Inlägg från: Anonym (Hi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hi)

Han fattar verkligen inte

Eftersom du verkligen vill ha barn och du verkar gammal och stabil nog att ta hand om det skulle jag råda dig att behålla det. Om han blir besviken är faktiskt skitsamma, du har bara känt honom i tre månader. Vill du ha barnet ska du helt enkelt behålla, det är ju ditt barns framtida syskon! Du kommer klara det galant :)

• Anonym (Hi)

Angående p-piller så är det många som glömmer att dess verkan blir mindre om man får kraftig diarré någon dag, man kanske kräks pga magsjuka eller liknande. Vissa glömmer ta en dag och glömmer sedan bort att de glömde ta en dag. Sen är det viktigt att ta dessa piller samma tid vilket också många slarvar med. Använder man p-piller helt korrekt enligt instruktionerna så är det inte lika stor risk/chans att bli gravid. Sen finns det förstås undantag som blir gravid trots korrekt användande.

Anonym (Jossan) skrev 2016-04-13 08:19:04 följande:

Jag förundras att det är så enkelt att bli gravid på p-piller bara. Det är ju inte ett så speciellt bra skydd. Samtidigt som man proppar i sig hormoner.... Kanske man skulle gå ut mer med den informationen? Här på fl- dyker det upp en ny tråd mer eller mindre varje dag om att man blivit gravid trots p-piller.

Sedan reflekterar jag över ts som påstår att hon har svårt att bli gravid, uppenbarligen har hon ju inte det. Endast tre månader och p-piller....och gravid! Det skulle jag vilja säga att man har enkelt för att bli gravid, eller vad säger du? 

• Anonym (Hi)

Och ts, om han vägrat kondom så får han faktiskt skylla sig själv. Tycker han låter oerhört oansvarig.

• Anonym (Hi)
    Anonym (ditt val) skrev 2016-04-14 22:30:39 följande:

Oj, nu blev det ännu mer press på kvinnor. Inte lätt att vara kvinna och ha biologin emot sig .

Du vet väl att aborträtten inte är någon självklarhet utan något vi måste kämpa för hela tiden. Blir ju galet om man samtidigt måste kämpa för att också få göra sina egna val. 

Som att det inte vore ett nog så svårt val så ska kvinnor behöva höra sådan här rappakalja. Lika illa som de som beskyller kvinnor för att var mördare om de gör abort.

Blä, kvinnor ska då bli ifrågasatta vilket val de en gör.

Nu är de inte bara elaka mot den stackars pappan utan mot hela samhället om de väljer att behålla barnet. 

och om de gör abort gör de det för lättvindigt tycker en del eller till och med att de är mördare som sagt.

Inte lätt!!

Ja gudarna ska veta att det är en jävligt smal balansgång vi kvinnor får balansera över här i livet. Människor som kommenterar sådär (som personen du citerade alltså) borde verkligen ta sig en funderare om vad för slags person man vill vara här i livet. Och därefter skämmas.
Svar på tråden Han fattar verkligen inte