Inlägg från: Anonym (Symptom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Symptom)

Hon har ångrat sig och vill behålla

Ni som säger att ni kännt symptom dagen eller dagarna efter sex; visst det kanske ni gjort, men graviditetssymptom har det inte varit. Även om ägget blivit befruktat, så tar det ca en vecka innan det vandrat till livmodern och fäst där. Och kroppen börjar inte producera graviditetshormoner förrän efter att det befruktade ägget fäst livmodern. Visst kan man ha ömma bröst, illamående och känna sig yr etc redan innan, men faktum kvarstår, eftersom kroppen omöjligt börjat producera graviditetshormoner så tidigt efter befruktningen, så är det inte graviditetssymptom ni känner av...

• Anonym (Symptom)
    Anonym (Gro) skrev 2016-04-14 18:55:00 följande:

Mycket har varit "omöjligt" genom tiderna. Bara för att en förklaring inte blivit känd innebär det inte att det är så. Varför väljer du att misstro oss som vet att det går?

Faktum är att man är inte gravid förrän ca en vecka efter att ägget blivit befruktat. Så symptom på graviditet innan man faktiskt blivit gravid, det beror antingen på något helt annat, eller att man känner efter så mycket så att man inbillar sig symptomen. Det handlar inte om att misstro, utan det är ren fakta. Graviditetssymptom innan man är gravid är inte graviditetssymptom.
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Gro) skrev 2016-04-14 19:32:19 följande:

Nej det är inte "fakta" att man inte skulle kunna känna när man blir befruktad eftersom ingen bevisat att det inte skulle gå. Tvärtom skulle det troligen visa sig att man faktiskt kan det ifall någon bemödade att undersöka saken. Jag vet att jag kan i alla fall och tror knappast jag är unik.

Tror du borde läsa på lite om detta! Nej, du kan inte känna när du blir befruktad, hur ska du kunna känna när en spermie kommer in i ägget? Du har ingen känsel i dina ägg. Efter befruktningen tar det ca en vecka innan det befruktade ägget fäster i livmodern, fram till dag 5 är det en morula, och det är helt fysiskt omöjligt för en morula att fästa i livmoder. Sedan, efter 5 dagar blir det en blastocyt, och därefter kan det fästa i livmodern, varpå graviditetshormoner börjar produceras... Alla ev symptom dessförinnan är inga graviditetsymptom. Råkar man vara gravid, grattis! Men symptomen berodde fortfarande inte på graviditetshormoner, just av den anledningen att dagarna efter att ägget befruktats, finns inget graviditetshormon...
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Gro) skrev 2016-04-14 20:36:12 följande:

Jag har inte sagt något om graviditetshormoner, det är bara du. Jag vet inte exakt var i skedet eller vad det är som gör att det känns, vet bara ATT jag känt det några dagar efter sexet, flera dagar innan mens. Alla gånger det hände sa jag det till min man, eller nä, inte första men de andra två eftersom jag tänkte "det kan inte vara sant". Men som sagt: många sanningar finns kvar att upptäcka.

Du verkar inte vilja förstå. Det är graviditetshormonet som gör att du får symptom som tex ömma bröst, illamående etc. Om du känner något några dagar efter sex så är det inte graviditetssymptom. Som sagt, läs på lite hur själva befruktningen går till, så inser du att det finns inte några andra "sanningar att upptäcka ". Tar det igen då : Att ett ägg blir befruktat känner man inte av. Varför? Jo, för du har ingen känsel i dina ägg. Det tar åtminstone fem dagar innan ägget når fram och kan fästa i livmodern. Under dessa dagar kallas det befruktade ägget för morula, och det är omöjligt för det att fästa i livmodern. Absolut tidigast efter 5 dagar fäster det befruktade ägget i livmodern, och först efter det är man gravid, och graviditetshormon och graviditetssymptom uppstår.
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-14 22:27:39 följande:

Jag kan förmedla till er/dig som skriver att "illamående några dagar efter sex är inga graviditetssymptom", jag är i vecka 8 jag fick symptom för graviditet illamående och kräkningar 4 dagar efter samlaget, samma dag tog jag ett test och det var positivt. Sen dess har jag varit extremt illamående och haft kräkningar. Det finns ingen specifik lista över hur snabbt symptom dyker upp eller inte. 4 dagar efter sex kom mina symptom, det kan ingen säga emot om.

Då har du omöjligt blivit gravid vid det samlag du tror dig blivit gravid. Eller så har du räknat fel på dagarna. Fyra dagar efter samlaget som ledde till befruktning är man inte gravid än, det finns inget befruktat ägg i livmodern, och därmed inga graviditetsymptom. Ett test kan inte visa positivt fyra dagar efter att ägget och spermien möts, eftersom man inte är gravid förrän det befruktade ägget fäst i livmodern.
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Gro) skrev 2016-04-15 13:02:55 följande:

Jag har extremt bra koll på hur "det fungerar" och jag har inte pratat om hormoner, det har varade. Har läst massvis med litteratur om det. Tycker det är konstigt att jag ska behöva försvara och förklara mig, jag vet ju vad känner och inte. Jag antar att jag känt av när ägget blivit befruktat och börjar vandra i äggledaren, kanske kan det bli så om man har smala ledare, eller något annat, det spelar mig ingen större roll faktiskt, jag tycker bara det är häftigt och oväntat.

Ok! Men då pratar vi inte om gravidsymptom som tex illamående och ömma bröst osv. För det är styrt av hormoner som inte finns förrän graviditeten inplanterat sig i livmodern.
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-15 18:08:22 följande:

Jag har ingen aning om hur man "citerar" det vill inte fungera för mig iallafall. Så ursäkta för det.

Men som svar dårå till Anonym (symptom) du kan inte säga att det inte hände eftersom jag har mer koll än du. Dessutom blev jag gravid av just det samlaget pga jag inte har sex så ofta (har inte sex bara för att). Så 4 dagar efter så tog jag testet och det var ett plus. Tro mej eller tro mej inte men jag skulle absolut inte skriva det om det inte var så. Det finns inget om "såhär är det" "exakt så här fungerar det", allt och alla är olika. Det finns bara På't ungefär vad majoriteten får/har:

Du får ju tro vad du vill, men fortfarande, fyra dagar efter ägglossning är man inte gravid ännu. Då är det befruktade ägget bara 3 dygn gammalt, och har inte förutsättningarna som krävs för att fästa i livmodern. Det handlar inte om att det är "olika för alla" osv i detta fallet. Ett 3-4 dygn gammalt befruktat ägg kan inte plantera sig i livmodern ännu. Det är fakta, och går att läsa om man vill ha koll på mer exakt hur befruktningen går till. Då detta börjar bli OT, så föreslår jag att återgå till TS nu!
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-18 21:31:39 följande:

(Anonym, symptom)

Man ska inte tro på allt man läser och speciellt inte på folk som skriver ut över internet. Du kan inte få mej att ändra på mitt tyckande eftersom min fakta om vad som faktiskt hände mej är 100% mer säker en den faktan man läser om. Så tyvärr, du bör nog prata med fler personer som har faktan än att bara läsa om det. Vill du återgå till TS absolut. Jag kommenterade inte TS ifrån början. Villle bara förmedla att det hände mig och det kan ingen ta ifrån mej hur mkt man än vill.

Okej, du får tro vad du vill. Själv hörde jag om en som testade positivt redan en vecka före samlaget... Det är tydligen viktigt för dig att du blev gravid långt före du hade ägglossning. Och kanske det, det spelar ingen roll egentligen. Låt TS ha sin tråd nu...

Jag tror inte alls att någon annan än du TS är pappa. Kan ju säga till dig att min bästa killkompis var med om samma som du, ganska exakt. Skillnaden är att du verkar mer ödmjuk än han. Han hade en liten dotter sen innan, och han kände att inte var redo för ett barn till, trodde inte att han skulle älska det nya barnet som sin dotter.. Han lämnade sin flickvän precis innan de skulle flytta ihop i deras gemensamma radhus. Han var med när barnet föddes, men efter det noll intresse! Idag är sonen 4 år, och pappa och son är otroligt nära varandra! Han var inte beredd på två barn som inte var planerade, men båda hans barn betyder allt för honom nu!
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-21 16:35:57 följande:

Anonym (symptom)

Blev gravid under ägglossningen för det var då jag hade samlaget. 4 dagar efter samlaget var det ett tydligt plus på stickan. Menar inte att sätta mej över det du tror på i det du läser, vill förmedla att efter 4 dagar efter samlaget så var det ett plus inget mer med det. Dvs att det som du läser om kanske är studier för majoriteten. Medan andra småhändelser för en liten procent inte står just för att folk som läser inte ska bli förvirrade. Enklare att skriva vad majoriteten har än alls olika på en o samma gång. Även om det står så betyder det inte att det är så, speciellt inte när det kommer till kroppen. Kroppen av något är en jävel på att överraska. Absolut, vill du återgå till TS så your welcome.

Man är inte gravid fyra dagar efter ägglossningen, helt omöjligt, och det har inget med "studier" att göra. Men det verkar vara ett känsligt ämne för dig, så fortsätt för all del att tro vad du vill. Är du intresserad av om man kan få positivt graviditetstest innan man ens är gravid, starta en egen tråd, hade säkert blivit intressant faktiskt! Men den diskussionen hör inte hemma i denna tråden!
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-21 16:35:57 följande:

Anonym (symptom)

Blev gravid under ägglossningen för det var då jag hade samlaget. 4 dagar efter samlaget var det ett tydligt plus på stickan. Menar inte att sätta mej över det du tror på i det du läser, vill förmedla att efter 4 dagar efter samlaget så var det ett plus inget mer med det. Dvs att det som du läser om kanske är studier för majoriteten. Medan andra småhändelser för en liten procent inte står just för att folk som läser inte ska bli förvirrade. Enklare att skriva vad majoriteten har än alls olika på en o samma gång. Även om det står så betyder det inte att det är så, speciellt inte när det kommer till kroppen. Kroppen av något är en jävel på att överraska. Absolut, vill du återgå till TS så your welcome.

Man är inte gravid fyra dagar efter ägglossningen, helt omöjligt, och det har inget med "studier" att göra. Men det verkar vara ett känsligt ämne för dig, så fortsätt för all del att tro vad du vill. Är du intresserad av om man kan få positivt graviditetstest innan man ens är gravid, starta en egen tråd, hade säkert blivit intressant faktiskt! Men den diskussionen hör inte hemma i denna tråden!
Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla