• Loncelot

BIM Maj, 2016

Deni81 skrev 2016-04-28 15:51:35 följande:

Hej och tack för rådet! Jag skulle ju ändå vilja känna att det är "vi" som gör det här och inte bara jag. Men jag förstår precis hur du menar, varje gång jag har tagit upp det har han varit himla negativ och osäker. Samtidigt som han vill! Han är nog livrädd för att få barn med allt vad det innebär. Att hinna med det också när det är så mycket annat i hans liv som han anser är viktigt. Jag tror här ligger den största skillnaden mellan män och kvinnor. De HAR verkligen (för det mesta) investerat hela sitt liv i sitt jobb. Jag avskyr att jag skriver så fördömande för jag är humanist. Men hans liv består av att jobba, tänka på jobbet, prata om jobbet, och däremellan så tänker han enbart praktiskt. Så det finns ju inget utrymme för känslor eller oro.

Haha nä nu går jag från BIM-ämnet.

Hoppas alla plussar snart! <3

Självklart ska man prata med varandra annars hade man ju blivit knäpp, men man får se till att säga det rätt Men när väl eggzilla kommer fram så är det svårt att hålla tillbaka
  • Loncelot
    Kmora skrev 2016-04-28 15:08:22 följande:

Sjukt bra råd!

Med första barnet var min man skitstressad när vi började köra oskyddat. Sen tog det fyra-fem månader för jag vägrade att planera in vårt sex. Första månaden jag planerade så blev jag gravid...då hade min man hunnit slappna av i någon månad också. Under graviditeten tog jag upp viktiga saker med honom som han behövde förstå men detaljer och sånt skötte jag här på familjeliv hehe...

Denna gång var min man inte alls stressad när vi skulle försöka på barn, förmodligen för att han visste hur bra det blir :D

Första barnet verkstan var hemsk för oss usch...hehe, andra och tredje gick superfort så man trodde att denna skulle göra det även den men men nu hoppas ja denna månad är våran!!!
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-04-29 07:11:18 följande:

Hög på monitorn igår. Min ena son vaknade inatt och jag kände att jag inte kunde lägga mig utan att kissa, klockan var kring 04. När det sen var dags att gå upp så väntade jag så länge jag kunde för att kissa igen, blev ca 06.20. Höll visst Stickan (till fertilitetsmonitorn) på fel håll, på ena sidan ser Stickan lite glansigare ut, precis som om det inte suger upp något urin där. Eftersom blåsan inte var full så så var det precis som mängden inte räckte för att komma över allt (insåg att det hade varit bättre att kissa i en plastmugg). Inget hände på stickan, urinen "flöt" liksom inte uppåt. Jag lyckades klämma ut typ en halv droppe kiss och nuddade vid flytningen som "hängde" kvar (ursäkta för den infon). Då steg markeringen på Stickan och visade hög. Kan det ha varit så att det kan vara missvisande resultat, att den kan missa ett max-resultat eller ska jag lita på att det är hög som igår?

Maskinen visar felmeddelande om det inte var tillräckligt, sen kissar du runt 4 på natten så skulle ja kissa i en kopp och sen ställa undan för att testa med det när monitorn är redo..man kan spara kisset för att testa timmar senare..står även i instruktionerna

Men tror även det står att den kan använda sig av dagen tidigare resultat om den är osäker... Min monitor vill fortfarande ha tester men funderar på o skita i dom o vänta in bim, får sexa varannan var tredje dag för att ändå inte missa nått...
  • Loncelot
    Polkagris90 skrev 2016-04-29 11:01:52 följande:

Måste bara säga att jag älskar tonen i denhär tråden. Hejar och peppar varandra :) mer sånt! Och just att känna att vi inte är ensamma i situationen gör det (iallafall för mig) så mycket enklare. Själv tycker jag tiden går såååå sakta och går bara och räknar ner till bim. Någon som känner igen sig? ;)

Samma här fattar inte hur äl-bim veckorna tar så lååååång tid...

Jättekul oxå när folk blir gravida och postar bilder men kan ju ändå kännas lite stickande för man vill ju så gärna själv oxå men ni förstår säkert vad ja menar
  • Loncelot

För er som bli väldigt ömma och känner av ÄL hur många dagar efter det eller samma dag får ni positivt på äl-tester?

• Loncelot
    MissJL skrev 2016-04-29 12:41:24 följande:

Fick för nån vecka sedan veta att min syster är gravid, oplanerat o lite olägligt, dock inte oönskat... Hade lust att köra lite 4 år trots o stampa med hälarna o tjuta att det är orättvist! Haha! Kul o bli moster igen men nog hade jag hoppats att det var i min mage det lilla pyret låg <3

Precis så var det för min del när vi höll på med första bebisverkstaden, då sa ja till syrran vore kul o gå gravida tillsammans hon hade då 2st sen tidigare, hon vart gravid direkt såklart! För mig tog det yttligare 11månader, kändes väldigt kul men ändå kändes det, men nu är dom 5 resp. 6 oh har superroligt tillsammans ditt plus kommer snart nog det håller vi tummarna för!!!
  • Loncelot
    MissJL skrev 2016-04-29 19:12:08 följande:

Tack snälla! Det här blir ju vårat första försök men jag har längtat så länge så det känns som en evighet.. Skulle bli knäpp av att vänta 11 månader :\ Eller knäppare! Haha, bebisar kan verkligen förvrida huvudet på en ;)

Knäpp var ordet tog sammanlagt 18månader med första barnet, tärde ju något på sexlivet kan man ju lugnt säga... Hoppas det går fort denna gång o med tanke på hur fort det gick med dom andra två så borde man ju ha oddsen på sin sida men man vet ju aldrig vad kroppen har att spöka ens hjärna med...
  • Loncelot
    Deni81 skrev 2016-05-01 17:35:23 följande:

Och inga utslag på digitalt ÄL-test här. Ni som testar med sådana, tar ni morgonurin eller eftermiddag/kvällsurin? Vad ger bäst utslag tycker ni?

Brukar vara olika beroende på märke av äl test, bästa är alltid att läsa instruktionerna, finns den inte med brukar det finnas på hemsidan..
  • Loncelot
    KCEG skrev 2016-05-03 07:00:16 följande:

Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna. 

Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?

Åh Grattis, hade du max på monitorn denna månad?

Ja har det inte så slutat testa på dag 27 får bara ta o invänta det som ska ske..
  • Loncelot
    KCEG skrev 2016-05-03 12:50:40 följande:

Tack =) 

Det är dag 27 idag, blödningen tog slut mer eller mindre direkt. Men jag fick inget max den här  månaden... den har sett ut som alla de andra. Bara hög hela tiden. Jag har tagit alla test precis som vanligt, men la till ett gravtest igår, det va negativt men kände på ngt vis att ja verkligen ville vara säker så jag gjorde likadant idag, det blev positivt. Jag vet inte riktigt om jag vågar tro det... men är så otroligt glad ändå.

Ska ta ett nytt test i övermorgon för att se om det har blivit starkare, om inte blödningarna kommer tillbaka. 

Håller tummarna! Kankse finns det hopp då även för mig, fick du plus med monitorn då? Jag gjorde ett gravtest igår med monitorn som självklart var negativt men räknar man från mina tidigare cykler så är bim mellan 5-7maj så hoppas bara det var för tidigt... Hoppas hoppas!!
Svar på tråden BIM Maj, 2016