Inlägg från: Sandrisen92 |Visa alla inlägg
  • Sandrisen92

BIM Maj, 2016

Hej!

Skulle ni säga att alla tre senaste ÄL test är positiva? Eller bara det tredje sista?

Tredje sista är igår kl 17.00. Näst sista är igår 22.00 och sista är idag 07.00. Kan man säga att det är negativt idag då? och positivt igår? Så ÄL kommer troligtvis ske idag eller i morgon?

• Sandrisen92
    Videungen skrev 2016-05-11 12:36:24 följande:

Ni som har plussat på ett tidigt graviditetstest (alltså ett sånt som reagerar på bara 10 mIU/ml) hur tidigt visade det positivt? 
    Jag har egentligen hoppas till juni-gruppen för var säker på att mensen skulle komma i går. Men det har den inte. Jag skrev tidigare i ett inlägg att min tapp var jättesvullen och gjorde ont i går. Men den blev liten igen och nu gör det inte ont. Hade mensvärk i morse, vilket brukar hålla i sig första o andra dagen när mensen kommer, men den har försvunnit helt nu. Så jag skickade efter ett tidigt grav-test. Kan vara så att ÄL var förra veckan och att jag är på ÄL+5 nu. Hade tempdipp förra veckan, sedan har tempen varit ganska låg men inte lika låg, i förregår gick den ner massor igen och i går och i dag höjdes den ganska rejält?!
    Sorry för lång text.... Egentligen ville jag mest veta lite om tidiga grav-testen :)

Kan du visa bild på din kurva:)?
  • Sandrisen92
    Nykär15 skrev 2016-05-11 19:39:26 följande:

Mitt ägg har iaf släppt :)

Så här såg stegringen ut och idag är det svagare igen, så himla härligt äl hann komma innan han killen åkte!

Har du ägglossning samma dag som äl testerna är som mest. Ja hade positivt för 48 timmar sedan och tror ja har ägglossning nu. Tempa du me=)?
  • Sandrisen92
    Nykär15 skrev 2016-05-11 21:25:11 följande:
    Har testen gått ner eller har du inte kollat på 48 h?
    Jo, testerna har blivit mycket svagare, men har fortfarande in fått en temphöjning. Tidigare månader brukar ja få temphöjning 3-4 dagar efter äl testerna vart som starkast.. Så man blir förvirrad när ÄL sker.. :(
  • Sandrisen92

Tempen störtdök rätt neråt idag. Och nu börjar den kraftiga mensvärken. Blev inget på 10e försöket heller.. Vad är fel :( Vi är båda unga, så man börjar ju undra .. När man ändå prickar ÄL varje gång:(

• Sandrisen92

Hmmm. BIM idag. Ingen mens än så lnge. Igår gick tempen ner så trodde mensen skulle komma. Idag gick den upp? se bilden. Haft mensvärk i 4 dagar och ingen mens. Men det känns kört eftersom tempen var så låg.. Är det inte knäppt?
  • Sandrisen92
    Nykär15 skrev 2016-05-24 14:32:34 följande:
    Har du inte tagit nåt test då? Då får du svar tänkte jag ;)
    Nä, inte än! Känner att jag inte vill köpa i onödan haha. Jag tänker jag får se vad tempen säger i morgon, är den fortfarande uppe får jag nog köpa ett test:)
  • Sandrisen92
    Dalkullan92 skrev 2016-05-24 18:34:21 följande:

Ja de kan de göra. Dom hormonerna är ganska lika så gravidhormon kan ge utslag på ÄL test. Men bäst att ta ett gravid testa för att vara säker :)

Omg är ja gravid
  • Sandrisen92
    Dalkullan92 skrev 2016-05-24 19:56:14 följande:
    Åhh va roligt :D Grattis till dig. Glad för din skull.
    Tack!! :D
Svar på tråden BIM Maj, 2016