• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Deni81

Hej!

Testade idag, inget plus. Vi hade sex igår och efter det fick jag så otroligt ont. Och nu tror jag mensen drog igång eller så fick jag missfall. Var så himla säker den här gången, nu är det sorgens tid

• Videungen

Nu kom mensen! Rynkar på näsan Tempen sänktes i går och jag anade detta. Har hållit uppe hoppet för att cykeln var så lång denna gång - 40 dagar (längsta jag haft)! Trodde att min lutealfas var 12 dagar men tydligen är den 14! Var min första månad med fertilt friend, känns lätt att använda. Har dokumenterat all symptom väldigt noggrant, så nu vet jag vad jag inte ska lita på i alla fall :) Hoppar över till Juni-gruppen! Men läser här då och då. Så roligt med alla plus!!! Lycka till ni som är kvar!!! Kramar <3

• Deni81
    Videungen skrev 2016-05-20 07:52:23 följande:

Nu kom mensen!  Tempen sänktes i går och jag anade detta. Har hållit uppe hoppet för att cykeln var så lång denna gång - 40 dagar (längsta jag haft)! Trodde att min lutealfas var 12 dagar men tydligen är den 14! Var min första månad med fertilt friend, känns lätt att använda. Har dokumenterat all symptom väldigt noggrant, så nu vet jag vad jag inte ska lita på i alla fall :) Hoppar över till Juni-gruppen! Men läser här då och då. Så roligt med alla plus!!! Lycka till ni som är kvar!!! Kramar <3

Tråkigt, vi ses i juni-tråden. Jag har också haft konstiga symtom denna gång. Och inte haft någon som helst menskänning vilket aldrig har hänt typ. Och lång cykel! Är det våren tro? När allt ska födas på nytt, då kanske cykeln ändrar form

Lycka till i juni
  • Tra3dockan

Det jag fick i morse var bara ett streck på stickan och blod på pappret :P Jaja, det är inte alla det går för på första försöket. 

märkliga är att jag är illamående( Kanske magsjuka XD?) och att jag inte har någon som helst mensvärk och jag brukar få kura ihop mig i fosterställning och knarka värktabletter. Jag får se hur blödningen eller mensen utvecklar sig under dagen. Om det är mens så är den 3 dagar för tidig.

• Monsan
    Deni81 skrev 2016-05-19 21:56:06 följande:

Ska testa imorgon, är så nervös! Första barnet, är redan 35, vi har försökt över ett år, börjat på fertilitetsutredning. Har alltid känt att jag kanske inte kan få barn så om jag får ett plus imorgon vet jag inte vad jag gör! Skriker, gråter, skrattar eller allt på samma gång

Jag känner igen känslan.. vi försökte i 3 år och skulle precis påbörja IVF när jag fick ett pluss på stickan.. dock slutade det i ett MA i v.13 och min värld rasade samman.. det som hände efteråt kommer för mig alltid vara ett mirakel.. jag fick inte ens tillbaka mensen utan plussade direkt och nu har jag världens finaste pojke. Håll hårt i hoppet för mirakel sker.. :)..
  • Monsan
    Deni81 skrev 2016-05-19 21:56:06 följande:

Ska testa imorgon, är så nervös! Första barnet, är redan 35, vi har försökt över ett år, börjat på fertilitetsutredning. Har alltid känt att jag kanske inte kan få barn så om jag får ett plus imorgon vet jag inte vad jag gör! Skriker, gråter, skrattar eller allt på samma gång

Jag känner igen känslan.. vi försökte i 3 år och skulle precis påbörja IVF när jag fick ett pluss på stickan.. dock slutade det i ett MA i v.13 och min värld rasade samman.. det som hände efteråt kommer för mig alltid vara ett mirakel.. jag fick inte ens tillbaka mensen utan plussade direkt och nu har jag världens finaste pojke. Håll hårt i hoppet för mirakel sker.. :)..
    Tra3dockan skrev 2016-05-20 08:11:29 följande:

Det jag fick i morse var bara ett streck på stickan och blod på pappret :P Jaja, det är inte alla det går för på första försöket. 

märkliga är att jag är illamående( Kanske magsjuka XD?) och att jag inte har någon som helst mensvärk och jag brukar få kura ihop mig i fosterställning och knarka värktabletter. Jag får se hur blödningen eller mensen utvecklar sig under dagen. Om det är mens så är den 3 dagar för tidig.

Jag blev flyttad 14 dagar på RUL med grabben och jag fattade ingenting.. visade sig att jag hade haft en 5 dagars nidblödning som jag trodde var mens..
  • Sajo25

Själv ligger jag inne på kirurgen för smärtor i nedre delen av buken på höger sida...var till kvinnokliniken igår och dem hittade inga fel så nu är jag här och ska göra en kontraströntgen... det händer ALLTID något när jag har ÄL..sist hade jag en urinvägsinfektion... och gången innan dess jobbade jag natt så vi skyndade oss att sexa i duschen så allatt spermier åkte ut....det är nog inte meningen att vi ska ha fler barn :(

• Tra3dockan
    Monsan skrev 2016-05-20 08:20:34 följande:
    Tra3dockan skrev 2016-05-20 08:11:29 följande:

Jag blev flyttad 14 dagar på RUL med grabben och jag fattade ingenting.. visade sig att jag hade haft en 5 dagars nidblödning som jag trodde var mens..
    Jag får se hur det utvecklar sig under dagen. Så länge jag slipper mensvärken så är jag nöjd, är det nidblödning så är jag både nöjd och glad :P
  • Crazy catlady

Äl+5 idag och jag känner av en molande värk i magen.. känns inte riktigt som mensvärk utan mer som ägglossningsmärta... ömmar i nedre magen och kan knappt ta i när jag sköter magen..

Tråkigt att en del fått mens :( önskar er bättre lycka nästa månad !!

Svar på tråden BIM Maj, 2016