Anonym (ditt val) skrev 2016-04-15 19:07:47 följande:
Det spelar ingen roll vad du påpekar. Enligt svenska lag är det kvinnan, tack gode gud, som bestämmer över sin kropp.
Och återigen, eftersom du inte verkar fatta, det spelar ingen roll vad en kvinna väljer, hon får alltid skit från nåt håll.
Tycker du man ska införa tvångsaborter? Eller tycker du vi ska ha det som man har det i många andra länder där det är förbjudet att göra abort och att kvinnan till och med kan straffas om hon gör det ändå?
Vem tycker du ska ha det slutgiltiga valet över om det ska bli en abort eller inte? Kvinnan själv eller någon annan?
Blir det någon annan blir det antingen tvångsabort eller så tvingas kvinnan föda barn fast hon inte vill eller klarar av det.
Jag är ganska så JÄTTETACKSAM över svensk lagstiftning.
Jaha, så du är som så många andra i Sverige indoktrinerad av den extremfeministiska synen på aborter. Det var ju det jag visste...
Vet du att mina föräldrar hade en väninna, som höll på att bli aborterad två gånger. Men av någon anledning misslyckades båda abortförsöken, trots att den biologiska mamman tydligen
verkligen ville ha bort henne. Pappan ville dock ha dottern, men han fick inte behålla henne själv, för det fick inte pappor på 30-talet. Flickan blev dock adopterad av ett par, som hon aldrig skulle komma att säga något ont om. Och hon tyckte dessutom mycket om sin biologiska pappa, som hon fick kontakt med senare i livet. Och hon fick själv en dotter, och senare fick hon även barnbarn och barnbarns barn. Tycker du verkligen att så många människor inte skulle ha fått finnas, bara på grund av
en människas själviskhet? Nog var det väl bättre att mina föräldrars väninna fick födas och leva sitt liv och få sin dotter?
Naturligtvis är jag inte för tvångsaborter, när jag är abortmotståndare.
Ingen borde få göra abort utan tillstånd från socialstyrelsen, och det ska bara ske när kvinnans hälsa står på spel.