Inlägg från: Furienna |Visa alla inlägg
  • Furienna

Han fattar verkligen inte

Anonym (ditt val) skrev 2016-04-15 06:04:50 följande:
    Ja det är gräsligt vilken press det blivit på kvinnor i denna fråga. För att inte tala om oro som finns kring den växande rörelsen att motarbeta abort.

Själv kan jag tycka att all fokus borde ligga på att stötta kvinnor i det val de gör och inte ge skuld vad de än väljer. Det är ett svårt val och blir inte lättare av alla påtryckningar från olika håll.

Sorgligt har det blivit.
    Du har inte tänkt på barnen i situationen? På att de ska få ha rätten att leva och födas? Kvinnan är faktiskt inte den enda personen, som finns med i en abort.
  • Furienna
    Anonym (ditt val) skrev 2016-04-15 07:09:48 följande:
    Oj, en till som sätter press på kvinnan i en redan svår situation.
     Som ger lite härligt skuld och skam.

Inte lätt som sagt! Hon kommer få skämmas hur hon än gör.

Jag tror nog kvinnan tänker som en galning hit och dit. Jag stöttar henne i vad hon än väljer.
    Jag ville bara påpeka att kvinnan inte är den enda person, som finns med i en abort. Vi har ju för det första barnet, som inte får möjligheten att leva och bli född. Och tänk om det är tvärtom mot hur det ser ut i den här tråden, att pappan vill ha barnet? Var finns då hans rättigheter? Så visst, jag kan visst förstå att situationen kan vara hemsk för en kvinna, som funderar på en abort. Men om vi ser varje fall som bara en kvinnofråga, där det blir förbjudet att tänka på någon annan än kvinnan, så blir ju synen på abort mycket ensidig. Som den också verkar ha blivit för de flesta i Sverige, sedan den fria aborten infördes för fyrtio år sedan.  
  • Furienna
    Oscarsmamma84 skrev 2016-04-15 07:22:15 följande:

Hela ditt inlägg andas att du vill behålla barnet. Om du gör abort så kanske ert förhållande tar slut för du blir bitter mot honom för att han mer eller mindre tvingar dig att göra abort. Med tanke på din sjukdom så e det ju nästan ett mirakel att du blivit gravid nu. Man kan aldrig veta hur framtiden blir och om han inte fattar att sex utan kondom kan bli ett barn när han e 34 ja då e det sorgligt faktiskt. Så jag tycker att du ska göra det du vill detta kan ju faktiskt vara din sista chans att få barn

Precis. Om TS verkligen skulle göra abort bara för att behaga sin pojkvän, så är det svårt att tro att förhållandet har någon framtid.
  • Furienna
    Anonym (ditt val) skrev 2016-04-15 19:07:47 följande:
    Det spelar ingen roll vad du påpekar. Enligt svenska lag är det kvinnan, tack gode gud, som bestämmer över sin kropp.

Och återigen, eftersom du inte verkar fatta, det  spelar ingen roll vad en kvinna väljer, hon får alltid skit från nåt håll. 

Tycker du man ska införa tvångsaborter? Eller tycker du vi ska ha det som man har det i många andra länder där det är förbjudet att göra abort och att kvinnan till och med kan straffas om hon gör det ändå?

Vem tycker du ska ha det slutgiltiga valet över om det ska  bli en abort eller inte? Kvinnan själv eller någon annan?

Blir det någon annan blir det antingen tvångsabort eller så tvingas kvinnan föda barn fast hon inte vill eller klarar av det.

Jag är ganska så JÄTTETACKSAM över svensk lagstiftning.
    Jaha, så du är som så många andra i Sverige indoktrinerad av den extremfeministiska synen på aborter. Det var ju det jag visste...

Vet du att mina föräldrar hade en väninna, som höll på att bli aborterad två gånger. Men av någon anledning misslyckades båda abortförsöken, trots att den biologiska mamman tydligen verkligen ville ha bort henne. Pappan ville dock ha dottern, men han fick inte behålla henne själv, för det fick inte pappor på 30-talet. Flickan blev dock adopterad av ett par, som hon aldrig skulle komma att säga något ont om. Och hon tyckte dessutom mycket om sin biologiska pappa, som hon fick kontakt med senare i livet. Och hon fick själv en dotter, och senare fick hon även barnbarn och barnbarns barn. Tycker du verkligen att så många människor inte skulle ha fått finnas, bara på grund av en människas själviskhet? Nog var det väl bättre att mina föräldrars väninna fick födas och leva sitt liv och få sin dotter? 

Naturligtvis är jag inte för tvångsaborter, när jag är abortmotståndare.

Ingen borde få göra abort utan tillstånd från socialstyrelsen, och det ska bara ske när kvinnans hälsa står på spel. 
  • Furienna

Anonym (O happy day!) skrev 2016-04-16 16:28:04 följande:

Jag skulle ta livet av mig direkt om jag inte fick abort beviljad. DIREKT.
    De skulle ha kunnat sticka upp en galge du vet var och sett hur det gick sedan. ObestämdEller så kunde du ha fött barnet, adopterat bort det och sedan gått vidare med ditt liv.

• Furienna
    Anonym (ditt val) skrev 2016-04-16 17:18:04 följande:
    Förstår dig helt. Så kränkande att en del tycker man ska behöva göra något man inte känner man vill eller klarar av. Nu har ju utvecklingen gått så långt att vi har möjlighet att göra detta val och tack gode gud att vi bor i ett land som förstår att kvinnor har rätt över sina kroppar.

Kvinnor ska inte straffas för att de har den biologi de har. Inte när möjligheten till jämställdhet  och val finns. Hade möjligheten till någorlunda säkra aborter inte funnits så hade det sett annorlunda ut förstås men nu finns ju möjligheten för kvinnor att njuta av sex utan rädslan för att behöva ta hand om ett barn om man inte är mogen för det.
    Men om jämställdhet är samma sak som barnamord, så är jag hellre utan den. Och det går förstås inte att använda preventivmedel, så att risken för oönskad graviditet minskar?
  • Furienna
    Anonym (Gravid) skrev 2016-04-16 22:43:40 följande:
    Som jag fått kämpa idag med illamående och växtvärk känner jag än mindre för att ta bort ett barn jag vill ha.
    Då ska du inte heller göra det! Karln får vänja sig vid tanken...
Svar på tråden Han fattar verkligen inte