-
Nästintill lika starka skulle jag säga, men inte starkare. Så jag har gett upp ÄL-test för att se om jag är gravid. KOmmer vänta tills jag är gravid bara för att jag är nyfiken o se.Verro skrev 2016-05-02 09:44:36 följande:Blir dom nån gång lika starka eller starkare än kontrollstrecket?
-
Verro skrev 2016-05-02 10:01:24 följande:Jag går oxå här hemma o känner på brösten :D hahaha men visst har jag liiiite ont idag???!! Nä, intalar mig själv att jag inte alls har ont i brösten, vill minnas med mina tidigare gravididiteter att bröst ont fick jag precis efter BIM och efter jag plussat... Vi får helt enkelt hålla ut några dagar till :)
KramJag är med en tuttklämmare hahaha!
Mina har bara blivit så tokömma när jag vart gravid, har startat på ÄL+8-9 nånting...sist med missfallet var det samma sak. Så från ÄL+6 börjar jag känna om de inte gör liiiiite ont iaf hahaha
-
KCEG skrev 2016-05-03 07:00:16 följande:
Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna.
Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?
Ja hände tyvärr mig i februari...plussade 4 dgr före BIM...började blöda dagen efter BIM...så lyckan höll bara i 5 dgr.
Håller tummarna att det går vägen för dig! Grattis!
Cfmilla skrev 2016-05-03 07:09:46 följande:Äl+8 idag... Så sugen på att köpa ett test till i morgon japp tidigt som fan, men jag tror jag kommer få plus. Känns lite så. Haha inte första gången.
Ja kanske lite tidigt, men kul fördriva tiden om inte annat! Håller tummarna för att du får plus!
-
Jag hade litat på stickorna. Jag har oftast ÄL på dag 12 men appen säger dag 14...ungmamma16 skrev 2016-05-03 11:49:45 följande:
Blir galen!! Testat med stickor och fick positivt på ÄL den 28/29 april, men ÄL skulle komma idag enligt kalender , men de är i princip blankt på stickorna idag trots jag har känningar fortfarande.. Va ska man lita mest på? Stickorna eller uträkningarna? Vill bara att de ska ha tagit sig nu :( denna eviga väntan.. Första barnet var ju inte ens planerat utan bara blev! Denna gången när man planerar känns de ju värre än en raketforskning!
-
Tycker mig se nåt på stickan! Håller tummarna!SkogsstjärnN skrev 2016-05-04 05:14:03 följande:
Bestämde mig igår för att ta ett sista test idag. Bara inse faktum, det blev inget denhär månaden. Tänkte att det var lika bra, jag snittas ca tre veckor för BF och då blir det juldagarna så det finns ju roligare födelsedagar. Tog en sticka från testlagret. Tro fan det är ett tydligare sträck så tar ett cb plua också. Vafan. Vet inte om jag tror att det är spöksträck eller kommer bli ett missfall.
Men åh!! Kan ana nåt där, håller tummar o tår!!Cfmilla skrev 2016-05-04 06:52:40 följande:Hoppsan då... Tror fan jag plussade nu! Äl+9
Syns dåligt på bild men det är svagt, vilket är okej så tidigt!
-
Här börjar mensen äntligen ta slut för denna gången...siktar på ÄL nästa vecka. Känns tyvärr inte så pepp och hoppfullt då killen är borta 11-13/5 och ÄL väntas den 12:e...men får ligga i ordentligt innan, får sätta kl innan barnen vaknar den 11:e så vi prickar morgonen med....får hoppas det räcker.
-
Har du kort lutealfas eftersom du säger att du skulle haft mens i måndags? Om du är på ÄL+9 idag så var du isf på ÄL+7 i måndags bara? De flesta har ju en lutealfas på 14 dasgar, så alltså brukar man ha BIM på ÄL+14. Aldrig hört någon som har så kort som 7 dagar!copycat skrev 2016-05-04 10:14:52 följande:
Grattis till alla plus! Gud så roligt detta är!:)
ÄL+9 här, sååå sugen på att testa men tänker att det kanske är för tidigt? Ser att några av er testat så tidigt och plussat men jag vet inte om jag vågar :0) skulle ju haft mens i måndags om jag går efter mina två tidigare cykler, idag är det onsdag och ännu ingen mens, bara vita/vattniga flytningar och molvärk i tre dagar......iiih när ska jag våga testa?! Borde kanske vänta till typ äl+14 för att vara säker men det är ju ååååår bort (5 dagar)
-
Då är jag med, håller tummarna att det funkat för dig! Förstår du är nervös!copycat skrev 2016-05-04 12:43:58 följande:Precis så är det:) kort lutealfas. Du kan läsa mer om du klickar på mina inlägg:) har ju varit så nervös att kroppen inte ska hinna fatta att den är gravid, men eftersom jag skulle haft mens i måndags men inget kommit ännu kanske den har gjort det nu...fattat alltså:) nervöst..
-
Jag brukar börja testa ca 4 dgr innan mensen ska komma, det är den dagen jag alltid fått plus när det varit något. På BIM-5 har det vart helt blankt...ungmamma16 skrev 2016-05-04 14:08:17 följande:
Nu när jag räknat från stickorna så är jag på ÄL+6/7!
Men när tusan ska man testa? Samma dag mensen är beräknad?
-
ÄL närmar sig känner jag...bör komma på onsdag. Men är nedstämd då min kille är bortrest ons-fredag kväll...så vi får göra vad vi kan nu innan. Lusten är hög och idag känner jag det drar i äggstockarna..men det brukar det börja göra ca 2 dgr innan...men hoppas hoppas det blir ÄL i morgon ändå och att jag har lite fel...stegring på stickan men inte fullt utslag.