• Rosenblad

BIM Maj, 2016

1 Maj, nu väntar jag på att plusset ska trilla in!!

BIM nu den 5e eller 6e, vattniga flytningar och ont i brösten sen några dagar tillbaka. Som vanligt nu innan BIM blir jag så nervös och uppstressad över att kanske är de vår tur nu! Förra månaden börja jag gråta och prata inte med min man på nästan en hel dag för jag kände inte alls för att prata med någon efter jag fått min mens. Var arg på blodet och arg på kroppen. Känns som jag aldrig kommer bli gravid faktiskt men vi ger inte upp.

• Rosenblad
    thecoc skrev 2016-05-02 10:11:48 följande:

Och det är ännu starkare i verkligheten, men min mobilkamera vägrar fokusera i närbild  Så himla spännande!

Om du tar ett finger och håller nere på skärmen när du har kameran uppe kommer den fokusera på det du håller på. Iaf på iPhone, vet inte med andra märken :)
  • Rosenblad
    Bäbiiiis skrev 2016-05-02 10:24:36 följande:

Hej tjejer! Det var ett tag sedan jag skrev eller läste här men nu har jag läst ikapp. Så spännande med alla gravsymptom och svaga streck på gravtest som jag hoppas blir starkare snart.

Själv är jag på äl+8 men inget streck på dagens gravtest (väldigt tidigt ännu dock). Igår fick jag värdens illamående när jag var på besök hos en vän och det blev värre i bilen på vägen hem så tillslut fick jag stanna, sätta på varningsblinkers och kräktes i diket. Sen hade jag lite feber inatt (38,4 kl 03 och 37,7 kl 6) och mår lite småilla även idag så jag vet ju inte om jag är sjuk eller gravid. Hoppas hoppas på det sistnämnda såklart ;)

Ja hoppas på det! :) Själv kunde jag bara äta 2/3 av frukosten imorse för jag tyckte det smaka så sjukt konstigt och till slut fick jag kräkreflexer och kunde inte äta mer. Och jag har ätit samma frukost i flera veckor men idag smaka allt smör av någon konstig anledning haha men hade inget smör! Ja sjukt konstigt iaf men blev glad av det haha så jag hoppas detta är pga en graviditet för oss!!! :)
  • Rosenblad
    Videungen skrev 2016-05-02 09:19:36 följande:

Åh, håller tummarna för oss alla! 

En liten fråga. Äter ni vitaminer? Vilka och varför? Jag har en burk med gravid-vitaminer här hemma men har inte börjat med dem. Vet inte om man ska vänta tills man är säker på att man är gravid eller redan när man försöker få barn.

Ätit folsyra sen Okt-Nov förra året, det känner jag är viktigast. Sen ska jag börja äta Mitt val Kvinna nu i veckan för jag sett att många äter det och tror inte jag får i mig allt jag behöver. Ska äta två tabletter om dagen. Kommer inte ändra något om de visar sig att jag är gravid, kommer bara försöka äta mer grönsaker och mindre socker. Känns som en bra motivation att man har ett barn i magen :)
  • Rosenblad

Fick nyss orange flytning, alltså utblandat blod. Jag orkar inte.. BIM +3 idag, jag hoppas inte mensvärken sätter igång för då är det kört! Min mens brukar börja med utblandat blod eller smala strimmor av blod i flytningen och sen BOM kommer mensen dagen efter. Nu ska jag ju inte ha mens än så lite tidigt är det. Blev en mycket dålig dag nu :( Vill verkligen inte ha den och då kommer de bli 8e försöket och känns som detta aldrig kommer bli något. Hatar min kropp nu som aldrig verkar fatta något. Ååh. Ingen mens nu TACK!!!!!

• Rosenblad
    Bäbiiiis skrev 2016-05-02 11:55:09 följande:

Men om det är för tidigt för mens kan du ju inte vara på bim+3. Menar du bim-3? Kan ju hoppas att det är en nidblödning.

Ja 3 dagar innan mens var det jag försökte säga, känns som alla skriver olika. Folk skriver alltid + och det är bara den 2e än så länge i Maj så det är ju knappt någon som är på +, men ingen skriver -... Knepigt..
  • Rosenblad

Håller på att dö av nervositet här.. Fick plötsligt stark mensvärk från ingenstans och just så brukar de kännas när floden av mens kommer, men icke.. De sluta och inget blod kom. Sitter och är såå nervös och jag ska ju inte ens ha mens idag!! Är inte BIM idag. Fattar inget :S

• Rosenblad

Vilken dag...börja morgonen med att nästan spy upp frukosten, sen kom en orange flytning, alltså med lite svagt blod i, sen kom världens mens värk på eftermiddagen. Va bomb säker på att det skulle va mens i trosan när jag kom hem, men icke. Nu har jag svaga svaga känningar då och då. Har hunnit vara arg, ledsen och glad...gråtit för jag är rädd för att mensen ska komma, arg för jag vill inte vänta längre, vill bli gravid nu, har fan väntat i 7 månader, glad för att mensen inte kommit än men rädd för att den gör de. Men BIM är inte förens på Torsdag eller Fredag. Brösten har ömmat i en vecka.

Min kropp lurar mig känns det som. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det tagit sig denna gång men mensvärken gör mig rädd. Fattar inte vad kroppen håller på med, i vanliga fall stegrar värken upp mer och mer och sen kommer mensen. Nu kom den som ett slag och sen försvann den en timme senare utan blod.

• Rosenblad
    KCEG skrev 2016-05-03 07:00:16 följande:

Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna. 

Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?

Stort Grattis!!! :)
  • Rosenblad
    Bäbiiiis skrev 2016-05-03 09:07:10 följande:

Hej! Idag på äl+9 tog jag två nya gravtest. Ett "bäst på test" (blå) och ett "rfsu" (röd). Hihi nu ser jag ett tydligt streck på det blå :) Kan knappt tro det men visst måste det betyda att jag är gravid.

Aldrig använt mig av en sånn sticka så vet inte vad jag ska kolla på, men ett stort Grattis!!!!!!!!!
  • Rosenblad

BIM i övermorgon, precis som igår kom det helt plötsligt mycket stark mensvärk mitt från ingenstans nu på eftermiddagen. Är så sjukt nervös asså...Brukar ha denna värk samma dag som mensen kommer så tror hela tiden där ska va blod men de kommer inget. Hoppas att de håller sig så. Hur går de för er? Har ni något som är annorlunda jämfört med tidigare månader?

• Rosenblad
    Cfmilla skrev 2016-05-03 18:40:15 följande:

Haha jag är så rolig... På Apoteket, skulle köpa ett test till i morgon köpte två... Tog ett nu. Haha stirrat och stirrat och stirrat. Vill inbilla mig en skugga... Får bli ett i morgon med morgonurin. haha att jag aldrig kan lära mig!

Haha man vill så gärna och tänker att kanske syns de nu. Jag ska själv ut snart och bla köpa gravtest, är BIM i övermorgon men hade velat testa imorgon ändå! Så otålig!!
  • Rosenblad

En konstig sak jag har haft i flera dagar är ryck i ögonlocket, samma öga varje dag. Läst att det kan man få som gravid så hoppas det är ett tecken! Kom igen nu! BIM om 1 1/2 dag, snälla ingen mens!!!!

• Rosenblad
    Stellan88 skrev 2016-05-03 22:52:01 följande:

Det enda som är annorlunda den här månaden är min tempkurva. De två tidigare kurvorna ser ut som ett upp och nervänt U medan den här månaden ser ut som ett M dvs helt tvärt om! Dock tog jag ett gravtest idag som visade negativt och tempen har störtdykt så antar att mensen kommer på tors. :'( 

Håller mina tummar för att det inte blir någon mens!
  • Rosenblad

Efter mer och mer värk på morgonen så kom nu mensen. Hatar min kropp, ger upp snart. Nästa försök nr 8. Hur jävla svårt ska de va för kroppen att fatta att bli gravid? seriöst. Jag är så arg.

• Rosenblad
    Videungen skrev 2016-05-04 12:52:41 följande:

Åh, så himla tråkigt :( Förstår att du är arg. Önskar dig lycka till nu till nästa omgång! Även om du kanske inte kan ta till det just nu. :(

Satt och stor grät, fy alltså..men nu kom det helt plötsligt brunt blod och inget mer :S och mensvärken avtog. Min kropp verkar helt snurrig. Förstår ingenting... :(
Svar på tråden BIM Maj, 2016