• mamalolo

BIM Maj, 2016

ungmamma16 skrev 2016-05-05 09:26:00 följande:

Men när har du BIM?

Det är det jag inte riktigt vet; borde vara ÄL + 14, alltså ca 9-10 maj.
  • mamalolo
    Cfmilla skrev 2016-05-05 09:40:08 följande:

Verkar vara ett falskt positivt igår. I dag såg jag inget. Men fortfarande tidigt, äl+10 men blev lite nedstämd.

Åh, hoppas det visar sig att dagens test visar fel!

Här är det också depp. Tydlig PMS.
  • mamalolo
    Cfmilla skrev 2016-05-05 10:08:26 följande:

Tack ja, hoppas jag med. Kanske inte riktigt koncentrerat urin. Kissar hela tiden.

Åh nej... När är bim?

Hade full stegring 26/4 så borde vara 9-10/5 men har inte full koll på min lutealfas. Kan vara kortare. Har ju liksom du en lång cykel på upp till 36 dagar.
  • mamalolo

Ni som tempar: Har läst på lite nu och det verkar som att tempen inte säger så mycket i sig under lutealfasen (mellan ÄL och BIM) förrän strax innan BIM, då temperaturen sjunker igen om mensen kommer eller förblir hög om en är gravid. Stämmer det? Jag tog tempen idag och den låg på 37,4 (jag brukar ha under 37) men hög temp i sig indikerar väl inte graviditet va?

• mamalolo
    j1990 skrev 2016-05-05 19:39:48 följande:

Ja precis :) man ser när äl har varit, sen sjunker den när mensen ska komma och håller sig högre om man är gravid. Jag har läst om dom som har fått jämnare kurva eller ytterligare en höjning och varit gravida, men vet inte hur vanligt det är. Hoppas på jämnare kurva, jag har betydligt jämnare nu ;)

Ok, då är jag med! Tack! Håller tummarna för dig!
  • mamalolo
    Nilsanna skrev 2016-05-05 19:42:29 följande:

Hoppar gärna in här! BIM 8/5

Testade clear blue ägglossningstest förra månaden och det visade sig att jag hade min ägglossning en hel vecka senare än vad jag trodde.... Hoppas vi prickade rätt denna gång,

Tog 2st gravida test nu på kvällen och fick ett väldigt svagt streck på bägge (RFSU och gravidkollen).

Vad spännande! Och kul med streck. Hoppas det är starkare imorgon.
  • mamalolo
    Videungen skrev 2016-05-05 22:40:40 följande:

I går var jag gasig och dålig i magen. I dag har det varit helt stopp istället. Uppblåst och stenhårt när jag ska göra nummer två (går inte liksom?!). Förlåt för äckliga detaljer, men det som kommer är väldigt lite och stenhårt. Kan detta vara tidig symptom tro? Jag har aldrig varit så här hård i magen tidigare. Nytt för mig. Är det någon annan som varit med om detta i tidig graviditet? Hoppas :) Allt dåligt blir positivt med denna väntan liksom. Helknäppt! :) haha!!!

Så hade jag tills för några dagar sedan. Funderade också på om det är ett tidigt tecken. I samband med mina tidigare graviditeter minns jag att jag blev lös i magen strax innan BIM men kommer inte ihåg så mycket mer. Har tyvärr inte facit ännu pga BIM på mån-tis. Håller tummarna för dig!
  • mamalolo
    Verro skrev 2016-05-06 08:41:11 följande:

Idag på BIM dagen kom mensen :(

Grattis till er alla som plussar och lycka till alla ni som spänt väntar på BIM <3

Kram Verro <3

Åh nej! :( Känner på mig att min också är på g, om än lite tidigare än jag trodde. Kram!
  • mamalolo
    Polkagris90 skrev 2016-05-06 07:54:37 följande:

Sovit så otroligt dåligt inatt, vaknade vid 5, blödde näsblod osv. Hade bestämt mig för att ta testet nu på morgonen. Kliver upp, kissar på stickan, går och gör kaffe. Är rätt likgiltig då jag är övertygad om att jag inte är gravid i och med att jag inte haft några symptom (förutom ömma bröst vilket jag brukar ha inför mens). Till mina extremt stora förvåning och LYCKA visade testet gravid <3 Är på BIM -2 idag. Så till alla er som inte känner något, ge inte upp hoppet :) jag hoppas fler plussar nu så vi får följas åt <3 Ni är riktiga kämpar allihop!

Grattis, vilken lycka!
  • mamalolo
    j1990 skrev 2016-05-06 07:55:19 följande:

Tempen håller sig stadig så ingen mens här idag iallafall. Är dock orolig över tappen och flytningarna. Ovanligt onda bröst!

När ska du testa?
Svar på tråden BIM Maj, 2016