• GrönaDruvan

BF början av December-16

Tänkte om vi är fler med bf i början av December som kan följas åt? Hade varit kul att prata, jämföra och diskutera!
    Vill gärna ha en tråd det är mycket fart i, de andra jag är med i är det knappt inga som skriver.
    Jag tror min bf är 7 December. Är i vecka 8 nu.

• Svar på tråden BF början av December-16
  • mams84

Hej bor i Skåne.. Beräknad till 2 dec. En dotter sen innan född Jan 2010. Har varit på hälsosamtalet på mvc. Var hos läkaren idag och fick medicin mot mina kräkningar.

• Makintoch
    Tess1990 skrev 2016-04-28 20:30:30 följande:

Man brukar inte ha inskrivning på mvc förren v.10-12

Däremot erbjuder många hälsosamtal i v.7-8

Jaha, jag trodde första mötet med MVC gillades som inskrivning? Jag blev inte erbjuden hälsosamtal.. Hon kommenterade bara att det är långa köer för tillfället..
  • Tess1990
    Makintoch skrev 2016-04-28 23:29:46 följande:

Jaha, jag trodde första mötet med MVC gillades som inskrivning? Jag blev inte erbjuden hälsosamtal.. Hon kommenterade bara att det är långa köer för tillfället..

Hälsosamtalet är mest för att informera om att inte äta riskfyllda saker och sluta med alkohol och ev. Fånga upp dom med missbruk tidigt innan det skadar fostret, men eftersom så många graviditeter slutar i missfall innan v.12 utan att man kan göra nåt åt det så brukar man vänta med inskrivning till v.10-12

Då gör man prover och kollar upp allt mer, från och med då kan man göra mer för att påverka
  • Deboli
    mams84 skrev 2016-04-28 21:12:56 följande:

Hej bor i Skåne.. Beräknad till 2 dec. En dotter sen innan född Jan 2010. Har varit på hälsosamtalet på mvc. Var hos läkaren idag och fick medicin mot mina kräkningar.

Hej. Vad kul att här finns någon från skåne! Vart i skåne om jag får fråga? :) Jag bor själv med familjen precis på gränsen mellan skåne och blekinge.

Vi har med ett barn sen innan. En grabb som är född 2012.. Har med varit inne och fått något mot kräkningar, denna gång är betydligt mer kräk varning än med första barnet..
  • GrönaDruvan

Jag tror det är kört för min del
    14 månaders försök och nu är det nog över.
    Så ledsen...

• vhn
    GrönaDruvan skrev 2016-04-29 22:35:01 följande:

Jag tror det är kört för min del
    14 månaders försök och nu är det nog över.
    Så ledsen...

Åh nej! Varför tror du det? Blöder du mer? Har du ont?
  • GrönaDruvan
    vhn skrev 2016-04-30 07:09:02 följande:
    Åh nej! Varför tror du det? Blöder du mer? Har du ont?
    Fjärde dagen med blödning nu...det rinner lite på morgonen men under dagen kommer det bara på papper. Fast det är klumpar också nu, så tror tyvärr det är kört. Så ledsen
  • vhn
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 07:17:21 följande:
    Fjärde dagen med blödning nu...det rinner lite på morgonen men under dagen kommer det bara på papper. Fast det är klumpar också nu, så tror tyvärr det är kört. Så ledsen
    Kramar! Styrka till dig!
    Ska ni åka in till gyn o kolla?
  • vhn
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:25 följande:

Det var missfall...

Nej!! Va tråkigt :(
    Hoppas det tar sig snabbt igen!
  • Makintoch
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:25 följande:

Det var missfall...

Jag beklagar verkligen! Skickar massa styrkekramar <3
Svar på tråden BF början av December-16