• Milie

BIM Maj, 2016

Hoppar in här. Vi har väl inte tokkört, men det finns en klar chans den här cykeln. BIM 26 maj. Ägglossningen måste vara över nu, men jag fick störigt nog inget positivt på ägglossningstesten. Det fick jag alltid förut. Men, men. Jag var på ett ultraljud (av annan orsak) och då råkade det vara mitt i ägglossningen och läkaren visade en massa mogna folliklar. Störigt att inte få det positiva testet bara.

• Milie
    Tra3dockan skrev 2016-05-16 09:13:27 följande:

Jag har BIM ungefär då jag med och jag fick inte heller något positivt äl test och för mig bör också äl redan vara passerad.  Vi sitter i samma båt. Jag fick också positivt förut men inte denna period.

Så jag vet inte alls om vi lyckades pricka in äl eller inte, kroppen har inte heller gett riktigt tydliga signaler, har ofta mycket äggviteliknande flytningar vid äl men den här gången så lite att jag just då uppfattade det som att "Äh, inte riktigt dags än."

Vi får vänta tillsammans.

Kul att vi är fler! Jag börjar av någon anledning få höga förväntningar på den här cykeln. Inget konkret men jag känner mig uppsvälld och trött. Jag skulle egentligen köra 5:2-dieten i veckan men jag avvaktar tills mensen kommer. Om den kommer.
  • Milie
    bläckfisken skrev 2016-05-17 13:41:20 följande:

Har idag haft lite stickningar och känt mig väldigt öm. Nu när jag kom hem kom en droppe blod. Så va nog en nidblödning :)

Vad skoj! Jag hade nidblödning på ÄL+7/8 med dottern. Hoppas jag får en igen nu..eller om typ några dagar. Är osäker på när ägglossningen var.

Spännande för din del hur som helst!
  • Milie
    Milli_1 skrev 2016-05-17 18:15:00 följande:

Bim 27/5 och har seriöst kissat 12-15 gånger idag. Har bara druckit 1 liter vatten... Hoppas på plus... Någon mer med lite symtom

Så hade jag igår. Något bättre idag. Jag har BIM 26:e maj. Jag har många små såna där halvsymtom som gör att förväntningarna skenar i höjden. Det här är mitt första försök på barn två. Förra barnet försökte vi på allvar sju gånger, så jag är ändå lite erfaren då det kommer till att känna efter symtom o.s.v. Jag har nog aldrig upplevt att kroppen "luras".
  • Milie

Undrar om det är lite inbillning ändå. När jag skulle sova igår (efter att ha läst här om hettande kinder) så blev jag alldeles varm i ansiktet. Haha.

Fast i övrigt.. Det känns som att jag smugglar en medicinboll i mitt bäcken, jag är trött något fruktansvärt, jag tycker att Loka Päron är gott igen (min stora craving första graviditeten). Jag bara väntar på avsmak för Cola och mjölk. Eller ja, jag väntar på BIM. Ska fasiken testa tidigt på fredag. Det brukar jag aldrig göra. Brukar heller aldrig våga antyda att jag känner mig säker, men jag gör fasiken det.

• Milie
    Tra3dockan skrev 2016-05-18 13:02:42 följande:
    Ska du testa nu på fredag? Funderar själv på att smygtesta i förväg...
    Jepp! Då jag kände mig så där extremuppblåst imorse så beställde jag ett gäng från Apotea. De kommer imorgon. Så jag tänker att jag testar på fredag. Jag vet ju inte när jag hade ägglossning. Testerna blev aldrig positiva, men på CD13 var jag på ett ultraljud av annan orsak och då syntes flertalet mogna folliklar. Min gamla cykel så låg ägglossningen på CD12. Skulle så vara fallet nu så är BIM redan på tisdag, vilket skulle göra fredagen till BIM-4. Fast..BIM kan lika gärna vara den 26:e, på torsdag, vilket hade gjort fredagen till BIM-6. Lite vääääl tidigt kanske. Men alltså..nej. Jag känner mig gravid. Det måste vara "länge sen" jag hade ägglossning! Nu har jag bestämt det! Haha.

När tänker du testa? Vad kör du på för tester i så fall? Jag köpte 8 stycken enkla stickor från RFSU och ett digitalt från Clearblue.
  • Milie

Vill vi har BIM-listan i en post som uppdateras allt eftersom? Det blir ju en himla massa text om man ska uppdatera trådstarten. Jag sitter vid dator och kan göra en lista för den halva som är kvar av månaden. Hit me med era BIM-datum bara! Välj själv hur mycket info ni vill ha med. Kan ju vara sånt som ålder, antal barn, antal försök eller vad man nu känner för att lägga till.

Plus Plusjägarna Maj 2016 Tungan ute
    24 eller 26 - Milie, andra barnet. första försöket.

• Milie

24 eller 26 - Milie, andra barnet, första försöket.
    27 - Crazy catlady, andra barnet, fjärde försöket
    27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.

• Milie

21 - eg90, första barnet, 12e försöket
    24 - Nykär15, tredje barnet, femte försöket
    24 eller 26 - 
    Milie, andra barnet, första försöket.
    26 - juniblomma13, andra barnet, första försöket.
    27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.
    27 - TantMedKratta, fjärde barnet (sladdis), tredje försöket
    27 - Milli_1, andra barnet, femte försöket
    29 - Monsan, 31 år, andra barnet
    30 - Sajo25, andra barnet, tredje försöket
  • Milie

Irriterande med radbrytningarna. Testar igen! Om det inte blir bra den här gången så får det se ut som det gör.

21 - eg90, första barnet, 12e försöket
    24 - Nykär15, tredje barnet, femte försöket
    24 eller 26 - 
    Milie, andra barnet, första försöket.
    26 - juniblomma13, andra barnet, första försöket.
    27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.
    27 - TantMedKratta, fjärde barnet (sladdis), tredje försöket
    27 - Milli_1, andra barnet, femte försöket
    29 - Monsan, 31 år, andra barnet
    30 - Sajo25, andra barnet, tredje försöket

Svar på tråden BIM Maj, 2016