• Cadencee

Är matintaget okej?

Börja med att äta frukost skulle jag säga. Ägg är nyttigt, kanske göra en chiapudding?

Frukost
    Mellanmål
    Lunch
    Mellanmål
    Middag
    Ev. Mellanmål

Bör en dag se ut.

• Cadencee

Och byt ut kvällsmaten mot något bättre. Där äter du ju bara socker!

• Cadencee
    Anonym (.......) skrev 2016-04-21 00:48:38 följande:
    Men man ska inte äta oftare än man är hungrig. Det funkar bra att hoppa över frukost om man äter bra övriga måltider.
    De tror inte jag på. Speciellt inte eftersom jag gått utbildning i näringslära. Är man inte hungrig på morgonen så är det bättre att äta ett ägg tex än inget alls. Efter många timmar utan mat på natten även om man inte är aktiv behöver kroppen näring på morgonen om så bara något litet. Även för blodsockrets skull.
  • Cadencee
    taquine skrev 2016-04-21 08:23:08 följande:
    Vissa kan inte äta på mornarna . Jag skulle inte ens få i mig ett ägg. Nu är jag normalviktig och äter ganska nyttigt annars , men på morgonen är det enbart kaffe som gäller , tills man vaknar och blir människa;)
    Goodness me
    Jag menar inte att man måste äta direkt när man går upp. Jag gör inte det heller. Men börjar jag jobba tex 6.45 eller 8 så äter jag först vid 9. Men ändå viktigt att äta någonting . Går man upp vid 10 varje dag kan jag köpa att man inte äter förrän typ 12 men går man upp tidigt behöver kroppen något innan 12. :)
Svar på tråden Är matintaget okej?