• hialia79

MINST 9 år mellan barnen?

PANIK!!! Testade + igår. Ocj nästa vecka har jag tid på KK för att diskutera sterilisering Vilken timing

Har två barn på 18 år och 9 år.
    Orkar jag börja om?

Någon annan med långt mellan barnen?

• Svar på tråden MINST 9 år mellan barnen?
  • Numm3r tre

Också gravid med ålderskillnad på barnen mellan yngsta och den kommande blir det 10 1/2 år om inget händer under graviditeten.

Vi tycker det ska bli spännande att börja om igen även om det blir en stor omställning, barnen tycker att det ska bli jätteroligt med ett litet syskon.

• Ingrediensen

Om allt går som det ska med bebisen i magen, BF nästa vecka, så blir det småsyskon till vår 9 åring och 14 åring. Vi längtar alla!

Känner än så länge bara längtan efter att få börja om och ha all föräldraledighet, arbetstidsförkortning, roliga kommentarer, alla skratt, lära cykla, titta på luciatåg osv framför mig. Vill verkligen inte att "föräldratiden" ska ta slut redan. För det känner jag lite att den gjort med de två stora barnen. Tycker dessutom att det känns fantastiskt att ta ett barn i taget. Tänker mig att detta blir lite som att ha ett barn fast med erfarenheten som trebarnsmor.

Vi är förstås alla olika, men tänk ändå vad fantastiskt!

• Yogurt76

Hej..Väntar 4:e barnet i augusti om allt går som planerat..Det kommer då att vara nästan 10 1/2 år mellan bröderna.. Men vi är spända av förväntan.. Visst var det svårt att fatta ibörjan och vi velade fram och tillbaka om vi verkligen skulle börja om.. Men nu längtar vi bara och hoppas att allt skall gå bra., ( har haft en lite komplicerad början)

• Gweny

Väntar min 3e nu i juni.

Mina stora är 9 & 12 år.

Känns lite nervöst/tufft att börja om igen med allt & hur det ska gå, men samtidigt jättekul att få uppleva denna fantastiska resa igen med allt. Sambons första med.

Får ju ändå lite egentid med bebisen på fm, när barnen är i skolan med

• fjanten

Vi har fått första väldigt nyligt, så detta är inte egen erfarenhet - men det jag vill säga är att dina barn kan ha nytta av varandra i framtiden trots åldersskillnad. Min sambo (22 år) och hans storebror har 9 års åldersskillnad, men är verkligen bästa vänner. Min sambo var sin brors ögonsten från dagen han föddes. Vår son ska snart ha sin första kusin (storebroderns barn), så det kommer bara vara några år där emellan.

Jag menar bara att vissa verkar tro att syskon inte kommer ha så stor nytta av varandra om det är väldigt stor åldersskillnad, storasyskon kommer tycka det är jobbig med bebis i familjen o.s.v. Men det kan ju bli jättebra också om ni väljer att behålla

• fjanten

Månader* mellan vår son och sambons brors barn (inte år)

• Callo

Bf i maj. Sambons dotter är då 11, och min son 14. Jag tycker det känns hur bra som helst. Förhoppningsvis får jag mer hjälp med saker och ting i hemmet denna gång. Hehe.

• MammaEm

Det blir 10 1/2 år mellan barnen om allt går som det ska. Det verkar ovanligt. Har ett barn sen tidigare. Och är nu beräknad till november. Graviditeten är planerad (till skillnad från första barnet). Jag är jättelycklig, ser så mycket fram emot allt och avundas varken förstagångsföräldrar eller att ha flera småbarn samtidigt. Jag har verkligen kunnat satsa allt på mitt första barn eftersom det bara varit han, och nu kan jag göra om det igen.

• Callo
    MammaEm skrev 2016-04-09 08:52:18 följande:

Jag är jättelycklig, ser så mycket fram emot allt och avundas varken förstagångsföräldrar eller att ha flera småbarn samtidigt. Jag har verkligen kunnat satsa allt på mitt första barn eftersom det bara varit han, och nu kan jag göra om det igen.

Känner verkligen samma.
  • Lillydilly

Väntar mitt tredje barn och mina stora hinner bli 21 och 23 innan bebisen kommer! Har även två bonusbarn som är 12 och 14, så vi får en riktig sladdis. Jag ser fram emot det och tycker att det ska bli så mysigt att fokusera på ett enda barn med helt andra ekonomiska förutsättningar än vad jag hade när fick mina första två.

• vickan5st

Men gud..jag har en 21 åring en 19 en 10 en 7 en 2 ..bara kul för dem med en liten

• Jennsan81

Sladdis på g här med. :) 16, 13 och 7 är mina grabbar! Alla tycker det ska bli så mysigt, framförallt 13 & 7 åringen. Vi hoppas på en lillasyster :)

• Melissenta

min son blir 9 när lillebor/lillsyster kommer, tycker inte alls att det är någon speciellt stor skillnad, tvärtom, räknar med att vi ska hjälpas åt lite :)

• lynx vox

Min dotter fyller 10 i år och sambons son 13... Går allt som det ska får vi en liten runt julafton i år. Vi har inte berättat något än men dottern har verkligen tjatat om ett småsyskon så hon inte längre är yngst...
    Grabben har en lillebror på mammas sida, men honom avgudar han så vi hoppas på en bra reaktion även där:)

Svar på tråden MINST 9 år mellan barnen?