• Rosenblad

BIM Maj, 2016

Fizzybubble skrev 2016-04-28 06:45:04 följande:

Fick lite panik när ja fick plus på ÄL stickan igen, och sambon borta på jobb någon dag till. Så vad gör jag? Jo ja satte mig i bilen efter mitt kvällspass på jobbet, bråkade igång den då batteriet laddat ur. Och åkte 23 mil för att ligga lite ????

Hahaha jag hoppas de tar sig denna gång då! :)
  • Rosenblad
    Sötsöt skrev 2016-04-28 08:37:51 följande:

Åå de vart rätt, tog ett digitalt nu på morgonen blev ju posetivt :D

Vd 8 januarie om min kalender stämmer nu då

Stort Grattis!!!
  • Rosenblad

Äter ni alla folsyra? Har ätit upp en hel burk och skulle köpa en ny, fy vad dyrt tyckte min man (dyrt och dyrt men han tänkte det var skit) och sa att det där låter ju väldigt onödigt, våra mammor åt minsan inte de där och vi fick inte några problem. Och sen blev det en stor diskussion men forskningen har kommit längre nu men han mena att jag alltid tror på massa saker och går och köper men sen till slut kom vi fram till att jag har rätt och jag skicka flera länkar där det faktiskt står fakta. Men på något sätt är det ju lite upp till kvinnan vad hon tar för vitaminer eller tabletter för jag tror aldrig en man kommer på tanken, iaf inte min man haha..:)

• Rosenblad
    Bäbiiiis skrev 2016-04-28 13:50:59 följande:

Folsyra är kan man få brist på och det kan då orsaka svåra fosterskador. Det finns dock folsyra i mycket som vi äter men det finns ingen risk att tabletterna ger för mycket folsyra. Detta är det enda som man rekommenderas ta. I alla fall i mitt landsting. Vitaminer i övrigt är ingen större risk att vi får brist på. Järnbrist kan uppstå under graviditeten men det kollar bm regelbundet. Folsyra bör man äta från ca 1 månad innan man blir gravid till ca v 12. Gör dock inget om man tar det under längre tid.

Ja, jo, allt de där vet jag och käkat sen vi börja försöka men tyckte mest det var intressant att män inte tänker på sånt där. Eller iaf inte min man :)
  • Rosenblad
    Millaevans skrev 2016-04-28 14:49:24 följande:

Jag hoppar gärna in här ! Har BIM 8 maj... ÄL. Tester och appar har förvirrat mej som många andra här inne... Men jag har haft konstig smärta i kroppen under de senaste dagarna. Vet inte om de är bra eller dåligt. Haft missfall med tvillingar och ytligare ett med en, detta året redan... Så nu håller vi tummarna på 3:de gången gillt ! <3?

Lycka till! Fy för missfall alltså, har själv inte haft något men att få förhoppningar och sen att det inte blir något.. Nä fy :( hoppas på att inte själv behöva genomgå det men verkar va så vanligt
  • Rosenblad

Är så spänd!!!!

Är nu exakt en vecka sen äl och en vecka kvar till BIM. Hade ont i brösten igår och ännu mer idag, som två tunga klot med blå ådror. Jag hoppas detta är något bra för så har de inte varit tidigare, men försöker att inte leta symtom men detta är ju fysiskt. Jag hittade en hemsida där man kan se hur långt gången men är vid olika datum beräknat utifrån första dagen på senaste mens, för att se hur mycket mage jag kommer ha OM vi lyckats bli gravida denna gång! Och när vecka 12 passerat osv.. Aaaaah hoppas alla här kan gå omkring med en mage i sommar! :)

• Rosenblad

Är också på Äl +6 idag, mår helt annorlunda jämfört med tidigare månader men vågar inte hoppas mycket. Tänker ändå i bakhuvudet att snart är det äl igen och då ska vi planera igen...men jag vill inte. Vill ha sex när vi känner för det och inte på beställning och vill kunna slappna av och veta att nu utvecklas barnet för varje dag som går. Omg vad jag hoppas!!!! Och jag VIlLL se en massa pluss här i tråden!!!!

• Rosenblad
    Polkagris90 skrev 2016-04-30 09:04:31 följande:

Var precis inne och läste i bf januari 2017 och tänkte att vi förhoppningsvis är många som kan hoppa över till den gruppen inom en snar framtid :D håller tummarna för er alla och massa plus! Skönt att det är helg eftersom helgerna går så fort och närmare BIM ;) Här märkte jag att mina bröstet var svullna igår och även idag (var tvungen att få det bekräftat av min sambo och han höll med ;)), ÄL+6 idag. Annars inga symptom.. Letar som en tok efter dom!

Är det fler än jag som drömmer sig bort hur ni ska berätta för familj och vänner? Längtar absolut mest för att berätta för min och min sambos mamma då jag vet att de kommer bli överlyckliga :) kram på er

Följer också den tråden :) Drömmer om att då skriva där att jag är gravid haha..målet liksom :) Mina bröst är också svullna, tunga och sen syns blodådrorna väldigt tydligt. Är glad att dem är det för vad jag minns så har jag tidigare bara fått ont i brösten precis innan mens och idag är det BIM +5 eller +6. Allt annorlunda är bra :)

Ja jag är precis likadan, mina föräldrar kommer att komma till oss precis på BIM som varit planerat länge så hoppas att jag fått ett pluss då och kan berätta, men samtidigt kanske man ska vänta till 12e veckan men jag är så otålig och hade det gått illa så hade jag nog velat berätta det också. Men kommer bara berätta för dem och sen resten senare. Kanske syskon får reda på det då också. Hur har ni tänkt berätta för era nära? Ska alla vara samlade? Hade varit kul att inte bara berätta det rakt ut utan göra något kul men kanske något man kan spara. Gillar inte att visa plus-Stickan då jag tycker det är lite för privat och snuskigt haha.. Hade aldrig kunnat lägga den i papper och ge bort!! Nä usch :) men kommer definitivt spara den för oss själva.
  • Rosenblad

Vad tidigt ni vågar testa, nu blir jag lite sugen..Tänkte vänta tills dagen innan BIM eller BIM för det känns som jag kommer inte plussa tidigare och förväntar mig inget. Har inga billiga rester heller så känns som om man slänger pengarna i sjön bara. Hade velat testa varje dag egentligen nu innan BIM. Har ett liggandes här hemma som jag aldrig behövde använda förra månaden för mensen kom men funderar på att kanske testa imorgon, som ett avslut på veckan.

• Rosenblad

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Svar på tråden BIM Maj, 2016