• MamatillJ

BIM Maj, 2016

Njaa anar lite Mollvärk till och från men inget mer.

copycat skrev 2016-04-26 11:03:51 följande:

Inte ett smack:) själv?

• MamatillJ

Jag är född på nyårsafton. Märker inte av att jag har haft det annorlunda/svårare än övriga som är födda samma år. Det enda som har varit tråkig är att kalasen har varit svåra att få till.

Loppalisa skrev 2016-04-26 10:54:02 följande:

Ja, den känns liksom lyxig, stabil och många smarta funktioner. Lite högre än bugaboon vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag hade nog också satsat på en bugaboo donkey om vi tänkte ha barn tätt men vi tänker tvärt om så då känns det lite onödigt :) Britaxen verkar helt ok men fick inte samma känsla. Sambon sa tvärt nej också efter att han provat den också. Den nya färgen är verkligen superfin! Vi tänker grått till sittdelen för att slippa blekt sufflett och att smutsen inte ska synas lika tydligt som på en svart.

Det finns ju en del negativa grejer med att fylla år sent på året men som egentligen kanske bara är petitesser  :)

Jag antar att ni inte har några barn sen tidigare? Det är första för oss i alla fall och jag måste säga att tanken känns rätt överväldigande emellan åt. Förstår att det börjar bli lite frustrerande nu efter 7 månader men det gäller att hålla sig positiv även om det inte är så lätt alla gånger. Vi har ju precis satt igång och jag tycker dagarna gå ohyggligt sakta.. 

• MamatillJ

Stort grattis! [quote=76569981][quote-nick]jny1891 skrev 2016-04-26 11:26:24 följande:[/quote-nick][/quote]

• MamatillJ

Ta ett nytt gravtest kanske?

ungmamma16 skrev 2016-04-26 14:17:04 följande:

[quote=76570435][quote-nick]bohan85 skrev 2016-04-26 14:00:04 följande:[/quote-nick]Ägglossning 3:e maj låter väldigt långt bort och felaktigt om inte din cykel är väldigt lång?. Jag hade också mensstart 12:e april och, enligt app och stämde med utslag på ägglossningstest, hade jag ägglossning i helgen som var, 23:e eller 24:E april. Jag har en cykel på ca 26-27 dagar.  

Att grav.test visat plus vet jag inte varför, kanske är du gravid?[/

28 dagar, ca 6 dagar mens. Och upplevde inte sista mensen som vanlig mens. Men fattar inte hur min ÄL test kan sluta ge utslag nu när de "ska vara" ÄL?

• MamatillJ

Nej fy vad detta är jobbigt. Vi är nu inne på fjärde försöket och förhoppningar (trots mycket liggande kring ÄL ) är inte så höga! Jag tycker detta är pest och pina och kommer bli såå så besviken om mensen kommer denna månaden också..varför ska det vara så mycket kemi och molekyler m.m inblandat, hade varit bättre att bara kunna trycka på en knapp.

• MamatillJ

Ja man lessnar snabbt på jakten på plusset. En liten bebis står högst på önskelistan just nu. Känner mig nästan löjlig som på denna tid har samlat på mig en låda med små kläder i väntan..

Zvjezda skrev 2016-04-29 11:54:27 följande:

Vi är också inne på fjärde försöket nu och jag känner igen känslan!

• MamatillJ

Åh förstår känslan...

MissJL skrev 2016-04-29 12:41:24 följande:

Fick för nån vecka sedan veta att min syster är gravid, oplanerat o lite olägligt, dock inte oönskat... Hade lust att köra lite 4 år trots o stampa med hälarna o tjuta att det är orättvist! Haha! Kul o bli moster igen men nog hade jag hoppats att det var i min mage det lilla pyret låg <3

• MamatillJ

Lite symptom check?! Kände lite Mollvärk igår på bim -10 och idag bim -9 mår jag skit! Varm och öm i ryggen, yr, lite illamående, trött och ont i halsen...hoppas att det INTE är influensa symptom

Någon annan som märker något?! det enda som känns positivt är mollvärken igår, jag brukar inte ha Mollvärk förens mensdagen

• MamatillJ

Såna fick jag ÄL +2 och dom finns fortfarande kvar nu ÄL + 7

Zvjezda skrev 2016-04-29 13:30:04 följande:

Jag läste på engelska sidor att vita flytningar efter ägglossning kan vara ett gott tecken. Har ni flytningar fortfarande? Det har jag. Igår och speciellt idag har jag fått en hel del vita flytningar av något slag. Men kan likväl vara så att jag alltid får såhär utan att jag tänkt på det 

"White discharge after ovulation is a good sign that you may be pregnant. At this time, your body is starting to produce hormones to help with the pregnancy and keep a baby healthy. These are the changes that have to happen for a healthy pregnancy, but they?ll also change the way that your discharge looks in the process."

Men sen verkar det vara så att man även får vita tjocka innan mens som man inte ska förväxla men då är det i slutet av ens cykel och inte efter ägglossning.

"Note: White discharge is experienced at the end of your cycle and is also very thick. Do not confuse this discharge for you being pregnant."

"Discharge after ovulation doesn?t mean that you?re necessarily pregnant. The cervix does not completely dry up at this time. Instead, it will be going through different cycles or stages depending on the amount of estrogen in the body.

If implantation has occurred and you have conceived a child, your discharge will remain."

Känns som en hel vetenskap och allt är möjligt i princip haha.

Svar på tråden BIM Maj, 2016