Inlägg från: linsalusen |Visa alla inlägg
  • linsalusen

BF Januari 2017

Tjena, här ansluter jag till er då jag idag tagit ett gravtest som visade positivt ???? Hade min senaste mens den 30e mars. Tidigt ännu men man ville ju verkligen veta. Redan symtom som onda nipples, känner starkare av dofter, lätt illamående ????

Tidigare missfall i vecka 7 för några år sedan så nu håller man tummarna ????

• linsalusen

Ja min näsa sniffar upp det mesta, stod på maxi idag med mamma när hon skulle ta sallad i sån salladsbar typ. I just den dörren hon öppnar ligger tonfisk och jag får en sån kraftig lukt i näsan av just bara tonfisk och frågar mamma om hon tycker det luktar extremt mkt tonfisk. hon bara tittade på mig och sa nej det tycket jag inte. ;) Massa annat med i helgen jag känt av u dofter. Brukar aldrig reagera på dofter annars :) Nej MF är verkligen ingen höjdare men denna gången har man det mer i baktanke. även om jag inte vill gå och tänka på att det kan bli så så gör man ju det ändå. man bågar inte ha samma förväntningar som innan missfallet som var. Jag har inga barn sen tidigare men alla runt min omgivning har typ så man blir ju inte alls sugen då liksom ;) När ska man ringa MVC om man vill komma in där för en extra typ test och så? :)

• linsalusen

Häftigt att det kan ske såna förändringar bara på någon dag. ;) Okey det är ju bra att veta, kanske ringer dit i morgon och kollar hur det ser ut här i blekinge :) Det tidigare ultraljudet görs det på samma sätt som det man gör senare eller? :) Förlåt för så många frågor men när det är första så vet man ju inte så mycket ;)

• linsalusen

Okey :) Ringde MVC idag och fick en tid den 29 Maj :) Nu håller vi tummarna :) Nös ordentligt innan och det högg till i magen rejält men läste lite och kunde tydligen bli så stod det :) Man blir lite nojig ;)

• linsalusen

Vet inte om det är inskrivning eller om det är kostråd kanske. Skulle va i vecka 8 då iallfall så får väll se vad dom gör när vi kommer dit :) Hur planerar ni andra att berätta för familj och vänner? och när ? :)

• linsalusen

Vad kul med samma som med förra graviditeten :) Ska verkligen bli kul och fföljas åt här i gruppen :)

• linsalusen
    Ballerinan skrev 2016-04-27 20:37:30 följande:

Jag vet inte! Tips? Ditt första med va? Jag har berättat för min lärare bara. Pluggar YH och har haft ångest över skolan men hon tog bort den ångesten så nu är det bara fritt fram. Vill berätta för mamma och pappa här näst, men är i v 5 så känns lite tidigt. Tycker det är lite svårt med alkoholen, det är ju då folk misstänker att man är gravid för man dricker alkoholfritt. Sist sa jag att jag va sjuk.

Har berättat enbart för min mamma, i och med att jag fick missfall sist så tänker vi nog vänta tills v12 eller 13 om man kan hålla sig så länge ;) Ska börja på ett jobb nu som timanställd och i sommar så vet inte om jag ska prata med chefen. Har jobbat där förut så är ju inte ny så men man känner ju sig lite nervös inför sånt med :) Ja jag är med vecka 5 idag eller 4+0 idag så är ju ganska tidigt. Ja det kan jag tänka mig att det är svårt att veta vad man ska göra för att undvika att folk märker ;) Jag själv har aldrig varit någe intresserad av alkohol så avstår jag så är det ingen som kommer att blir fundersamma :) När var du beräknad?????
  • linsalusen
    linsalusen skrev 2016-04-27 20:46:33 följande:

Har berättat enbart för min mamma, i och med att jag fick missfall sist så tänker vi nog vänta tills v12 eller 13 om man kan hålla sig så länge ;) Ska börja på ett jobb nu som timanställd och i sommar så vet inte om jag ska prata med chefen. Har jobbat där förut så är ju inte ny så men man känner ju sig lite nervös inför sånt med :) Ja jag är med vecka 5 idag eller 4+0 idag så är ju ganska tidigt. Ja det kan jag tänka mig att det är svårt att veta vad man ska göra för att undvika att folk märker ;) Jag själv har aldrig varit någe intresserad av alkohol så avstår jag så är det ingen som kommer att blir fundersamma :) När var du beräknad?????

Dessa frågetecken som blir av smilisar ;)
Svar på tråden BF Januari 2017