Inlägg från: Anonym (.......) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.......)

Är matintaget okej?

Anonym (undrande) skrev 2016-04-21 00:31:20 följande:

Krämen är utan socker kan jag tillägga så det är typ 30 kalorier per dl eller vad det stod! Men oboyen har jag slutat med!

Idag åt jag en mindre skiva hönökaka (90 kalorier) plus räkor, tomat, sallad och gurka till lunch och mellanmål åt jag två knäckebrödsskivor med smör och kalkon pch till middag typ 3/4 dl kokt ris och kyckling med currysås. Sen åt jag några sparrisar och drack mjölk på kvällen med.

Har gått ner 3 kilo på en månad men bättre kan man väl? Vet bara inte riktigt om jag klarar att dra ner på maten ännu mer för då kommer jag tillslut ledsna och länsa kylen som du skrev. Men får se till att äta mer frukter och grönsaker också!

Varför har du inga grönsaker till maten och varför äter du inte någon frukt?

Tomat, sal?ad och gurka ger inte mycket näring. Byt ut till babyspenat, avocado, tomat, ruccola och riven vitkål.
  • Anonym (.......)
    Cadencee skrev 2016-04-19 18:21:15 följande:

Börja med att äta frukost skulle jag säga. Ägg är nyttigt, kanske göra en chiapudding?

Frukost

Mellanmål

Lunch

Mellanmål

Middag

Ev. Mellanmål

Bör en dag se ut.

Men man ska inte äta oftare än man är hungrig. Det funkar bra att hoppa över frukost om man äter bra övriga måltider.
  • Anonym (.......)
    Anonym (undrande) skrev 2016-04-21 01:08:53 följande:

Babyspenat och tomat äter jag ofta. Och ägg då och då. Och morötter och ofta rotfrukter i ugn. Det där var bara ett exempel på denna dag!

Ok
  • Anonym (.......)
    Cadencee skrev 2016-04-21 07:08:17 följande:

De tror inte jag på. Speciellt inte eftersom jag gått utbildning i näringslära. Är man inte hungrig på morgonen så är det bättre att äta ett ägg tex än inget alls. Efter många timmar utan mat på natten även om man inte är aktiv behöver kroppen näring på morgonen om så bara något litet. Även för blodsockrets skull.

Det spelar ingen roll vad du påstår dig ha gått för utbildning. Alla behöver t.ex inte äta på morgonen och man ska inte tvinga sig att äta om man inte är hungrig. Det är stor skillnad mellan att vara hungrig och att vara sugen. Har man inte problem med blodsockret så behöver man absolut inte käka som du påstår och det är en myt att kroppen behöver frukost.
  • Anonym (.......)
    Anonym (idiot) skrev 2016-04-21 12:07:54 följande:

Snälla säg att du skämtar...äter verkligen någon sån här skit och förstår inte själv att det är fel???

Vad är så fel? Fisk, potatis, kåldolmar osv är bra mat. Visst kan ts äta mer frukt och grönt men maten är det inget fel på.
  • Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-21 18:30:03 följande:

Det är väl oboy och kräm som jag skulle säga var mindre bra.

Sen beror ju det på vilket diet man väljer, i hur man gör.

Den dieten hon har där, så handlar väl det att jaga fett istället.

Då den är relativt kolhydrat berikad.

Men i övrigt är väl det knappast fel på rödspätta och kåldolmar.

Tänkte väl det. :) Ett litet glas oboy och osötad kräm någon gång är inte heller något problem. Sen gå Ts ner bra i vikt. Man brukar säga att ett halvt kilo i veckan är en bra takt för att inte gå ner för snabbt.
  • Anonym (.......)
    Anonym (Mnm) skrev 2016-04-21 18:52:00 följande:

Det är inte alltid det man äter utan det man INTE äter som kan ställa till problem. TS exempel på hur en dag kan se ut är innehåller inte på långa vägar vad hon behöver näringsmässigt.

Vad behöver hon då enligt dig? Hon har beskrivit vad hon äter och det verkar vara väldigt varierat och hon går ner i en bra takt så jag förstår inte varför du påstår att Ts inte får i sig den näring hon helger. Vad saknas? Smör, bacon och grädde? ;)
  • Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-21 18:54:54 följande:

Nu måste du väl förstått om det var nått vi skulle klanka ner på nått, så var detta i så fall.

Sen kan man diskutera om smörgåsar, men här tycker jag det kan vara lugnt.

Det skulle väl vara om man vräker i sig smörgåsar.

Sen bara för krämen är osötad, är inte samma som sockerfri.

Jag förstår inte hysterin med att hela tiden förbjuda allt gott bara för att man ska gå ner i vikt.

Smörgåsar kan vara riktigt bra mat.

Innehåller den inte socker så är den nog sockerfri....
  • Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-21 20:41:20 följande:

Nä, utan tillsatt socker, är inte samma som sockerfritt.

Det skulle väl vara om vi pratar om vatten, där så lär det vara sockerfritt om man låter bli tillsätta socker.

Frukter brukar innehålla socker.

Sen att det inte är det traditionella raffinerade sockret, är av mindre betydelse.

Det är en jäkla skillnad på naturligt socker och tillsatt. Frukt har lite naturligt socker i sig och det är inget farligt.
  • Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-22 12:40:35 följande:

LoL

Det enda som gör det mindre "farligt", är att mängden socker är mindre.

Sockret i frukt är inte magiskt bättre, än annat socker.

Bara det att det raffinerade sockret, är så extremt tydligt.

Sen för återgå till TS kost, och att denna äter lite frukt.

Är knappast några större socker mängder.

Sen varför du har denna diskussion med mig, är att du har oerhört svårt att läsa in i vad jag skriver.

Och verkar ta det personligt att jag inte klappar dig medhårs hela vägen.

Lollo Har du missat att du själv citerat mig i alla dina svar utom ett i tråden?
  • Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-21 20:38:42 följande:

Du har väldigt svårt att läsa in vad folk säger.

OM man ska klanka ner på nått, ta det inte så jävla personligt.

Sen mig veterligen, finns det mycket mer än fett.

Och just fett med den kosten hon äter, ska man hålla på en låg nivå.

Så varför dra upp fett?

Varför lägger du dig i vad jag skriver till andra i tråden? Vad Ts ska och inte ska bestämmer hon själv.
  • Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-22 16:04:13 följande:

Det är ett fritt och öppet forum.

TS är rätt tydligt, det innefattar ett frågetecken.

Och vad h*n ska göra i slutänden, ja det är helt upp till TS när denne har bestämt sig i vad som är bra och passar.

Så du får skriva när du vill till vem du vill men jag får inte göra samma sak? Visst och Ts har redan fått rådet att äta mer frukt och grönt...
Svar på tråden Är matintaget okej?