Angående p-piller så är det många som glömmer att dess verkan blir mindre om man får kraftig diarré någon dag, man kanske kräks pga magsjuka eller liknande. Vissa glömmer ta en dag och glömmer sedan bort att de glömde ta en dag. Sen är det viktigt att ta dessa piller samma tid vilket också många slarvar med. Använder man p-piller helt korrekt enligt instruktionerna så är det inte lika stor risk/chans att bli gravid. Sen finns det förstås undantag som blir gravid trots korrekt användande.
Anonym (Jossan) skrev 2016-04-13 08:19:04 följande:
Jag förundras att det är så enkelt att bli gravid på p-piller bara. Det är ju inte ett så speciellt bra skydd. Samtidigt som man proppar i sig hormoner.... Kanske man skulle gå ut mer med den informationen? Här på fl- dyker det upp en ny tråd mer eller mindre varje dag om att man blivit gravid trots p-piller.
Sedan reflekterar jag över ts som påstår att hon har svårt att bli gravid, uppenbarligen har hon ju inte det. Endast tre månader och p-piller....och gravid! Det skulle jag vilja säga att man har enkelt för att bli gravid, eller vad säger du?