• Sajo25

BIM Maj, 2016

Hej hej

Hoppar hit från april-gruppen då jag fick mens igår på BIM och har nu ägglossning kring 15, 16 och 17/5 och bim 31/5! Så det är lååååång tids väntan för mig nu.. känns så himla trist att behöva börja om IGEN....

• Sajo25

Känns ju som två tusen år tills den här månaden är över... bim 30/5....

• Sajo25
    Tra3dockan skrev 2016-05-10 10:38:05 följande:

Vilka har BIM i slutet av månaden, runt 24-sista maj?

Jag har 30/5! Känns som tusen år bort!
  • Sajo25
    Jäniiis skrev 2016-05-12 07:21:44 följande:

Vad tror ni om detta? Positivt eller falskt??

Taget på äl+12!

Någon som fått så starka falska streck på testlagrets tester?

Rosa och fint, helt klagt positivt! GRATTIS!! :)
  • Sajo25
    Milli_1 skrev 2016-05-18 22:13:25 följande:

Plusjägarna Maj 2016

24 - Nykär15, tredje barnet, femte försöket

24 eller 26 - Milie, andra barnet, första försöket.

26 - juniblomma13, andra barnet, första försöket.

27 - Crazy catlady, andra barnet, fjärde försöket

27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.

27 - TantMedKratta, fjärde barnet (sladdis), tredje försöket

27 - Milli_1, andra barnet, femte försöket

30 - Sajo25, andra barnet, tredje försöket
  • Sajo25

Själv ligger jag inne på kirurgen för smärtor i nedre delen av buken på höger sida...var till kvinnokliniken igår och dem hittade inga fel så nu är jag här och ska göra en kontraströntgen... det händer ALLTID något när jag har ÄL..sist hade jag en urinvägsinfektion... och gången innan dess jobbade jag natt så vi skyndade oss att sexa i duschen så allatt spermier åkte ut....det är nog inte meningen att vi ska ha fler barn :(

• Sajo25

Nu har jag kommit hem från kirurgen... en follikelcysta på höger äggstock är det som gör ont! Hoppas inte att det påverkar fertiliteten bara!

• Sajo25
    Monsan skrev 2016-05-21 10:34:28 följande:

Nej vad tråkigt.. fick du ingen info från läkaren ifall det påverkar..

Nä.. jag var inlagd på kirurgen och dem skulle skicka en remiss till gyn så jag vet egentligen ingenting än så länge :(
  • Sajo25
    Milie skrev 2016-05-21 11:57:49 följande:

Ah. Been there. Jag kan trösta dig med att en follikelcysta inte påverkar fertiliteten. Drygt bara om det känns och gör ont. Fick du veta hur stor den är? När min var över 5 cm i diameter och inte försvann på 2-3 månader så började de med åtgärder.

Vad bra! Jag har ju fruktansvärda smärtor, blev ju till och med inlagd! Nä dem sa inte hur stor den var och jag har haft den i 3 månader och smärtan blir bara värre så jag hoppas att dem tänkt göra något åt det!
  • Sajo25
    Milie skrev 2016-05-21 14:33:19 följande:

Om det gjorde fruktansvärt ont så låter det nästan som att en cysta spruckit. Du kanske hade två och nu "bara" en? Jag hade diffusa trycksymtom av min och sen ibland kom perioder då det smärtade så pass att jag inte kunde koncentrera mig på annat. Men jag skulle inte kalla smärtan fruktansvärd. Det låter som sagt mer som då de går sönder.

Hur som helst. Om den gör ont så borde ju det vara fog för att antingen försöka tömma den via ultraljudsförsedd nål eller att operera ut den med titthål. Jag fick testa på tömning, men det halvlyckades bara och sen växte cystan ihop och blev större igen så det slutade med en operation. Ingen större grej då det är titthål kan jag tycka även om det är lite nervöst.

Nä det var bara en och den var hel, gjorde en dt-bukett med både kontrast att dricka och intravenöst så dem såg hur allt såg ut eftersom gyn missar den gånger 2 på ultraljudet!

Jag hoppas att dem vill tömma min, för just nu ligger jag som en säl och har ont, fått starka morfintabletter men vågar knappt ta dem för jag mår så illa av dem :(
  • Sajo25
    Testartest skrev 2016-05-25 10:32:29 följande:

Bim 30/5 men känns som mensen tänker börja precis när som helst...

Samma här.. både bim och mens...
  • Sajo25
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-25 19:16:05 följande:

Nog för att man gjort 5 jättesvaga på clearblue plus, men idag vart de även svagt positivt på ett helt annat märke.

Hur stora är oddsen för de?

Nu vill man ju verkligen hoppas. Som vanligt är det svårt å få kort på svaga test men på senaste stickan är strecket mer rosa än grått som de ser ut på bilderna.

Jag måste vara blind men jag ser ingenting :(
  • Sajo25
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-25 20:15:44 följande:

Ja, kanske de då haha.

Konstigt att på familjeliv ser folk aldrig nå men på andra forum ser alla .

Ja och sen tycker jag att det är stor skillnad på att se på telefonen eller datorn!
  • Sajo25

Saker som är annorlunda den här månaden i jämförelse med tidigare är att jag har galet ont i brösten, blir mätt och känner mig uppsvälld fort och fått en massa finnar! Jag tror dock att min cysta hämmar mig för att bli gravid.. jag vet inte varför jag tror det men det känns bara som att jag har en spärr som gör att jag inte kan.... låter säkert helt mysko men så är det :(

Svar på tråden BIM Maj, 2016