Han fattar verkligen inte
Anonym (Jossan) skrev 2016-04-13 08:19:04 följande:
Jag förundras att det är så enkelt att bli gravid på p-piller bara. Det är ju inte ett så speciellt bra skydd. Samtidigt som man proppar i sig hormoner.... Kanske man skulle gå ut mer med den informationen? Här på fl- dyker det upp en ny tråd mer eller mindre varje dag om att man blivit gravid trots p-piller.Sedan reflekterar jag över ts som påstår att hon har svårt att bli gravid, uppenbarligen har hon ju inte det. Endast tre månader och p-piller....och gravid! Det skulle jag vilja säga att man har enkelt för att bli gravid, eller vad säger du?
För övrigt så är det inte så att en kvinna som blir gravid trots p-pillar är jättefertil eller överfertil. Snarare är det så att man antingen har råkat glömma ett eller flera piller, eller så har inte ens preventivmedel fungerat på grund av någon annan orsak.
Det är ju liksom ingen som tror att en kvinna som blir gravid trots att hon och hennes partner använde kondom, är överfertil. Nej, då inser man att spermierna ändå måste ha tagit sig ur kondomen och in i äggledaren på något sätt. Men när det gäller mer hormonella preparat.. då inser man inte att även de kan mista sin verkan, av en eller flera anledningar. Suck.