• Tess1990

BF början av December-16

Jag har bf 4e dec nu men tror jag kommer bli framflyttad till typ 10-11e sen då min menscykel är längre än 28 dagar.

Andra barnet, har en 2åring :)

Mår hemskt nästan hela tiden, kräkts 5 gånger än så länge (kräktes hela graviditeten förra gången)

Måste småäta hela tiden, otroligt osugen på protein och fett men äter gärna bröd, frukt och grönsaker

• Tess1990

Åkt på magsjuka :(

Borde inte vara nån fara för hen i magen men jag är fortfarande orolig.. får inte behålla något alls

• Tess1990
    GrönaDruvan skrev 2016-04-26 18:49:23 följande:

Åh jobbigt...förstår om du blir orolig.. Är det bättre nu?

Kräkts 17 gånger, oavsett om jag druckit nåt eller bara vilat, nästan svimmat 3 gånger och trodde de skulle bli en tripp till sjukhuset för uppvätskning vid 12 idag.. kräktes en gång vid 13 och gick sen och la mig, kräktes inte sen utan fick behålla lite vätska, kräktes sista gången vid 17 men inte så mycket

Ont i hela kroppen nu! Alla leder känns helt överansträngda, revbenen och halsen är väldigt öm

Fått behålla lite vätskeersättning, saft och vatten och ätit några smörgåsrån och marsmallows

Mår fortfarande fruktansvärt illa och min temp har gått upp

Läskigt när man läser att moderkakan håller på att ta över helt nu, vill inte riskera att störa nåt så hoppas de fanns tillräkligt näring och vätska i min kropp ändå för hen!

Gått ner 3kg sen igår, så har förlorat mycket vätska!
  • Tess1990
    GrönaDruvan skrev 2016-04-26 09:50:44 följande:

Är det nåt måste jag åka en bit till gynakuten. Jag avvaktar lite...

Gillar inte alls den här oron.

Håller tummarna för att hen vill stanna och inget mer händer!
  • Tess1990
    Makintoch skrev 2016-04-28 20:20:58 följande:

Hej! Jag bor i Östergötland, väntar första barnet! Är i vecka 6 (5+4). Vad roligt att du varit på MVC! Kan tänka mig att det blir på riktigt när man varit där! Det är tydligen svårt med tider där jag bor så jag ska inte på inskrivning hos MVC förrän den 30e maj.. då är jag i vecka 11! Tycker det är alldeles för lång väntetid! Vart bor du?

Man brukar inte ha inskrivning på mvc förren v.10-12

Däremot erbjuder många hälsosamtal i v.7-8
  • Tess1990
    Makintoch skrev 2016-04-28 23:29:46 följande:

Jaha, jag trodde första mötet med MVC gillades som inskrivning? Jag blev inte erbjuden hälsosamtal.. Hon kommenterade bara att det är långa köer för tillfället..

Hälsosamtalet är mest för att informera om att inte äta riskfyllda saker och sluta med alkohol och ev. Fånga upp dom med missbruk tidigt innan det skadar fostret, men eftersom så många graviditeter slutar i missfall innan v.12 utan att man kan göra nåt åt det så brukar man vänta med inskrivning till v.10-12

Då gör man prover och kollar upp allt mer, från och med då kan man göra mer för att påverka
Svar på tråden BF början av December-16