• Nykär15

BIM Maj, 2016

Sandrisen92 skrev 2016-05-12 14:39:28 följande:
    Jo, testerna har blivit mycket svagare, men har fortfarande in fått en temphöjning. Tidigare månader brukar ja få temphöjning 3-4 dagar efter äl testerna vart som starkast.. Så man blir förvirrad när ÄL sker.. :(
    Låter sent att ägget skulle släppa så sent om testerna gått ner. De går ju ner när LH sjunker vilket sker när ägget släpper ju. Men har ju aldrig tempat så kan bara min egen kropp och dess signaler ihop med testen...men du får väl räkna med att ÄL är över snart då eller att det kanske var en månad när du inte släppte nåt ägg. Vet inte hur tempen beter sig de månaderna...
  • Nykär15
    speranza. skrev 2016-05-13 01:52:59 följande:

ÄL + 8 idag och kunde inte hålla mig så jag tog två tester (en sticka och en stav som köptes på nätet) och båda visade negativt :( Fattar att det kanske var för tidigt men har haft så mycket symtom att jag tänkte att det ändå skulle ge utslag. Hur ska man nu hålla modet uppe över helgen? BIM på onsdag nästa vecka..

Ägget kanske fäster först idag, så ge inte upp!
    Har själv bara fått negativt före äl+10, sen har det slagit om ifall jag är gravid. Haft nidblödning så vet att ägget fäst runt äl+7-8
  • Nykär15
    speranza. skrev 2016-05-13 09:54:25 följande:

Tack för pepp!

Tiden går så långsamt när man väntat på besked..

Trodde aldrig att 2 veckor kunde kännas så långa. Är nästan rädd för att ta nästa test, rädd för besvikelsen.

Men ska försöka tänka positivt nu :)

Men vänta till efter BIM om du inte vill bli besviken och tappa hoppet, kommer inte mensen så testa då. 
  • Nykär15
    speranza. skrev 2016-05-13 13:20:03 följande:

Testade som sagt negativt på ÄL+8 trots symtom som: spänningar i livmodern, gasig mage, finnar som ploppat upp, humörsvängningar. Har aldrig varit gravid innan så jag vet ju inte hur det brukar vara. Är det många här som testat negativt för att sedan testa positivt närmare BIM?

Det är ju jättetidigt, inte många som får plus så tidigt så det hade vart mer konstigt om du hade fått det...första svaga kommer ju runt ÄL+10...många plussar först på BIM och kan ha negativt fram till dess. 
    Du vet ju inte när ägget fäster, sker ju på dag 5-10 nån gång efter ÄL, om ägget släppte sen och sen fäster sent så kan det ta ända till BIM innan det finns mätbara hormoner...

Du får försöka ta det lite lugnt ett par dagar och testa igen då. Jag lovar, jag vet hur otålig man är...är på försök 5 här med ett missfall på försök 2...men det lägger sig efter några försök..men väntan känns alltid lång. Är själv på ÄL+3 bara och det är en rätt skön tid, för tidigt att känna av några symptom så det är bara att njuta av att man inte kan göra ett skit just nu, skönt eg. Nästa vecka kommer man ju börja analysera vad som känns i kroppen igen, så denna helgen blir lite vila från sånt .

• Nykär15
    Deni81 skrev 2016-05-13 17:00:03 följande:

Lite kluven fråga. Skulle ni dricka alkohol några dagar innan BIM? Har BIM på onsdag den 18/5. Nu har sambon köpt hem vin och öl och cava. Jag har inte druckit på evigheter och är rätt så sugen på rödvin. Skulle ni dricka?

Jag har inga symtom, känner mig inte i närheten av gravid, har liksom inte känt av nånting alls denna period. Och jag vet inte ens om vi prickade ÄL, för vi låg inte förrän två dagar efter stegring och två dagar innan stegring. Vågar man? Skulle ni har tagit lite vin?

Lever som vanligt fram till plus, ett glas rött här ikväll :) är på äl +3
  • Nykär15
    Deni81 skrev 2016-05-13 23:13:10 följande:
    Bra där, tog mig också ett halvt glas ikväll BIM-5.

Ja annars hade ju hela livet stannat upp och allt hade känts som det kretsade kring verkstaden..är ju på försök nr 5 nu och hade ju fått leva som gravid i ett halvår i onödan ju om jag hela tiden rättade mig efter det....

ÄL +6 här och känner mig rejält tjyvtjock o kroppen..lätt illamående, främst em/kväll, molvärk och skum känsla i brösten...får väl se om kroppen spelar mig ett spratt bara eller inte...testar tidigast på ÄL+10

• Nykär15
    Zoey90 skrev 2016-05-15 20:18:43 följande:

Börjar närma sig äl nu?!

Så ser mina ut typ hela cykeln så för mig hade det likaväl kunnat vara en vecka kvar, men använder inte samma tester...men hoppas den kommer snart, när bör den komma enligt beräkning?
  • Nykär15
    WasaE skrev 2016-05-16 19:36:48 följande:

Är sååå trött hela tiden! Skulle lätt kunna gå och sova nu!

Är på bim -2 och funderar hela tiden vad som händer i min kropp!

Hoppas att det är en bra anledning till tröttheten och alla de andra symptomen.

Dags ta ett test? ;)
  • Nykär15

ÄL+8, molvärk och lite skum känsla i brösten. Känt på tappen som är mjuk och allt runtom är liksom lite svullet (ej ömt eller nåt) och omsluter den lite fluffigt...känns skumt. 

Men ju mer jag närmar mig BIM, desto mindre hoppfull blir jag, nog lite för att skydda mig själv och förbereda mig på att få se minus på stickan...detta är vårt 5:e försök...fick missfall på försök nr 2. Hoppas så innerligt att det har tagit sig igen... BIM på tisdag. 

• Nykär15
    IdanJensen skrev 2016-05-18 10:45:00 följande:

Har BIM idag men ingen mens i sikte. Känns dock som om den ska komma hela tiden men än så länge är det enbart flytningar. Tog ett test idag på morgonen som jag tycker mig se en skugga på men kanske bara inbillar mig? Har haft molvärk i typ en, två veckor och brösten har inte blivit ömma som de brukar. Har även börjat bli illamående på morgonen de senaste dagarna. Kanske bara inbillar mig? Vi har försökt i sju månader så man vill ju gärna ha det där efterlängtade plusset ????

Vad spännande! Låter ju väldigt lovande, du får testa igen i morgon om tant röd håller sig borta! Glad
Svar på tråden BIM Maj, 2016