BIM Maj, 2016
Jag har precis plussat!!! Kan inte tro att det är sant. :) överlycklig!!
Jag har precis plussat!!! Kan inte tro att det är sant. :) överlycklig!!
Plussade nyss! :)
Nu är det kanske lite fusk att hänga i BIM maj tråd när vi är i april, men vi trodde inte att det skulle fungera på första omgången!
Måste bara säga att jag älskar tonen i denhär tråden. Hejar och peppar varandra :) mer sånt! Och just att känna att vi inte är ensamma i situationen gör det (iallafall för mig) så mycket enklare. Själv tycker jag tiden går såååå sakta och går bara och räknar ner till bim. Någon som känner igen sig? ;)
Hoppar in här med! Har bim den 5 och har två barn här hemma. Fick konsaterat MA i månadsskiftet jan/feb och blev skrapad i slutet av mars så skulle det ta sig är det första försöket.
Har massa symtom. Brösten ömmar och är tunga, livmodern känns tung och mensverk. Är förbannad också, utan anledning(eller små anledningar) och har hormonhuvudvärk. Har tagit test... Borde inte ha gjort det, är ju bara äl+7/8 men det är ett svagt sträck på den där pinnen. Gah, blir man ju bara mer förvirrad.
Hur tänker ni angående alkohol just nu? Innan man vet om man är gravid eller ej. Avstår ni?
Avstår mellan äl och BIM till stor del beroende på situation. Vill inte leva som gravid i flera år om det skulle vara så att det inte fungerar för oss. Så är det fest/finmiddag eller liknande kan jag ta typ ett halvt glas vin eller så. Hände förra gången. Denna gång har jag hållt mig ifrån 100%.
Nej lever precis som vanligt, både snusar och dricker vin. Precis som jag gjorde när jag blev gravid med dottern.
Alltså jag är bara inne på mitt andra försök =) Men vill ändå inte börja leva som gravid redan nu OM det inte skulle funka. Dessutom är jag 99% säker på att fostret inte påverkas v3-4 om jag driver ett glas vin =)
Nu är det maj! Nu börjar det roliga =) Jag tänker dock inte testa mig förbi typ onsdag eftersom jag inte är helt hundra på när äl var. När tänker ni andra som har BIM tidigt testa er?
Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!
Nejnej herregud! Haha. Menade att jag inte avstod från det under tiden vi försökte bli gravida. Från sekunden vi fick veta att vi var det, BIM+1, var det givetvis nolltolerans!
Jag kommer inte kunna hålla mig till bim -1 utan kommer ta test på morgonen imorgon vilket är BIM -3. Känner mig lite illamående men det kan vara pms vad vet jag men det är det som gör att jag vill testa imon. Håll tummarna för mig. I värsta fall köper jag bara fler test vilket jag kan överleva (:
Inget plus här än så länge. Jag kör nog ett test till varje dag tills bim och framåt. Man får ju passa på och njuta av denna tiden för blir det inget denna månaden är det ju en väntan tills nästa Bim....hehe.
Vi kör på tjejer och till slut får vi jackpott!! (:
Ååh nu är det måndag! Stämmer mina två senaste cykler ska jag ha mens idag. Ni vet, kort lutealfas, ÄL+7 idag men dag 26 på cykeln vilket är den dag jag fått mens på de senaste två gångerna. Är sååå nervös! Vill inte ha skiten! Men har absolut fortsatt molvärk så det är väl det som är på g... :/ blä. Kommer knappt vilja gå på toa idag för jag orkar verkligen inte se mensen. Bläblä. Snälla mens kom ICKET! Ser att jag sa BIM 4/5, måste tänkt fel, och samtidigt trodde jag verkligen inte jag skulle ha ÄL på dag 19, så nu vet jag ingenting gällande dagar hit och dit...bara invänta mens eller att dagarna går så jag kan testa...
jag har som konstig växtvärkkänsla i höfterna och äggstockarna. Det kom idag. Kan vara speciell kommande mensvärk vad vet jag. nytt test blir det på morgonen imorgon. Kör med clear blue plus imon istället för att se om jag ser nått streck (:
Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna.
Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?
Hej allihop! Får man vara med här? Precis börjat försöka efter att ha tagit ut hormonspiral Mirena för en månad sedan, i början av april. Nu 1:a försöket, 2:a barnet. Har en son som föddes i juli 2014. BIM 21/5.
Idag är min Bim dag men inget har dykt upp och testet var negativt. Så det är bara och hålla tummarna på att mensen inte dyker upp. ( :
Grattis till alla som plussat. Jag fick min mens idag och är reda för försök 2. Lycka till , till er som fortfarande har chans denna månaden (: