• Loncelot

BIM Maj, 2016

Dag 19.........fortfarande hög bara...suck...

• Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-04-24 07:51:39 följande:

Hur länge har du haft hög? Vad säger deras kundtjänst? Blir ju jobbigt o ligga varje dag

Hoppas det tar sig

Vad blir det 8dagar hög men har vart det tidigare men verkar ju ändå konstigt då hög ska bli färre för varje månad... Men oron sitter pga det är dag 19 idag o brukar inte vara så mycket senare än 20 o så sent har det inte varit senaste månaderna, men visst är mer stressad än dom övriga månaderna så kanske därför, men vad var då den ömhet ja hade för några dagar sen...försig så sexa vi den dagen så det känns ju iallafall bra... Men hoppas den kommer imorgon...annars måste nog monitorn missat den eller så hade ja ingen äl denna månad.
  • Loncelot
    Zvjezda skrev 2016-04-25 10:12:27 följande:

Jag är på cykeldag 11. Så nu i dagarna borde ÄL dyka upp. Jag har tidigare fått utslag på ÄL test på dag 12. Så imorgon förhoppningsvis får jag en glad gubbe på CB testet.

Det intressanta är att jag redan igår kväll hade som molande känsla i magen som om ÄL var på intågande. Även idag känner jag av det.

Men testet är negativt.

Brukar ni känna av ÄL dagarna innan?

Ska testa med test även ikväll, och sedan imorgon.

Jag hade ordenlig molande värk och ömhet på tror det var runt dag 14 var övertygad att äl var på G men enligt monitorn så har jag inte haft nån äl än dag 20 idag....suck!
  • Loncelot

Det konstiga är att ja även haft äl sekret...jävla monitor, kan ju alltid hoppas på att monitorn haft fel o hoppas vi prickat dom dagarna vi haft sex... Hade det iallafall på min ömmaste period... Man blir ju smått psykiskt förstörd på detta...

• Loncelot
    Fridson skrev 2016-04-25 12:25:26 följande:

En fråga till er som kan; vi håller på att sätta igång min mens med Primolut Nor, så sista pillret tas på fredag morgon. Sen räknas det som "mens" va?

Så ÄL borde vara fredag + 10 dagar? När ska jag då prova med äl-stickor?

Med monitor så börjar ja testa på Dag9 då monitorn kräver test då.
  • Loncelot
    Loppalisa skrev 2016-04-25 17:33:56 följande:

Känner mig vilsen. Har testa med testlagrets ÄL stickor sedan torsdags förra veckan och dem visar nada picolada, ingen stegring eller ens ett svagt sträck. Borde ha ÄL i morgon eller i eventuellt någon dag senare och just nu känns det inte särkilt troligt. Jag hade som en liten liten spotting i fredags som jag inte förstår vad det kan vara. Har noll koll på flytningar så där har jag inte mycket att hämta men tempen ligger relativt stabilt så jag bör ju inte ha missat ÄL? Tänker att cykeln kanske är längre än förväntat eftersom det är första riktiga cykeln efter att ha tagit ut P-staven. Jag känner redan nu att det här kommer göra mig knäpp :P

Förstår din frustration, jag är i samma sits dock har jag haft äl varje månad nu i 4månader men nu är jag på dag 20 o fortfarande ingenting visst gått från låg till hög men det lugnar ju inte mig direkt....denna oroa o frustration tar död på mig...orkar inte ens vara trevlig längre...none eggzilla eller något sånt...
  • Loncelot
    Loppalisa skrev 2016-04-25 21:20:47 följande:

Frustration var ordet! Haha förlåt att jag skrattar men none eggzilla måste vara det mest klockrena jag läst. Det är precis vad jag är just nu! Jag är hormonell och skitsur som om jag hade värsta PMSen. Jag inser ju att jag inte känner min kropp särskilt väl. Har aldrig haft några känningar vid ÄL och får inga fysiska förvarningar vid mens. PMSen brukar dock komma som ett brev på posten någon dag innan. Kanske har min kropp hoppat ÄL och bara kör på mens direkt? Fast jag bara är på cykeldag 15?

Haha, ja men man känner sig explosiv hela tiden, du borde väl få ägglossning snart, bästa är nog ändå o köra var 3:e dags metoden då hinner alla återhämta sig, och oddsen borde ju vara relativt höga, har senaste månaderna känt av min ÄL vilket jag aldrig lagt till märke tidigare.. Min man är väl inte den mest förstående till hur man kan må heller så det gör det något jobbigare, o det är ju alltid mest synd om honom med allt mellan himmel o jord...sen har man ju massa annat i livet som man ska passa upp på o lösa släktens alla problem så känns tungt att få allt på sin plats o bara försöka tänka på sig själv ibland...
  • Loncelot

Ja måste gjort något fel med ÄL testerna dom 2 dagarna när ja var så öm o monitorn måste läst av fel eller så hade ja ingen äl... Ja får börja tempa oxå för att ha något att jämföra med... Får se vad som händer om en vecka på bim...

• Loncelot
    jny1891 skrev 2016-04-26 12:07:52 följande:

Tack alla! Jag kan inte sluta grina. ;)

BF 8 jan! Sonen är född den 3:e så hoppas det inte blir en krock. :)

Stort grattis va kul vem bryr sig om dom krockar du är gravid.... Helt underbart!
Svar på tråden BIM Maj, 2016