Anonym (Symptom) skrev 2016-04-14 19:48:39 följande:
Tror du borde läsa på lite om detta! Nej, du kan inte känna när du blir befruktad, hur ska du kunna känna när en spermie kommer in i ägget? Du har ingen känsel i dina ägg. Efter befruktningen tar det ca en vecka innan det befruktade ägget fäster i livmodern, fram till dag 5 är det en morula, och det är helt fysiskt omöjligt för en morula att fästa i livmoder. Sedan, efter 5 dagar blir det en blastocyt, och därefter kan det fästa i livmodern, varpå graviditetshormoner börjar produceras... Alla ev symptom dessförinnan är inga graviditetsymptom. Råkar man vara gravid, grattis! Men symptomen berodde fortfarande inte på graviditetshormoner, just av den anledningen att dagarna efter att ägget befruktats, finns inget graviditetshormon...
Jag har inte sagt något om graviditetshormoner, det är bara du. Jag vet inte exakt var i skedet eller vad det är som gör att det känns, vet bara ATT jag känt det några dagar efter sexet, flera dagar innan mens. Alla gånger det hände sa jag det till min man, eller nä, inte första men de andra två eftersom jag tänkte "det kan inte vara sant". Men som sagt: många sanningar finns kvar att upptäcka.