• Milie

BIM Maj, 2016

Plus Plusjägarna Maj 2016 Tungan ute

21 - Salladull, första barnet, fjärde försöket
    21 - eg90, första barnet, tolfte försöket
    21 - Enlängtan, andra barnet, första försöket
    23 - Emlov, första barnet, andra försöket
    23- Tra3dockan, första barnet, första försöket
    24 - Nykär15, tredje barnet, femte försöket
    24 eller 26 - 
    Milie, andra barnet, första försöket.
    26 - juniblomma13, andra barnet, första försöket.
    27 - Crazy catlady, andra barnet, fjärde försöket
    27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.
    27 - TantMedKratta, fjärde barnet (sladdis), tredje försöket
    27 - Milli_1, andra barnet, femte försöket
    27- Bläckfisken, första barnet, fjärde försöket varav 2 slutade i MA.
    27 - Tussilago6, sjätte barnet, första försöket
    29 - Monsan, 31 år, andra barnet
    29 - ensamärstark, tredje barnet, 21 försök
    30 - Sajo25, andra barnet, tredje försöket

För er som vill vara med i listan och sitter via mobiltelefon eller surfplatta - försök inte uppdatera listan på egen hand. Den tappar hela layouten då. Om du däremot sitter vid en datorn så är det bara att kopiera och lägga in.
  • Milie
    Tra3dockan skrev 2016-05-19 08:16:11 följande:
    Jag smygtestar också på fredag. Har BIM enligt appen den 23/5 men jag är ju oskcå osäker på när äl var.

Igår kväll blev jag sjukt yrslig och i morse så trött så trött. Det känns som att det tog sig, men jag vågar ändå inte hoppas fullt för jag har varit skengravid förut :P och det är första barnet vi försöker få till så jag har aldrig varit gravid förut, inget att jämföra med :P

Jag har tester från gravidkollen, både sådana som mäter vid 10 (testa tidigt) och 25 samt ett CB digital, men digitaltestet tänkte jag spara antingen tills jag ser ett någorlunda starkt plus eller några dagar efter BIM. Men igår var jag övertygad om att det kommer bli ett plus, så jag hoppas känslan stämmer ^^
    Spännande! Jag har inga tester som mäter från 10. Om jag inte är gravid nu så kommer jag köpa såna inför nästa cykel. Nu är det visserligen ovanligt för att vara mig att vara så här testgalen, men lika bra att bunkra upp om det nu behövs. 

Tyvärr har jag inte varit lika uppsvälld och säker idag, men jag håller modet uppe!
  • Milie

21 - Enlängtan, andra barnet, första försöket
    24 eller 26 - 

För er som vill vara med i listan och sitter via mobiltelefon eller surfplatta - försök inte uppdatera listan på egen hand. Den tappar hela layouten då. Skriv istället ett vanligt meddelande med er info så kan någon som sitter vid en dator fixa. Om du däremot sitter vid en dator själv så är det bara att kopiera och lägga in.
  • Milie
    IdanJensen skrev 2016-05-19 21:29:04 följande:

Fått svagt plus men vet ej om jag vågar lita på det. Är två dagar efter bim

Styrkan är inte så väsentlig så här tidigt. Ett plus är ett plus!
    Deni81 skrev 2016-05-19 21:56:06 följande:

Ska testa imorgon, är så nervös! Första barnet, är redan 35, vi har försökt över ett år, börjat på fertilitetsutredning. Har alltid känt att jag kanske inte kan få barn så om jag får ett plus imorgon vet jag inte vad jag gör! Skriker, gråter, skrattar eller allt på samma gång

Jag håller tummarna! Jag ska också testa imorgon. Jag är bara på första försöket än så länge.
  • Milie

Antingen är jag på ÄL+10 och BIM-4 eller ÄL+6 och BIM-6. Hoppas på det förstnämnda, vilket är tidigt nog. Är det det sistnämnda så är det ju på tok för tidigt. Tänkte testa en gång per dag tills jag får plus eller mens!

• Milie
    Crazy catlady skrev 2016-05-20 08:37:12 följande:

Äl+5 idag och jag känner av en molande värk i magen.. känns inte riktigt som mensvärk utan mer som ägglossningsmärta... ömmar i nedre magen och kan knappt ta i när jag sköter magen..

Tråkigt att en del fått mens :( önskar er bättre lycka nästa månad !!

Så kände jag också för några dagar sen. Jag får liknande känsla nu om jag sitter framåthukad och det blir tryck över buken. Tycks minnas att det kändes lite likt ibörjan på min förra graviditet. Men jag vet inte..lätt att efterkonstruera minnena till det som är mest fördelaktigt. Hehe.
  • Milie

Vad trist att ni var flera stycken som fick mens idag. Lycka till med nästa ägg!

Jag fick negativt test idag, men det är inte så mycket att lägga vikt vid kan jag känna. Som längst i cykeln är jag på BIM-4, eventuellt bara på BIM-6. Jag fortsätter testa en gång per dag har jag tänkt.

• Milie
    Sajo25 skrev 2016-05-21 07:58:46 följande:

Nu har jag kommit hem från kirurgen... en follikelcysta på höger äggstock är det som gör ont! Hoppas inte att det påverkar fertiliteten bara!

Ah. Been there. Jag kan trösta dig med att en follikelcysta inte påverkar fertiliteten. Drygt bara om det känns och gör ont. Fick du veta hur stor den är? När min var över 5 cm i diameter och inte försvann på 2-3 månader så började de med åtgärder.
  • Milie
    Crazy catlady skrev 2016-05-21 10:54:49 följande:

Igår va jag rätt öm i nedre magen.. som jag skrev, det gjorde ont precis som vid en ägglossning.. svårt att ta i vid toabesök osv.. o känner än idag lite molande värk i magen och småstick i brösten.

Ursäkta infon men när jag skötte magen nyss så fick jag ljusbruna flytningar.. som små ljusbruna strimlor o flytningarna.. men kan de va en nidis och att ägget fäste igår o därför jag hade så ont ?

Äl+6 idag..

Men absolut att det kan vara en nidationsblödning! Det tar 4-5 dagar för ägget att göra resan från äggstocken och genom hela äggledaren. Sen kan det så klart vara plus/minus ett antal dagar eftersom det är svårt att veta exakt på timmen när ägget faktiskt släpper. Men som sagt. Lätt att det kan vara en nidblödning!
  • Milie

24 eller 26 - 

Nalle Gravida! Gravid
    24 - 
    Nykär15, tredje barnet, femte försöket

{#emotions_dlg.flower} Bättre lycka i juni! Hjärta
  • Milie

24 eller 26 - Milie, andra barnet, första försöket.

Nalle Gravida! Gravid

{#emotions_dlg.flower} Bättre lycka i juni! Hjärta

Gör ett nytt försök med radbrytningarna. Så irriterande att det ska jäklas. Det gjorde det aldrig förut. Om det fortfarande ser fult ut så får ni har överseende. Visst var det Crazy catlady som fixade listan sist?

• Milie
    Crazy catlady skrev 2016-05-21 13:19:46 följande:

O läste mina gamla inlägg från i julas då jag plussade..
    då fick jag oxå ljusbruna/ljusgula flytningar fast på ÄL+10.. och plussade dagen efter på ÄL+11.. o jag har nu snarlika symtom som då.. 
    Man blir ju nästan tokig på allt detta analyserande... haha

Haha, ja. Man känner efter något fruktansvärt.Jag fick också en nidblödning i min förra graviditet. Minns inte om det var ÄL+8 eller ÄL+10. Något av dem. Det var just så pass att det syntes på pappret. Det var ungefär ett halvt dygn efter att jag känt ett sånt hugg i magen att jag nästan knäade. Efter det var jag som i princip säker på vad som hänt. 
  • Milie
    Sajo25 skrev 2016-05-21 13:26:03 följande:
    Vad bra! Jag har ju fruktansvärda smärtor, blev ju till och med inlagd! Nä dem sa inte hur stor den var och jag har haft den i 3 månader och smärtan blir bara värre så jag hoppas att dem tänkt göra något åt det!
    Om det gjorde fruktansvärt ont så låter det nästan som att en cysta spruckit. Du kanske hade två och nu "bara" en? Jag hade diffusa trycksymtom av min och sen ibland kom perioder då det smärtade så pass att jag inte kunde koncentrera mig på annat. Men jag skulle inte kalla smärtan fruktansvärd. Det låter som sagt mer som då de går sönder.

Hur som helst. Om den gör ont så borde ju det vara fog för att antingen försöka tömma den via ultraljudsförsedd nål eller att operera ut den med titthål. Jag fick testa på tömning, men det halvlyckades bara och sen växte cystan ihop och blev större igen så det slutade med en operation. Ingen större grej då det är titthål kan jag tycka även om det är lite nervöst.
  • Milie

Hur går det för alla? Vad tror ni? Har det tagit sig?

Jag är inte så säker som jag var tidigare men nu idag blev jag utomjordiskt trött. Höll på somna då jag gick (!). Troligtvis är det p.g.a. stress men man vet aldrig!

• Milie
    Tra3dockan skrev 2016-05-23 11:08:05 följande:
    Hur går det för dig? När ska du testa igen? 

Även fast det inte blev plus denna månad så är det ändå kul att se hur det går för er som är kvar :)
    Men min mens har betett sig märkligt och haft en mysko värk i några dagar som började redan några dagar innan mensen kom. Kan tydligt känna skillnad på min mensvärk och den här "träningsvärken". Bara för att ska jag nog ta ett gravtest i slutet av veckan för att vara säker, och är det negativt så kör vi på i juni istället :)
    Det går så där. Jag är inte alls lika säker. Jag tänkte fortsätta testa fram till BIM som är imorgon eller den 26:e, men jag tror jag bryter här och väntar och se om mensen kommer istället. Även om jag inte är desperat så tär det att få negativa test varje dag. Jag mår nog bättre utan det just nu. Om mensen håller sig borta hela torsdagen den 26:e så testar jag på fredagmorgon!

Aha. Ja, det är alltid lite lurigt det där då mensen börjar bete sig annorlunda. Då jag försökte bli gravid förra gången så fick jag på fjärde försöket tankar på att det kanske tagit sig ändå, trots negativa test. Det är ju svårt att säga så här tidigt.
  • Milie
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-24 08:07:27 följande:

Ja de är isärplockat cb,

Vart så irriterad på dessa svaga streck så var tvungen å plocka isär ett å se så de inte blev nå skugga av plasten ????

Fortfarande negativt på testlagets stickor...

Mycket fundersam hänne.

Det ser ju positivt ut. Jag själv har aldrig testat testlagrets men jag känner till två nyliga fall där testlagret visat negativt och CB med veckoindikator gett "Gravid 1-2 veckor". Jag tror ditt test är positivt. Kör på ett digitalt om du har råd!
  • Milie

Nykär15 har absolut en poäng om att "Ej gravid" kan bli ett psykiskt slag i magen, men som du säger är du inte på BIM än. Av alla "normalkänsliga" tester verkar CB digital vara känsligast. Förut trodde jag att det krävdes högre halter för dem, men det verkar vara tvärt om. Det ligger nog i själva avläsningen. Där är masikiner ofta bättre och känsligare än våra ögon.

• Milie

Jobbigt det där med inkonsekventa test. Jag har alltid kört på CB både för ägglossning och graviditet och jag har aldrig fått fel svar. Men även om något är nästan 100% så är det aldrig det och någon råkar ju ut för de felaktiga testen. Tyvärr.

På tal om temp, förresten. Hur gör ni för att komma ihåg att tempa? Jag har försökt i veckor men glömmer typ jämt. På morgonen väcks jag av en bebis så innan jag hunnit tänka så har jag redan börjat böka runt eller satt mig upp. Hur noga är det på att inte röra sig?

Snart sätter jag upp en lapp i taket eller något. Hehe.

• Milie

Mens här med! Men det känns okej. Första försöket. Med dottern tog det sju försök. Tack för mig!

• Milie
    Milli_1 skrev 2016-05-26 20:43:33 följande:

Blir knäpp på kameran. Visst är det svagt?

Jag ser då strecket! Ser ju fint ut. Rätt färg också. Spännande!
Svar på tråden BIM Maj, 2016