Inlägg från: modesty74 |Visa alla inlägg
  • modesty74

Tillväxthämmad bebis tidigt i grav - hur gick det?

Vi är exakt på dagen lika långt gångna. Också v: 30 imorgon:0) Har inte själv haft barn med tillväxthämning, men jag vet flera som haft det...uppemot -40% och det har gått hur bra som helst. Huvudformen kan jag förstå att du undrar över, men även där kan jag lugna dig med att en del foster har en mer oval huvudform och föds helt normala (dock med en mer oval huvudform, men alla är olika, min son t ex föddes med ett jättehuvud och han är normal). Försök att inte oroa dig för mycket. Hade läkarna varit oroade hade de utrett dig tidigare. Är barnet mycket tillväxthämmad pga dåligt flöde i navelsträngen så hålls du under övervakning. Jag vet hur det känns att oroa sig....ligger själv just nu och inväntar havandeskapsförgiftning nr: 5 av 5. Brukar alltid vara nära på att dö på slutet av sviktande organ, men ingen idé att oroa sig. Oftast går det bra med allt ändå. Det gör det säkert för dig och bebis också. Lycka till!<3

• modesty74

Läste nu att du redan kollat flödet. Ännu mindre anledning till oro:0) Det kommer gå bra det här skall du se. -28 låter mycket, men i själva verket behöver det inte betyda mer än att din bebis bara är lite mindre än normalspannet. Ps. Jag var själv tillväxthämmad, men är ändå relativt normal;0)))

• modesty74

Alltså, jag förstår verkligen din oro. Men ibland finns inte någon förklaring eller uppenbar orsak till varför vissa problem uppstår under en graviditet. Ja, jag tror att speciellt vid KUB hade du inte fått så bra resultat om barnet haft kromosomavvikelser. Hade huvudformen oroat så hade de låtit dig gå vidare med FVP. Vi får hoppas att våra 11 sista veckor går fort, så att vi får må bra och slippa oro. Jag har också varit rädd för att få plocka ut bebis alldeles för tidigt, men samtidigt, oro är till ingen nytta. Det som händer, händer ändå och statistiskt sett så oroar man sig i onödan 9 ggr av 10. Stor kram<3

Svar på tråden Tillväxthämmad bebis tidigt i grav - hur gick det?