• Deni81

BIM Maj, 2016

marengen90 skrev 2016-05-08 18:40:36 följande:

Ja kroppen är svårtolkad! Önskar den kom med en manual ibland ;) Jag har ett digitalt här hemma. Tänkte ta det på onsdag, eller tidigare jag inte kan hålla mig. Har bim på torsdag :)

Åh håller tummen nu!! Stenhårt! Min tapp vandrade ner idag så nu är allt som "vanligt" igen. Lycka till nu!
  • Deni81

Kom på att i söndags morse så vaknade jag på morgonen av en hemsk, fruktansvärd magknip. Trodde jag skulle avlida. Försökte ignorera det och somna om. Men det gick inte, jag gick upp och vandrade runt. Kunde till slut gå på toa och göra nummer två, vilket brukar göra att det släpper men det gjorde det inte denna gång. Det släppte inte förrän i söndags kväll. Jag är inte sjuk eller nåt, hade bara kramper, som den värsta mensvärk!

Kan det vara ägget som fäste? Har inga andra symtom. Inte ens ont i brösten vilket jag brukar ha från ÄL till mens. Jag är förbryllad... Känner mig inte alls gravid dock, men har aldrig varit det så jag vet inte hur det känns

• Deni81
    Sali2015 skrev 2016-05-11 14:13:03 följande:

Det blev inget plus denna månad, fortsatte tema tills den sjunkit 0,3 grader och där kom mensen på kvällen. Ska påbörja utredning nu den 26e maj så det känns ändå inte så hemskt :)

Nä vad tråkigt! Jag är under utredning också men min sambo. Den 24/5 ska vi få provsvaren och göra en VUL. Känner inte heller av nånting nu. Har dock INTE ont i brösten vilket jag brukar ha från ÄL till mens :-O
  • Deni81
    eid skrev 2016-05-12 06:47:52 följande:

Vad intressant att landstingen verkar arbeta så himla olika gällande utredning! Vilka undersökningar har du gjort? 

Jag och min sambo påbörjade utredning 6/4 och hade lite tur m tajming i cykeln så vi har slutsamtal på måndag. Då har jag varit på besök 1 gång tillsammans m min sambo, 2 gånger själv (ovalutionsul samt spolning) och min sambo har lämnat spermaprov. Håller tummarna för er båda! För mig pågår det eviga inväntandet av BIM! :)

Ja det verkar vara väldigt annorlunda! Vi har bara varit på första samtalet nån gång i början på april, båda två. Sen fick vi lämna prover båda två på vc och sjukhus. Och nu ska vi båda få provsvaren ihop och på samma gång tror jag de gör ett VUL för det var en hel timme hos gynekologen. Så jag vet egentligen ingenting än, mer än att proven antagligen var ok, för annars hade de hört av sig tidigare...
  • Deni81
    eid skrev 2016-05-12 06:47:52 följande:

Vad intressant att landstingen verkar arbeta så himla olika gällande utredning! Vilka undersökningar har du gjort? 

Jag och min sambo påbörjade utredning 6/4 och hade lite tur m tajming i cykeln så vi har slutsamtal på måndag. Då har jag varit på besök 1 gång tillsammans m min sambo, 2 gånger själv (ovalutionsul samt spolning) och min sambo har lämnat spermaprov. Håller tummarna för er båda! För mig pågår det eviga inväntandet av BIM! :)

Och håller såklart tummen för dig och din sambo! Första barnet?
  • Deni81
    eid skrev 2016-05-12 20:37:20 följande:

Tack så mycket! :) Ja första barnet vi försöker få till. Ni?

Ja första barnet här också. Jag är 35 och killen 31. Inga barn sen tidigare han heller. Och nu har vi tragglat med detta över ett år så det var dags för en liten kontroll, så att allt är bra där nere
  • Deni81
    SamsonS skrev 2016-05-13 09:46:42 följande:

Testar igen då :)

Ser ni något?

Jag skymtar något svagt rosa!!!
  • Deni81
    Bettieboop skrev 2016-05-13 11:16:40 följande:

Jag har bim den 17/5 och hade ägglossning den 2-3/5 enligt ägglossningakalendern(har alltså inte tempat eller testat på sticka).

Vi hade sex två dagar innan, alltså den 30/4.

Har haft lite känningar i livmodern som stuckit till, men då jag har ibs-D så kan det lika väl vara gaser som trycker på... Idag känner jag mig väldigt svullen och vaknade kåt, haha, och är det fortfarande, då det känns som det är fullt med "blod" i organen.

Jag vill så gärna med känns som att risken är liten? Min cykel är på 24-25 dagar och har läst att det kan hända att man inte blir gravid då för att ägget kanske inte fäster?

Har också ibs-d! Det är så svårt att skilja på molande från tarmen och molande från livmodern... Har dock vaknat på natten/tidig morgon två gånger denna period och haft sån enorm smärta, gått på toa (inga problem med avföringen ens) och så har det inte riktigt släppt. Det är ovanligt för mig, brukar aldrig vakna och behöva gå på toa på natten... Men känner inget annat... Inte ens öm i brösten, känns som jag inte ska få mens eller är gravid heller för den delen
  • Deni81

Lite kluven fråga. Skulle ni dricka alkohol några dagar innan BIM? Har BIM på onsdag den 18/5. Nu har sambon köpt hem vin och öl och cava. Jag har inte druckit på evigheter och är rätt så sugen på rödvin. Skulle ni dricka?

Jag har inga symtom, känner mig inte i närheten av gravid, har liksom inte känt av nånting alls denna period. Och jag vet inte ens om vi prickade ÄL, för vi låg inte förrän två dagar efter stegring och två dagar innan stegring. Vågar man? Skulle ni har tagit lite vin?

Svar på tråden BIM Maj, 2016