• Rosenblad

BIM Maj, 2016

Jag är så glad, äntligen lyckades vi med genomfört sex! Efter tre dagar med sex utan att han kommer så äntligen gick det. Dock missat både dagen innan äl, äl och dagen efter men mannen har kännt för stor press men nu verkar de ha släppt, kanske för sent dock. Har fortfarande vattniga flytningar så kanske..gjorde min dag för det kändes helt lönlöst innan! Så glad haha..:)

• Rosenblad
    mixXi skrev 2016-04-24 00:47:40 följande:

Så skönt! =) Får försöka fokusera mindre på äl nästa månad kanske? =) Eller kanske satsa allt på "ett kort" typ dagen innan äl. Som du styr upp helst utan att han vet ;)

Ja någon taktik krävs de nog, får försöka prata mindre om det och som du säger, styra upp det själv. Hoppas dock jag inte behöver tänka mer på detta och att det tar sig :)
  • Rosenblad

Ser fram emot att se en massa + här i tråden!! :) Känns inte som det finns en bättre start än med en bebis 2017! Var igår i en bebis affär som hade ALLT, har liksom redan inköpslistan och vilka märken i huvudet. Allting är bestämt men det ligger på is tills vi vet att nu kommer det en bebis om 9 månader. Har köpt lite kläder och fina bokstäver i trä som ska sitta på något fint ställe sen (redan bestämt namn). Det ska bli så kul att få köpa allt sen, blir helt energisk av tanken! :) helt insnöad haha. Någon som känner igen sig?

• Rosenblad

Brukar inte känna något speciellt mellan äl och mens. Däremot när det närmar sig mens känner jag det ca en vecka innan, värken blir starkare och starkare och brösten mer spända. Vid äl känner jag idag mollande värk i höger äggstock, kan inte minnas att jag haft det tidigare. Har ofta kännt av nån gång under äl lite värk men inte så länge som idag, hållt på sen i morse och det är slutet av äl eller tom över så vet inte vad de betyder men hoppas de sätter sig.

• Rosenblad
    jny1891 skrev 2016-04-24 14:26:47 följande:

Jag har inte börjat handla än, men jag googlar ju från morgon till kväll. Sitter klistrad vid mobilen. ;)

Blev nyss kallad spottkobra av sambon. Har inte märkt det själv, men tydligen är jag sur. :P

Ja samma här :) googlar allt förutom förlossning då jag inte alls vill läsa om det, mer än fakta från barnmorskan osv. Kommer skrämma upp mig och står så mycket skräckexempel på internet och de vill jag inte ska fastna i mitt huvud.

Haha ja humöret går fram och tillbaka men mitt humör hållt upps nu med tanken på att jag KAN va gravid. Men kommer mensen sen kommer det bli annorlunda!
  • Rosenblad
    Loppalisa skrev 2016-04-25 21:43:21 följande:

Åh jag känner igen mig tokmycket. Är en extremplanerare när det gäller allt. Jag har dock lyckats hålla mig från att köpa något än. Men vi har redan kollat ut vilken vagn vi ska ha och en massa annat skoj. Inser ju att det bara är att börja spara om man ska kunna köpa allt man vill ha :P va roligt att ni redan bestämt namn. Vi med! Nu vill man ju inget hellre än att plussa!

Va kul, Vilken vagn har ni valt? Ja det kommer ju bli en del dyra inköp med vagn och sånna stora saker men man har ju nio månader på sig och kommer nog vilja köpa mer till barnet än till mig själv :) nä nu väntar man bara känns det som, denna eviga väntan..blir galen. Men känns bra att nu är det Januari barnet tidigast kommer födas i, början på året och sen är det våren.. Gillar tanken att barnet föds tidigt på året. Hade inte tackat nej till en december bebis men väljer hellre Januari faktiskt!
  • Rosenblad
    Loppalisa skrev 2016-04-25 22:39:42 följande:

Vagnen blir helt klart den stora kostnaden för oss efter som vi bestämt oss för en Cybex Priam med liggdel och Lux-sittdel. Har tänkt att jag var en bugboo-tjej men efter att ha testa Cybexen så kom jag på andra tankar. Med det var bra eftersom sambon inte föll för bugaboon. Ni då?

I övrigt är jag beredd att hålla med. Väntan är olidlig men vi stannade upp lite förra månaden eftersom jag inte är jätteförtjust i tanken på ett decemberbarn. Egentligen spelar det ju ingen roll men gillar tanken på att våren 2017 blir något utöver det vanliga. Peppar peppar ta i trä. Man får ju hålla tummarna i alla fall :)

Läste lite om den nu och den verket definitivt va i samma klass som bugaboo donkey och britax Go next som jag gillar. Men för oss blir det en bugaboo donkey för jag gillar de extra utrymmet och att den kan bli en syskonvagn. Vill ha barn ganska tätt och då kommer vi behöva de, förhoppningsvis blir vi med barn tätt efter iaf ;) Det är planen så får vi se om de håller. Kommit ut en nu färg "grey melange" som jag verkligen vill ha.

Ja jag håller med och sen tänker jag på att barnet kanske får svårare i skolan när den är född så sent på året, väldig skillnad på någon som är född i Januari och någon som är född i December..och så ska de gå i samma klass..känns inte bra att va lite efter i utvecklingen hela tiden men samtidigt kanske inte det blir ett problem men hade velat skona barnet från de ändå :).

Nu behöver vi bara de jäkla plusset också! :) Efter 7 månader här så börjar det bli frustrerande, tänker att hade jag blivit gravid första försöket hade jag haft ett barn om två månader..inget bra tänkande alls haha.
  • Rosenblad
    jny1891 skrev 2016-04-26 11:19:25 följande:

Jag har precis plussat!!! Kan inte tro att det är sant. :) överlycklig!!

Stort Grattis!!!! :)
  • Rosenblad
    Loppalisa skrev 2016-04-26 10:54:02 följande:

Ja, den känns liksom lyxig, stabil och många smarta funktioner. Lite högre än bugaboon vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag hade nog också satsat på en bugaboo donkey om vi tänkte ha barn tätt men vi tänker tvärt om så då känns det lite onödigt :) Britaxen verkar helt ok men fick inte samma känsla. Sambon sa tvärt nej också efter att han provat den också. Den nya färgen är verkligen superfin! Vi tänker grått till sittdelen för att slippa blekt sufflett och att smutsen inte ska synas lika tydligt som på en svart.

Det finns ju en del negativa grejer med att fylla år sent på året men som egentligen kanske bara är petitesser  :)

Jag antar att ni inte har några barn sen tidigare? Det är första för oss i alla fall och jag måste säga att tanken känns rätt överväldigande emellan åt. Förstår att det börjar bli lite frustrerande nu efter 7 månader men det gäller att hålla sig positiv även om det inte är så lätt alla gånger. Vi har ju precis satt igång och jag tycker dagarna gå ohyggligt sakta.. 

Låter som er vagn de där, kul att din sambo också har åsikter. Min man sa bara att han ville ha en svart haha, men nu blir de troligen grå/svart men de kunde han överleva med :) Säger som du med färgerna, hade vi tex köpt en beige hade den säkert blivit skitig väldigt snabbt.

Nä alltså jag hade väldigt gärna blivit gravid förra månaden och ville verkligen inte hoppa över men gilla inte tanken på just December. Men hade inte brytt mig OM jag blivit gravid med bf då :) Och blir jag gravid denna månad kommer bf va 11-14e Januari och det kan ju födas tidigare också även om det är mer vanligt att gå över tiden med första.

Ja det är första barnet och precis som du så känns det överväldigande och lite overkligt emellanåt. Tänker ibland när jag sitter hemma i soffan att hade vi haft ett barn nu hade jag inte kunnat sitta här utan all fokus hade varit på någon annan men jag är så redo för det samtidigt. Känns ovant men väldigt kul, för eller senare kommer de ju bli ett plus :)
  • Rosenblad
    Kmora skrev 2016-04-26 10:57:18 följande:

Det där är väldigt intressant! Finns studier som visar att det går bäst karriärsmässigt för novemberbarn för de måste kämpa extra eftersom de nästan är ett år yngre än de tidigt födda barnen. Minns inte vad som sades om decemberbarnen faktiskt.

Jag själv är född i februari men började ett år tidigare och har aldrig legat efter i skolan trots att jag var två månader yngre än de som var födda i december. Tror det är mer hur man är som individ än vilken månad man är född i :)

Men med det sagt så kan jag ju säga att jag själv undviker att få barn i december iom att jag tycker att det är så mycket annat som händer då hehe. Men man kan aldrig bestämma helt. Min grabb höll på att bli decemberbarn, han är född sista november ;) och om jag är gravid nu så har jag BF 2 jan så det kan bli ett decemberbarn :P

Ja jag har också chansen att få ett Decemberbarn om jag föder ca två veckor för tidigt om det tagit sig nu i April, men om det skulle bli de så hade de varit bra det med. Samma sak om det tagit sig förra månaden så hade jag ändå blivit lika glad. Men känner hellre Januari än December men blir det så blir de :) Är säkert som du säger att det är väldigt inviduellt. Händer mycket i December med nedräkning till jul, julklappar osv och lång väntan jämfört med andra som fyller år tidigare på året. Men det blir ju vad man gör de till :) Får helt enkelt se vad de blir för något och göra de bästa ut av de :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016