Inlägg från: Anonym (ne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ne)

Hon har ångrat sig och vill behålla

Anonym (Robin) skrev 2016-04-14 08:52:26 följande:

Förstår vad du menar. Den största krisen inom mig bottnar i att jag känner tvång och press på att vi måste hålla ihop. Hon måste bo här. Annars blir det samma som för dottern och jag personligen skulle aldrig välja det åt ett barn. Precis som jag inte fick välja när jag blev lämnad känns det som jag inte får välja nu.

Känns inte bra att tvingas leva tillsammans för att man måste. Det hade fått komma naturligt med tiden. Mest ångest har jag för dottern nu. Att behöva stressa henne in i en relation med min tjej för att hon måste flytta hit. Allt känns så sjukt fel och orätt.

Men det känns rätt att tvinga din tjej till en abort som hon inte vill göra? Jag förstå maktlösheten som du måste känna. Jag förstår att det inte är lätt för dig. Men ingen kille kommer någonsin kunna förstå den känslan och den kärlek man känner till det lilla frö som växer inom en. En kille kommer aldrig att behöva gå igenom den smärta som en abort kan innebära både psykiskt och fysiskt.
  • Anonym (ne)
    Anonym (Robin) skrev 2016-04-14 10:23:00 följande:

Det är inte min maktlöshet jag vill att hon tar hänsyn till. Det är hur barnets liv påverkas av att behöva pendla mellan olika hem som min dotter gör. Att dela vårdnad är en sak men om hon lämnar mig nu eller senare och bor kvar där hon bor nu ska ännu ett barn behöva slitas upp kl 4.30 på veckodagar och åka 20 mil om dagen. Det är inte rätt. Jag kan omöjligt vara glad åt det här barnet när jag vet vad konsekvensen kan bli. Risken är stor att det tar slut mellan oss när allt blir tvunget och det inte kommer av kärlek och längtan. Jag är livrädd för det! Jag ser hur dåligt min dotter mår och tycker inte att ett barn ska behöva ha det så.

Varför förutsätter du att det kommer ta slut? Du skrev ju själv att ni älskade varandra, att du såg en framtid med henne och att ni skulle flytta ihop tids nog. Om hon nu vill behålla barnet och du kan tänka dig en framtid med henne och barn med henne (även om du inte vill ha det just nu egentligen) så gör det bästa av situationen. Istället för att tänka negativt och på allt som kan gå fel, så gör det bästa av situation och kämpa för att det inte ska bli dåligt.
  • Anonym (ne)
    Anonym (Robin) skrev 2016-04-14 12:29:35 följande:

Tids nog ja. Än känner vi inte varandra tillräckligt bra för att veta om en vardag med allt vad det innebär funkar för oss.

Om vi tvingas in i det blir det vardag för fort. Klart man drömmer om en framtid med nån man har starka känslor för men rent logiskt är det bättre att vänta tills man är mer säker. Vad händer när hon blir sur över att jag behöver sova mycket? Vad händer när hon blir sur över att jag behöver jobba över eller att jag är dålig på att vara tillgänglig på telefon när jag jobbar? Att jag aldrig någonsin har kommit i tid? Sånt har vi inte upplevt ihop än och det är väl bra att göra det innan man drar in barn i det hela. Tänk om hon inte kommer överens med min dotter? Min panik växer sig bara större.

Absolut finns det bättre sätt att göra det på. Men situationen är som den är. Vill hon inte göra abort så kommer det här barnet vare sig du vill eller inte.

Så du har två alternativ

1. Få panik, må dåligt. Förutsätt att allt kommer bli dåligt och ni kommer göra slut. Tala om för alla hur elak hon är som gör så här mot dig och barnet. Få släkt och vänner att tycka illa om henne m.m.

2. Acceptera att livet inte blev som du hade tänkt och gör det bästa av situationen.
Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla