Inlägg från: Anonym (känn efter själv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känn efter själv)

Han fattar verkligen inte

Anonym (ja) skrev 2016-04-13 08:07:19 följande:
    Har man sex så får man va medveten om konsekvenserna. Killar vet att tjejen kan bli gravid (även om man skyddar sig) och att valet att behålla eller inte helt är upp till henne. Så det finns alltid en risk att man kan bli i alla fall ekonomiskt ansvarig för ett barn som man kanske inte vill ha.

Tjejer vet om att man kan bli gravid om man har sex och att valet att behålla eller inte är deras. Gör man abort är det hon som måste gå igenom det, både känslomässigt och fysiskt. Behåller man så tar man risken att kanske bli ensam med barnet.
    Så klockrent skrivet. 

När jag läser det du skriver TS tycker jag det känns som att du verkligen vill behålla barnet och det hade jag nog också velat om jag var du. Jag tycker att du ska behålla det om du känner att det är rätt.

Är han en bra pappa kommer han också ta sitt ansvar gentemot barnet. Att få ett barn är något killen får ta när man har sex, som anonym(ja) skriver. Sen kanske han föraktar dig för beslutet men det är en risk som du får ta, det i sig behöver inte betyda att han blir en dålig pappa.

Det verkar, på det du skriver i kommentarerna, som att han är villig att ta sitt ansvar trots att han inte vill ha barnet vilket visar att han är en bra kille. Att du sen "tvingar" honom till det gör du pga din rädsla för att inte kunna få fler barn vilket jag tycker är förståeligt. Jag skriver "tvingar" inom apostrof för det har du egentligen inte gjort för du har ju inte valt att bli gravid. Han kan inte förvänta sig att du gör abort, det är faktiskt ett beslut du måste leva med resten av livet.

Sen tycker jag inte att man ska ta så lätt på abort som många verkar göra. Jag är för abort men tycker att det har blivit något många tar för lätt på. Det är trots allt början till ett liv. Men det är en annan diskussion kanske.
Svar på tråden Han fattar verkligen inte