Inlägg från: Anonym (Mnm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mnm)

Är matintaget okej?

Satsa på att ändra dina matvanor. Du äter ju mest skräp och får inte i dig särskilt mycket näring.

• Anonym (Mnm)
    Myling skrev 2016-04-19 18:47:41 följande:

Hur länge har du ätit så där? Hur länge har du tränat? Det kan ju vara så att du håller på att bygga muskler, då kommer inte vågen röra sig nedåt.

Bygga muskler gör man nog inte i någon större omfattning om man äter så som ts.
  • Anonym (Mnm)
    Anonym (undrande) skrev 2016-04-19 19:49:02 följande:

Är maten skräp? Det är väl bara husmanskost? Eller tänkte du på mackan, krämen och oboyen? För det kan jag hoppa över

Du äter väldigt mycket kolhydrater, men får i dig oerhört lite näring. Jag är lite imponerad över att du klarar dig på den här maten, för kräm är ju t.ex. inget som ger någon längre mättnadskänsla och jag hade förmodligen länsat kylskåpet på natten.

Ät frukost. Du behöver inte äta mängder, det måste inte vara gröt och mackor, är man ingen "frukostmänniska" så är det motigt...Någon här föreslog chiapudding, det är nyttigt och man håller sig mätt ganska länge. Komplettera dina måltider med massor av grönsaker, både kokta och råa. Ta bort krämen på kvällen och även oboyen. Det är så onödiga kalorier om man vill gå ner i vikt. Du kan få väldigt mycket mer näring och mättnadskänsla för de kalorierna. Gör en fruktsallad om du känner lite sötsug. Det är gott med både kesella och keso till.

Leta ny mat! Testa nya frukter och grönsaker, så gjorde jag när jag gick ner i vikt. Det är alltid lite roligare att laga till lite nya spännande rätter. Det funkar INTE att sitta och äta sådant man inte gillar, det kommer ändå inte att hålla!
  • Anonym (Mnm)
    Anonym (.......) skrev 2016-04-21 18:34:15 följande:

Tänkte väl det. :) Ett litet glas oboy och osötad kräm någon gång är inte heller något problem. Sen gå Ts ner bra i vikt. Man brukar säga att ett halvt kilo i veckan är en bra takt för att inte gå ner för snabbt.

Det är inte alltid det man äter utan det man INTE äter som kan ställa till problem. TS exempel på hur en dag kan se ut är innehåller inte på långa vägar vad hon behöver näringsmässigt.
  • Anonym (Mnm)
    Anonym (.......) skrev 2016-04-21 19:17:04 följande:

Vad behöver hon då enligt dig? Hon har beskrivit vad hon äter och det verkar vara väldigt varierat och hon går ner i en bra takt så jag förstår inte varför du påstår att Ts inte får i sig den näring hon helger. Vad saknas? Smör, bacon och grädde? ;)

Ska man gå ner i vikt har man inte råd att äta näringsfattig mat som limpmackor, kräm och o'boy. Ska man hålla vikten bör man absolut satsa på nya matvanor.
Svar på tråden Är matintaget okej?