• sawyer

BIM Maj, 2016

Hej tjejer! Här kommer den uppdaterade BIM-listan, ni får gärna kolla så den stämmer innan jag lägger den som ny tilläggskommentar överst i tråden :)

BIM-lista :)

1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1
    1-3/5, miXxi
    3/5, Stellan88
    3/5, KCEG
    4/5, copycat
    5/5, Loncelot
    5/5, Rosenblad
    5/5, j1990
    5/5, Pennie22
    6/5, Bebiiiis
    6/5, Verro
    6/5, SamsonS
    8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble
    9/5, MamatillJ
    9/5, Fluffan86
    9-10/5, sawyer
    9-10/5, Loppalisa
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90
    13/5, 5blir6
    13/5, Zvjezda
    14/5, BonnyBoo
    14/5, langtanefterbaby
    14/5, SaraVandelay
    20/5, eg90
    20/5, WasaE
    23-24/5, Tra3dockan

• sawyer
    Rosenblad skrev 2016-04-21 13:07:56 följande:

Mitt uppe i barn tillverkningen precis som många andra här just nu men har en undran till er.. Hur ofta har ni sex nu när ni försöker få barn? Är nu inne på vårt 7e försök men börjar tänka, har vi haft sex för lite?! Känner stor press både jag och mannen och tyvär visar de sig hos han. Försöker att låtsas som att vi inte alls har sex just hela tiden nu runt äl pga vi försöker få barn men det blir som en teater nästan tyvär. Har haft sex den 14e, 16e och 19e och äl är idag den 21e. Så det blir ju idag med och troligen sen igen den 23e. Väldigt schema lagt och tråkigt. Och då har vi ändå fått till de rätt bra denna månaden. Hur tänker ni kring detta?

Vi är också inne på 7e försöket.
    Kände precis likadant som du, en stor press att man ska pricka in ÄL och att det ska ta sig.
    Denna månaden sa vi att vi skulle försöka bli mer avslappnade, och det känns faktiskt som det funkar. Vi har fokuserat på lite andra saker och har oftast sex varannan dag typ, ibland kan det bli varje, om lusten faller på :P har inte tagit ÄL tester för att inte stressa upp mig runt just ÄL, utan nu kör vi på regelbundet istället, någon gång ska det väl ta sig! :) detta har faktiskt hjälpt, vi känner oss mer avslappnade.
    Just stressen kan ju påverka det hela negativt, och att det tar längre tid.
  • sawyer
    Rosenblad skrev 2016-04-21 18:19:58 följande:
    Jag har inte använt äl tester alls för min mens är regelbunden och jag har fått för mig att jag ska bli gravid utan dem, känns som jag bara kommer ha problem med att tyda dem och bli galen av att testa hela tiden. Ger det 5 mån, alltså ett år sen vi börja, är jag inte gravid då får jag ta till med andra medel :) men hoppas på denna månad, vill ju va gravid i sommar och va stolt över magen :)
    Jag var dum nog och började med ÄL tester andra månaden, önskar jag aldrig hade gjort det, haha :)
    Håller alla tummar och tår för att det blir många plus här inne :)
    Hade varit så mysigt att få vara gravid i sommar, och precis som du säger, vara stolt över magen :)
  • sawyer

Ni som dricker kaffe, hur mycket kaffe dricker ni varje dag?
    Jag dricker en stor kopp på morgonen och en stor kopp på kvällen, oftast ingen under dagen, bara om det kommer någon och hälsar på som vill ha en kopp :) men då blir det en mindre..
    Funderar bara på om det är för mycket? Har ändå dragit ner ganska rejält på det sen jag slutade röka för 5 månader sen :)

• sawyer

Vad säger ni tjejer? Positivt? :)
    Har myst till det nu onsdag, torsdag, lördag och det är nog inga problem att få igång sambon några dagar till ;)

• sawyer
    Loncelot skrev 2016-04-26 07:28:04 följande:

Ni som tempar vilka tider brukar ni göra det?

Direkt på morgonen innan jag går upp, det är basal tempen man vill ha. Blir runt 5-5.30 på vardagarna och runt 6-6.30 på helgerna.
    Skulle det vara att jag vaknar vid fyra och behöver gå upp på toa eller något, så tempar jag redan då, annars är risken den blir högre vid 5 eftersom jag redan varit uppe om..

Man ska inte bry sig om tempen om man druckit dagen innan, sovit dåligt eller för lite. Jag använder NC, och dom vill att man ska ha sovit iallafall 4 timmar sammanhängande för att få rätt temp.
  • sawyer

Hoppas jag fått med alla, hojta till annars!

BIM-lista :)

1/5, jny189
    1/5, miilap
    1-2/5, Milli_1
    1-3/5, miXxi
    3/5, Stellan88
    3/5, KCEG
    3/5, katarinaf
    4/5, copycat
    5/5, Loncelot
    5/5, Rosenblad
    5/5, j1990
    5/5, Pennie22
    6/5, Bebiiiis
    6/5, Verro
    6/5, SamsonS
    7/5, bohan85
    8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble
    8-9/5, frestelsen
    9/5, MamatillJ
    9/5, Fluffan86
    9-10/5, sawyer
    9-10/5, Loppalisa
    10/5, ungmamma16
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90
    13/5, 5blir6
    13/5, Zvjezda
    14/5, BonnyBoo
    14/5, langtanefterbaby
    14/5, SaraVandelay
    18/5, Deni81
    20/5, eg90
    20/5, Smorr
    20/5, WasaE
    22/5, Nykär15
    23-24/5, Tra3dockan
    29/5, Emlov

• sawyer

ÄL över för denna gången, hoppas verkligen det var sista gången på länge som vi behövde jaga den :)
    Lägger upp en bild på min tempkurva, enligt NC hade jag ÄL i tisdags, men jag fick positivt ÄL test i lördags, sen tempdipp i söndags och liten höjning i måndags, sen har tempen fortsatt uppåt, så jag skulle egentligen vilja ha det till att ÄL inträffade i söndags.. :P
    Vad tror ni? :)

• sawyer

ÄL +6, BIM -8. Sen igår har jag känt en molande värk i magen som varierar i styrka, emellanåt känns den inte alls, och emellanåt känns det precis som mensen ska dyka upp när som helst.
    Fick en liten dipp i tempen imorse, från 36,72 igår till 36,60 idag, håller tummarna för att det skulle kunna vara en inplationsdipp och att tempen ökar igen imorgon..

Någon mer som ligger på ungefär ÄL+6 som känner någonting? :)

• sawyer
    langtanefterbaby skrev 2016-05-03 16:57:45 följande:
    Jag är på ÄL+5 och har idag börjat känna en himla molvärk

Precis som mensvärk. Men har känt det tidigare cykler också så vågar inte hoppas för mkt.

Vet knappt ens om ägget hunnit fästa på 5 dagar. Min temp har varit låg nu igår och idag också.

Är även illamående också, men kan bero på oro då jag har en familjemedlem som blivit väldigt sjuk.
    Håller tummarna för att det är ett bra tecken, så det inte är kroppen som luras :)

Jag har inte haft såhär stark molande värk dom andra månaderna, därför jag reagerar lite, man blir ju nyfiken. Håller tummarna för att tempen går uppåt igen!

Usch, hoppas verkligen allt blir bra igen! Skickar en styrkekram
  • sawyer
    makeeverydaycount skrev 2016-05-05 06:55:07 följande:

Vad tror ni om min graf denna månad? Har mycket känningar långt ner i magen mot blygdbenet till.. Kan tempdyket idag vara implantationsdipp?! Äl+6 idag...

Känner samma som du, mycket känningar i magen denna månad, molvärk blandat med ilningar och stick typ.. Jag fick också en tempdipp, den höll i sig i 2 dagar, idag gick den upp igen :) hoppas på att det kan ha varit en implantationsdipp! ÄL +9, BIM -6 idag :)
  • sawyer
    mamalolo skrev 2016-05-07 07:55:50 följande:

Hur mår ni andra som har BIM kring 9-10 maj?

Har haft molande värk sen ÄL +5 ungefär som fortfarande håller i sig.. Dom senaste 2 kvällarna har jag känt ett svagt illamående.
    Och dom senaste 3 nätterna har jag sovit sjukt dåligt, vaknat väldigt lätt och haft svårt att somna om, men det är inte alls säkert det har med graviditet att göra. Men brukar annars sova väldigt djupt och vaknar knappt av alarmet på morgonen, haha.
    Humöret svänger ganska rejält.
    Lite känsliga bröstvårtor, men inga ömma bröst direkt.

Har bestämt mig för att inte testa förrän tidigast BIM, gärna efter. Min mens brukar vara som en klocka, gärna en dag tidig. Olidlig väntan, men än så länge håller tempen sig hög :)
  • sawyer
    mamalolo skrev 2016-05-07 09:55:18 följande:
    Jag sover också sjukt dåligt. Vaknar kl 4-5 och kan inte somna om. Men det gör att jag inte vet vad som är vad. Är också väldigt ojämn i humöret men det är å anda sidan inte så konstigt när en sover dåligt... När har du BIM?
    Jobbigt när man inte får den sömn man behöver :/ inatt var jag uppe vid 01, 03, 05, då gav jag upp och gick upp istället, irriterande att höra hur gott sambon sover när man själv inte får sova, haha :)
    Nej det är klart inte så konstigt med dålig sömn, men tycker ändå inte riktigt jag känner igen mitt humör..
    Jag har bim på tisdag, den 10/5 :) när har du BIM?
  • sawyer
    mamalolo skrev 2016-05-07 10:06:58 följande:
    Samma, om jag räknat rätt! :)
    Åh, vad roligt! Vi får hålla varandra uppdaterade om hur det går, håller tummarna för oss båda! :)
  • sawyer
    mamalolo skrev 2016-05-07 10:29:56 följande:
    Ja! :) Ångrar att jag inte tempar. Om det inte tar sig denna gång ska jag börja.
    Rekommenderar verkligen att tempa om det inte skulle ha tagit sig, ett väldigt bra sätt att få bekräftat att ÄL inträffat eftersom tempen höjs dagen efter.
    Jag har verkligen lärt känna min kropp sen jag började tempa och använda NC :)

Men håller tummarna för dig att du inte ens behöver börja tempa nu, utan att det tagit sig denna månaden :D
  • sawyer
    mamalolo skrev 2016-05-07 10:45:58 följande:
    Tack! <3 Ja, jag har en väldigt lång menscykel så vore bra att kunna förstå den lite bättre.
    Då tror jag du kommer ha nytta av temp metoden :) min cykel ligger på 33-34 dagar. Har lärt känna kroppen på ett helt annat sätt än innan.
  • sawyer

Det var jag som startade gruppen, men jag kommer lämna den nu, hade verkligen en känsla av att det skulle ha tagit sig denna månaden på 7e försöket, men tji fick jag, ännu ett elakt spratt av kroppen, mensen är på intågande.. Känns jobbigare för varje månad som den där jävla mensen dyker upp.. Man blir så deppig.. :( jag kommer ta en paus från familjeliv, hur glad jag än skulle vilja bli för alla fina plus här inne så går det inte, jag blir bara ledsen och mer stressad över att vi får negativa test, månad efter månad..

Alla lycka till er tjejer!

Svar på tråden BIM Maj, 2016