• Loncelot

BIM Maj, 2016

KCEG skrev 2016-05-03 14:07:17 följande:

Ja jag hoppas med får oss båda =) 

Det blev plus på monitorn och hög på samma urinprov. 

Hoppet är det sista som överger en, men ge inte upp. 

Dag 28 idag så ja närmar ju mig ett resultat snart iallafall, hoppas hoppas! Får nya tester nu på kvällen så får köra nya imorgon bitti

Har din börjat räkna ner dom sista 3 dagarna än?
  • Loncelot
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-04 05:14:03 följande:

Bestämde mig igår för att ta ett sista test idag. Bara inse faktum, det blev inget denhär månaden. Tänkte att det var lika bra, jag snittas ca tre veckor för BF och då blir det juldagarna så det finns ju roligare födelsedagar. Tog en sticka från testlagret. Tro fan det är ett tydligare sträck så tar ett cb plua också. Vafan. Vet inte om jag tror att det är spöksträck eller kommer bli ett missfall.

Va jobbigt! Ovisheten är ju värst av allt!

Gjorde ett test idag med monitorn visa självklart negativt men kollar man på testet med ögat så kan man tyda ett svagt streck o det gjorde ju inte mig klokare, står i bruksanvisningen att man inte ska läsa av med blotta ögat men borde det ens bli streck om det inte så är fallet? Nu är ju dessa test till monitorn så vet inte riktigt om det är samma som andra men borde ju vara det eller? Pfff... Enligt monitorn 3dgr kvar till bim...

Snittas jag också med minimum 2veckor innan bf då jag startat själv innan v.38 med alla mina barn..
  • Loncelot

Gjorde ett graviditetstest med Clearblues fertilitetsmonitor imorse fick svar icke gravid men på stickan så är det ett ytterst svagt streck...borde det ens bli ett streck? Har det inte blivit tidigare gånger hmm, vart ju inte klokare på detta....suck ...står man inte ska läsa av med blotta ögat men varför blir det ett extra streck som är väldigt svagt??

• Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-05-04 21:32:33 följande:

Testa imorgon säkert starkare

Men så skumt att monitorn inte skulle kunna läsa av strecket eller så blir det 2 streck ändå, dock inte blivit det tidigare men som sagt är monitor test så kanske inte fungerar som vanliga test, suck... Får kanske ta o köpa ett test imorgon eller avvakta, brukar alltid få en liten liten ytterst liten finne när ja ska få mens, brukar vara mitt tecken för just det, o idag ploppa en upp...brukar även få stramande i ena benet vilket inte har kommit på samma sätt än... Suck igen... Väntan är olidlig....
  • Loncelot

Enligt monitorn har jag bim 7/5 bim-3 idag.. Har stämt ganska bra senaste 4månaderna - + en dag...

• Loncelot
    Deni81 skrev 2016-05-05 16:43:06 följande:

Nä vad tråkigt Hoppas verkligen det tar sig snarast! Så himla deprimerande med denna mens varje månad. Jag minns hur det var när man var glad att mensen kom, puh liksom. Numer är den enbart ovälkommen!

Jättetråkigt men har bim runt 1juni så kan ju ändå hänga kvar lite då jag testat för plus väldigt tidigt i alla mina graviditeter så blir ja gravid borde det synas redan sista maj, vi håller tummarna
  • Loncelot
    Cersei skrev 2016-05-05 21:11:23 följande:

Vi håller tummarna för att den stannar borta

3dagar till sen hoppas vi den är borta i mer än 10månader tack...
  • Loncelot
    Cersei skrev 2016-05-05 22:03:03 följande:

Spännande!

Evigt väntande till bim 31maj dock... Hehe...
  • Loncelot
    mixXi skrev 2016-05-06 06:48:11 följande:

Nu kom mensen. Typiskt =((

Är ju så jävla typiskt men bara o ta nya tag, här väntar man på ägglossningen om...2veckor...suck!!!
  • Loncelot
    copycat skrev 2016-05-06 12:08:00 följande:

Äääähhhh nu kom det mer, så pass att det var i trosan så nu körde jag in en tampong. Gud så nedstämd man blir!:( vilket jäkla LUR! Har ju som sagt aldrig mensvärk om förens den dagen mensen kommer, och från två cykler på 26 dagar till att plötsligt komma dag 30. Snacka olägliga saker när man vill bli gravid, hann ju verkligen få upp hoppet! Blä. Har en massa saker jag tänkte ta tag i, städ och tvätt, nu sätter jag mig bara i soffan, orkar inte lyfta ett finger. Depp!

Vet precis vad du menar senaste cyklerna har varit på 31,31,28 och 29 dagar med alla dagar mellan äl o mens 12dgr...sista månaden vet ja inte antal dgr från äl till mens då ja inte vet 100% när äl var...
  • Loncelot
    carooanna skrev 2016-05-06 19:46:01 följande:

Attans! Lycka till nästa månad. Jag vill också gärna ha nästa innan dottern fyller två. Men känns som om att jag kom på det lite sent :P första försöket verkar inte ha tagit sig (negativt test, men fortfarande ingen mens) 2 försök kvar då. Men bara inse att det här medvetet planera barn är svårt... Det tar ju den tid det tar. För oss tog det sex eller sju försök med första. För er?

Jag har bara 2försök innan dottern fyller 2år, börjar jobba i september...Känner mig lite stressad...
Svar på tråden BIM Maj, 2016