Inlägg från: Anonym (Secundia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Secundia)

Han fattar verkligen inte

Jag brukar normalt förespråka abort om man inte är överens och kvinnan är tidigt gravid.

Men utifrån det du skriver om din kropp så är det rätt fantastiskt att detta har hänt du vill ha barnet och det är ytterst osäkert om det kommer fler chanser, så jag tror jag hade kapitulerat inför ödet om jag vore du.

Detta kanske var meningen?

• Anonym (Secundia)
    Anonym (ditt val) skrev 2016-04-14 20:51:15 följande:
    Brukar du normalt förespråka det? Du tycker inte det är bättre att förespråka att kvinnan får bestämma över sin egen kropp? Ta ett eget beslut?

Hur ska en kvinna göra när alla förespråkar olika runt omkring henne och alla tycker olika och hon får skit vad hon än väljer från något håll?
    Jag anser helt enkelt att det är det vettigaste beslutet för många kvinnor i den situationen, eftersom de blivit gravida med omogna och icke ansvarstagande samt ibland direkt olämpliga eller våldsamma män som antingen inte vill vara pappor eller heller inte skulle bli bra sådana även om de ville.

Framtidens män blir de som vi föder fram, så att välja en bra far till sitt barn är ett av de viktigaste jobben en kvinna har, om vi ska få ett stabilt och säkert samhälle.

Ansvarstagande har en vidare betydelse för mig än att gälla varje enskilt foster men många kvinnor kan inte se sin egen roll i det större sammanhanget. Och oavsett vad så gör alla som de vill, men ber man om åsikter så får man det.
Svar på tråden Han fattar verkligen inte