Anonym (Robin) skrev 2016-04-14 12:29:35 följande:
Tids nog ja. Än känner vi inte varandra tillräckligt bra för att veta om en vardag med allt vad det innebär funkar för oss.
Om vi tvingas in i det blir det vardag för fort. Klart man drömmer om en framtid med nån man har starka känslor för men rent logiskt är det bättre att vänta tills man är mer säker. Vad händer när hon blir sur över att jag behöver sova mycket? Vad händer när hon blir sur över att jag behöver jobba över eller att jag är dålig på att vara tillgänglig på telefon när jag jobbar? Att jag aldrig någonsin har kommit i tid? Sånt har vi inte upplevt ihop än och det är väl bra att göra det innan man drar in barn i det hela. Tänk om hon inte kommer överens med min dotter? Min panik växer sig bara större.
Absolut finns det bättre sätt att göra det på. Men situationen är som den är. Vill hon inte göra abort så kommer det här barnet vare sig du vill eller inte.
Så du har två alternativ
1. Få panik, må dåligt. Förutsätt att allt kommer bli dåligt och ni kommer göra slut. Tala om för alla hur elak hon är som gör så här mot dig och barnet. Få släkt och vänner att tycka illa om henne m.m.
2. Acceptera att livet inte blev som du hade tänkt och gör det bästa av situationen.