• LillaEmma

BIM Maj, 2016

Hej!

Jag hoppar in här jag också.

Precis medlem här, slutade med p-piller i höstas och har sedan dess kört med avbrutet sex. Min man och jag har varit tillsammans länge men på grund av att han fått en arbetsskada och drabbats av panikångest så ville han vänta tills han "mår bättre" innan vi skulle skaffa barn även om han älskar barn. Jag har i ett år eller så pratat om barn och känner att det liksom är dags. (Vi är 27 & 28)

I söndags så valde han helt plötslig att komma i mig men fick sedan panikkänslor efteråt... Jag hade ÄL 13/5 så det kan inte ha blivit något av det i söndags.

MEN sedan i förra veckan så har jag känt mig lite underlig... Trög i magen (vilket jag aldrig är), sura uppstötningar (vilket jag heller aldrig har) och mina bröst är inte alls så ömma som de brukar vara innan mens. Annars brukar de vara superömma i minst en vecka innan mens men nu känner jag inget... Har Bim på lördag och mina ändrade symtom har fått mig att fundera...annars hade jag aldrig tänkt tanken men risken/chansen finns ju att jag blivit gravid vid våra tidigare avbrutna samlag.

Så jag hoppar in här med Bim 28/5 och skulle det bara vara ändrade symtom denna månad så hoppas jag att min mans ställningstagande med att komma i mig kvarstår trots panikkänslan och då blir det ju ett ordentligare försök nästa månad

• LillaEmma

Jag blir inte klok på min kropp... :(
    Jag har "känt" mig gravid i ett par veckor nu, min kropp har inte bettet sig som den brukar.
    Jag hade BIM i lördags men har fortfarande inte fått någon mens. Tog test i fredagskväll och igår morse men båda var negativa... Obestämd

Så..nu väntar jag bara på att mensen ska dyka upp...
    Eller om det kan gå så är långt utan att plussa? Är på ÄL+17 idag!

Svar på tråden BIM Maj, 2016