• LFF

Han fattar verkligen inte

Anonym (Jossan) skrev 2016-04-13 08:05:06 följande:
    Det verkar vara sjukt enkelt attbli gravid trots p-piller. Jag har inte ätit p-piller under 12 år och blev aldrig gravid förrän vi skulle bli gravida, och alla som säger att avbrutet är så osäkert....njae kan inte hålla med om det när man läser varje dag om att folk här blir gravida trots p-piller och ibland även kondom.....

Du verkar ju inte ha svårt för att bli gravid om du på tre månader trots p-piller ändå. Här krävdes det aktivt försökt och pricka in rätt tid ändå ett halvår....

Jag kan ändå inte låta bli att förundras att det kan vara så enkelt att bli gravid på p-piller å på så kort tid. Å sen påstå att man har svårt för att bli gravid? 

Som sagt det är din kropp å du som bestämmer, men du kan inte förvänta dig ett fortsatt förhållande med mannen du träffar nu. 
    Och för mig tog det över 5 år från att vi började och jag har aldrig använt annat preventivmedel än kondom, så vad vill du ha sagt med ditt inlägg? Noll förståelse för att skit händer?

Eller mamman i föräldragruppen som var tvungen att genomgå IVF för att få sin etta, hade fått veta att sannolikt skulle de aldrig kunna få barn på egen hand och sen blev det en "oj hoppsan" på naturlig väg eftersom de inte bekymrat sig om preventivmedel eftersom det inte skulle gå på naturlig väg. Ska inte hon heller få säga att hon har svårt att bli gravid?
  • LFF
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-13 08:16:42 följande:

Du skriver om sista chansen. Hade du varit barnlös så hade jag förstått det, men du har ju redan barn.

Så man kan inte vilja ha fler barn bara för att man redan har ett och se det som sista chansen att få ett till?
  • LFF
    Anonym (Jossan) skrev 2016-04-13 08:19:04 följande:
    Jag förundras att det är så enkelt att bli gravid på p-piller bara. Det är ju inte ett så speciellt bra skydd. Samtidigt som man proppar i sig hormoner.... Kanske man skulle gå ut mer med den informationen? Här på fl- dyker det upp en ny tråd mer eller mindre varje dag om att man blivit gravid trots p-piller.

Sedan reflekterar jag över ts som påstår att hon har svårt att bli gravid, uppenbarligen har hon ju inte det. Endast tre månader och p-piller....och gravid! Det skulle jag vilja säga att man har enkelt för att bli gravid, eller vad säger du? 
    Jag säger inget om att det är enkelt eller svårt. Jag säger att det är en "oj hoppsan" vilket kan ske. Läser man sen TS inlägg vidare så är det nyligen hon börjat med p-piller för att se om de hjälper mot endometriosen vilket i sig är en sjukdom som gör det svårt att bli med barn och som även kan göra att det blir missfall. Så jag dömer inte ut TS pga något.

Sen är det som alltid, man hör bara historierna om när saker och ting går åt skogen och sällan när det går bra. Dömer du ut alla relationer också eftersom det bara handlar om relationer som går snett på FL också?
  • LFF
    Anonym (Undrar jag med.) skrev 2016-04-13 08:39:50 följande:
    Har läst MÅNGA såna trådar på FL..

Verkar ju vara jättevanligt och jag har svårt att tro att kondomer /piller/sprutor osv är 99% säkra med tanke på hur många "svåra" lyckas bli gravida?!!

Hon har jättesvårt att bli gravid av vissa anledningar, vips 1-3 månader i ett nytt förhållande så blir hon gravid???

Eller som detta, hon äter P-medel OCH HAR svårt att bli gravid och vips.. Oj då.. Gravid...
    Och hur många trådar har du läst där det gått vägen med p-pillren? Där de fungerat bra? Jo, noll och ingen alls eftersom när det fungerar som det ska så skriver man inte om det! Samma sak med vissa produkter, man läser bara negativt om dem eftersom det bara är de som har problem som ställer frågor etc och sen tror folk att produkten är skit.
Svar på tråden Han fattar verkligen inte