Bettieboop skrev 2016-05-17 17:39:28 följande:
    Grattis!
    Har bim idag eller imorgon, och än så länge ingen mens! Men fjärilar i magen har jag!
    De två senaste cyklarna har varit på 24 dagar, de innan 25 dagar, så vi får se! Risken är dock liten då vi bara hade sex 2-3 dagar innan mens
    Innan äl menade jag ju, inte mens!
  • Bettieboop

Som sagt bim idag eller imorgon... Haft mensvärk från och till idag, något som jag aldrig har- inte ens under mens, så hoppas det är något annat och att mensen inte kommer inom det närmsta :) annars har jag inga symptom alls...

• Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-18 10:57:34 följande:
    Har också BIM idag... Testade i söndags morse, negativt. Inatt kände jag att nu kommer mensen, men ingen mens har dykt upp. Det är liiiite märkligt att den är sen, den brukar komma natten till BIM. Ibland har det dock varit sent, inte nu på länge, då har den mest varit tidig. Men sen... Nä.

Vågar inte hoppas nånting för jag har molvärk, så den dyker nog upp under dagen.

Inga ömma bröst här heller! Skumt är det. Inget illamående, men har gått ner i vikt vilket är konstigt också. På bara några dagar. Kände på tappen, den var mjuk och alldeles kletig av flytningar. Möjligen lite öppen. Åh! Avskyr att behöva gissa sig till symtom. Jag har inga tester kvar hemma heller så jag får avvakta lite till!

Lycka till!
    Samma här! Kändes verkligen som att mensen skulle komma igår, hade mensvärk och har även "stuckit" i livmodern den senaste veckan. Gjort roligt ont. Flytningar har jag med, har för mig att de brukar sluta typ någon dag innan mens?
    Får jag ingen mens idag heller så ska det testas imorgon, men är inställd på att den ska komma.
  • Bettieboop

Jag förstår att det är bäst om man testar sig på morgonen, men är det helt kört att test sig på kvällen om det har gått många timmar sedan man senast var på toa? Och hur många i så fall?

• Bettieboop

Bim +1 +2, ingen mens men testade mig imorse och inte gravid?
    Mensen har aldrig varit sen innan :/

• Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-19 09:32:30 följande:
    Du kanske är en sån som plussar sent? Jag vågar nästan inte testa... Ifall det inte visar nåt, vad är det för fel då liksom?
    Kanske det... Men det är väl inte jättevanligt? Har aldrig varit gravid innan så vet ingenting haha. Hade väldigt mycket mens-smärtor igår när jag skulle sova... Hur länge ska man vänta på mensen innan man ringer typ gyn eller något? Min har aldrig varit sen innan så blir så nojig.
  • Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-19 10:14:57 följande:
    Jag har inte heller varit gravid så jag har ingen aning om hur det känns

Ja jag har också smärtor till och från, har läst att man kan ha växtvärk i livmodern också. Men jag har inte så jag måste springa och kissa ofta. Vänta över helgen du, eller så köper du fler test och testar varje morgon under helgen. Sen kan du ringa på måndag ifall det inte visat något plus?
    Jag kommer nog testa fredag eller lördag igen om inte mensen har kommit. Känner mig lite halv "svullen" där nere just nu... Men ja, har den inte kommit till måndag så ringer jag gyn.
  • Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-19 21:56:06 följande:

Ska testa imorgon, är så nervös! Första barnet, är redan 35, vi har försökt över ett år, börjat på fertilitetsutredning. Har alltid känt att jag kanske inte kan få barn så om jag får ett plus imorgon vet jag inte vad jag gör! Skriker, gråter, skrattar eller allt på samma gång

Åh, vad kul! Då håller jag tummarna extra hårt! :)
    Ska med testa imorgon!
  • Bettieboop
    WasaE skrev 2016-05-19 22:33:31 följande:

Jag ska testa imorgon bitti. Är jätte nervös!

Håller mina tummar för oss alla!

Lycka till!

Lycka till!
    Jag fick negativt idag, bim +2 eller +3, men fortfarande inte mens. Nu får jag hålla mig och testa på tisdag om inte mensen har kommit :)
  • Bettieboop

Mensen kom 2-3 dagar sent och slutade efter 2 dagar redan? Risken är ju liten för att vara gravid , men så svårt att inte hoppas :(

• Bettieboop
    Monsan skrev 2016-05-22 16:02:33 följande:
    Jag blödde i 5 dagar och var ändå gravid.. blev flyttad 14 dagar på RUL och det var först då jag förstod att mensen inte var en mens..:). En kompis till mig hade 3 menser trots att hon var gravid.. där kan vi snacka chock.. förlora inte hoppet..
    Testade mig ikväll, bim +4 eller +5, visade negativt... Så nu släpper jag det!
  • Bettieboop
    WasaE skrev 2016-05-23 13:02:54 följande:

Hjälp!

jag hoppade ju av denna tråd pga att tant röd kom i lördags 21/5. Hade klart rött blod, men igår var det väldigt sparsam blödning och idag är det inget (eller bara bruna flytningar )

Vad är detta!? Normalt blöder jag ju i 5dagar!

jag som hade lagt ner gravid tanken och var beredd på att köra nästa månad.

Samma sak för mig plus att mensen var två till tre dagar sen och blödde endast två dagar, brukar blöda fyra. Men efter tre negativa test så gav jag upp hoppet :/
    Men jag håller tummarna för dig, men för mig verkar det inte vara något denna månaden!
  • Bettieboop
    WasaE skrev 2016-05-23 18:04:45 följande:
    Jag skulle ha mens den 18:e så min var oxå 3dagar sen. Gjorde ju ett grav test på bim dagen och fick ett så kallat spökstreck. Åhh... hade ju hoppats på att antigen få plus eller att mensen kom ordentligt så man vet. Gillar inte den här ovissheten....
    Samma här, fast den 17e... Nu går man ändå och hoppas. Bröt ihop totalt när jag fick mitt andra negativt test i fredags morse.
  • Bettieboop
    Verro skrev 2016-06-01 23:30:34 följande:

Hej på er :) minns ni mig? jag fick ju min mens på BIM 6/5 men igår 31/5 plussade jag!!!!!! Så jag blev gravid på andra försöket <3

Grattis! Hur visste du att du skulle ta ett test till? Många symptom?
    Grattis igen!
Svar på tråden BIM Maj, 2016