Hjälp!
Vi separerade för två år sen. pappan har alltid haft ett vist "ohälsosamt" hat mot mig sen dess. vi kan inte samarbeta kring gemensamma barnet, vi kan knappt se varandra. när vi måste lämna över till varandra så har det hänt att pappan har gett sig på mig framför barnen/hotat mig eller kränkt o förnedrat mig. Nu har vårat gemensamma barn börjat vägra att åka till sin pappa. han blir helt hysterisk bara pappan kommer på tal. Överlämningarna går till som kidnappningar. och allt är bara helt fruktansvärt. vårat gemensamma barn är fyra år gammal. Jag är oerhört förtvivlad över situationen och att sen inte nå fram till den andra är ännu värre. det gör ont, ont att varje dag vid lämning på dagis behöva lova barnet att det är jag som hämtar säkert 70gånger innan vi överhuvudtaget åkt hemifrån. han vill absolut inte ha pappa. Jag har försökt uppmanat vårat barn att träffa sin pappa, att åtminstone ringa han men han vägrar. "Pappa är död" "jag hatar han" han vill inte berätta varför, eller snarare utrycker det som att han inte kan. Jag slits i stycken!